Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Wątek: Oświetlenie do zdjęć na białym tle...

  1. #11

    Domyślnie

    Mowisz Mirusiek że to wystarczy ?

    Hmmm... Musiałbym się zastanowić bo nie mam okazji przetestowania tego sobie w domku Jak już pojade robić foty to będzie klops...

    Właśnie boję się również tego o czym wspominałeś... barwa światła... Można dostać różne żarniki ale i tak z regół barwa jest w jakimś zakresie żółtawa i jak dam nawet 4x500W (po dwa na stronę na tło) to boję się że tło nie będzie białe

    Chyba że mielibyście jakiś pomysł z tymi lampami studyjnymi... Tylko że tak...
    Jeśli zrobimy tak jak Kolega Mirusiek mówił to z tego jaki mi się obraz maluje w głowie wyjdzie tak że:

    - jeśli tą jedną lampą podkręconą na full oświetlimy tło to może i białe tło powstanie ale może przechodzić w ciemniejsc w stronę od lampy...
    Może uzyskałbym i dobry efekt gdybym te 2x150Ws dał tylko i wyłącznie na tło na full i wtedy na obiekt coś o małej mocy... ?
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Kurde... tak siedzę i myślę... myślę i siedzę... i dochodzę do wniosku... jeśli zastosuję halogeny na to to pomieszam barwy bo nie uzyskam takiego ciepła nawet jak będę kombinował z żarnikami...

    Da się wypalić tło jeśli zrobimy standard czyli 2x100Ws po bokach pod kątem 45 stopni tak aby rozproszone światło szło i na obiekt i na tło i dodatkowo słabszy błysk od frontu ?
    Ostatnio edytowane przez c13 ; 13-03-2010 o 12:45 Powód: Automerged Doublepost

  2. #12
    Coś już napisał Awatar mirusiek
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Iceland
    Posty
    65

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez c13 Zobacz posta

    Da się wypalić tło jeśli zrobimy standard czyli 2x100Ws po bokach pod kątem 45 stopni tak aby rozproszone światło szło i na obiekt i na tło i dodatkowo słabszy błysk od frontu ?
    Nie tak nic nie wyjdzie- tlo bedzie bure a obiekt przeswietlony.

    Robie troche na bialym tle, glownie na stock-i , lampe ustawiam za obiektem fotografowanym na srodku - 2 metry od tla, na obiekt jedna lampa z parasolka i blenda.
    Sposob sprawdza sie bez problemu z mniejszymi przedmiotami, rowniez bezproblemowo przy fotografi dzieci, czy portretu do pasa. Na cala postac 1 lampa na tlo to za malo (uzywam systemowych lamp blyskowych- nie studyjnych). Szare rogi poprawiam w PS-ie, ale najczesciej nie musze .
    Uzyskane tlo ma barwe RGB 255,255,255, wiec czysta biel :-D
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Wez pod uwage tez ustawienia aparatu a glownie przyslony. Czesto jak brakuje swiatla mozna zjechac z wartoscia przyslony w dol . Wiec regulujesz biel nie tylko moca lamp
    Ostatnio edytowane przez mirusiek ; 13-03-2010 o 14:25 Powód: Automerged Doublepost
    Moje portfolio- zapraszam

    Canon 50D +Sigma 17 - 50mm f/2.8 EX DC OS HSM+ 2 x YN-460 II + 3x RF 602 i na tym na razie skończyły się fundusze :eek:

  3. #13

    Domyślnie

    Spoko... Dzisiaj udało mi się złapać koleżankę z Torunia, która ma agencję fotograficzną i wytłumaczyła mi jak sobie na początku radziła jak jeszcze sprzętu nie miała...

    Dla ciekawości skrutowo opiszę co mi powiedziała bo może wątek też komuś się przyda...

    "Moim zdaniem wystaczy jedna lampa 68 W, żeby uniknąc cieni trzeba po prostu skierowac lampe pod kątem na sufit, odbijając się od sufitu łagodnie doswietli sylwetke bez brzydkich cieni [oczywiście mowa pewnie o niskich pomieszczeniach ]

    Białe tło będzie rzeczywiscie biale jesli je doświetlisz drugim źródłem, w tym przypadku druga lampa błyskowa (możesz wowczas potrzebować elementu dodatkowego, który rozproszy światło, by z boku np. niepowstały efekty niepożądane, przy niewielkich przedmiotach sprawdzają się np. softy z tzw. plastrem miodu). Mi się zdarzało doświetlać tło zwyczajnym przenośnym światłem ciągłym z braku innych możliwości, korzystałam z blend regulujących odbicie oświetlenia.

    Światło błysku musi byc w konkretnej odległości od obiektu. Lampy błyskowe mają przypisaną liczbę przewodnią dla danej lampy - czyli siłę błysku, ktora z danej odległości jest potrzebna by dokładnie oświetlić obiekt. Często wyraza się to po prostu metrami/wartościami dla iso 100 (bo przy takim Iso robi się studio)."

    No... To tyle informacji mi koleżanka podała... W takim razie chyba bez obaw mogę popracować jeśli obiekt doświetlę jedną lampą 100Ws i tło drugą... No i potem już z dodatkami "dekoracyjnymi" takimi jak dodatkowe refleksy w okularach to już można się pobawić (popracować)

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar Mac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Gdańsk/Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    2 063

    Domyślnie

    c13 ponieważ wyniki Twoich zmagań mogą być dla mnie ale pewnie nie tylko dla mnie przydatne, chętnie zobaczę jakie uzyskasz efekty. Proszę zapodaj w tym wątku link do zdjęć. Mnie się zdarza fotografować produkty do sklepu ale dla odmiany używam czarnego lub szarego tła a chciałbym czasem to zrobić na białym. Póki co nie miałem sukcesów.
    EOS 5D/BG-E4, EOS-300V, EF 16-35/2.8L | EF 24-105/4L IS | EF 70-200/2.8L| EF 100-400/4.5-5.6L IS | EF 15/2.8 Fisheye | EF 35/1.4L | EF 135/2L| EF 100/2.8L IS Macro | EF MP-E 65/2.8 Macro | Lensbaby Composer | 580 EX II | MR-14EX | PowerShot SX1 IS, Gitzo 1540, 682B
    Onanizm sprzętowy NIE, dobra jakość TAK.

  5. #15
    Coś już napisał Awatar mirusiek
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Iceland
    Posty
    65

    Domyślnie

    Znalazłem kiedyś fajny tutorial a propo zdjęć na białym tle.
    Pokrywa się zresztą z tym co mówiłem, obrabiam jedynie troszeczkę inaczej, ale to nie ma znaczenia :-D
    Jest trochę zdjęć i efekty uzyskane, bardzo przejrzyście oparcowane.

    Jak zrobić portret na białym tle

    pozdrawiam
    Moje portfolio- zapraszam

    Canon 50D +Sigma 17 - 50mm f/2.8 EX DC OS HSM+ 2 x YN-460 II + 3x RF 602 i na tym na razie skończyły się fundusze :eek:

  6. #16
    Coś już napisał
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    94

    Domyślnie odwrotnie

    a ja ostatnio lubie irobic odwrotnie niz typowy White Seamless. Modelke oswietla swiatlo zastane (sloneczne) a za modelka JEDNA gola lampa blyskowa

    cos takiego wychodzi

    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Wiecej o tym sposobie u mnie http://www.lukaszpiech.pl/2010/03/15...mless-inaczej/
    Ostatnio edytowane przez tatlpz ; 18-03-2010 o 11:36 Powód: Automerged Doublepost

  7. #17

    Domyślnie

    cos chyba za mocne to światło od tyłu
    A może masz tam jeszcze telefon bez drutu...? - Podróż za jeden uśmiech - 1971

  8. #18
    Coś już napisał
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    94

    Domyślnie

    hehe no chyba. tym bardziej ze nie ma zadnego swiatla od tylu na modelke

  9. #19

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tatlpz Zobacz posta
    a ja ostatnio lubie irobic odwrotnie niz typowy White Seamless. Modelke oswietla swiatlo zastane (sloneczne) a za modelka JEDNA gola lampa blyskowa
    /.../
    Wiecej o tym sposobie u mnie http://www.lukaszpiech.pl/2010/03/15...mless-inaczej/

    Przepraszam, że nie na temat, ale z ciekawości wszedłem na Twoją stronę Łukaszu.
    I wyszedłem trochę zdołowany. Mogę się skichać a takich pięknych zdjęć nie zrobię.
    Wielki szacunek!
    Powalasz i wymiatasz! Co za talent!
    Nie wiem, jak sobie radzisz w PL ale w każdym normalnym kraju z takim talentem to byś zasuwał z sesji na sesję czerwonym Ferrari (choć nie polecam, bo te wszystkie piękne panny się nie zmieszczą...).
    Wyglada na to, że muszę skończyć z zabawą w świetle zastanym i kupić coś do błyskania.
    Zamiast narzekać na ciemnicę - trzeba rzec: NIECH SIĘ STANIE ŚWIATŁO...
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Co za jakość... klarowność... a to wszystko dzięki oświetleniu.
    Waść jesteś czarodziej!
    Ostatnio edytowane przez il Dottore ; 26-06-2010 o 07:32 Powód: Automerged Doublepost
    Fotografuję bez pośpiechu... Mój sprzęt: 1/ Dobre i wygodne buty. 2/ Zestaw "Małpa z Brzytwą" czyli ΣSIGMALux 50mm f/1.4 EX DG HSM z przypiętym 5DMkII, zoom nożny, flash... jaki flash???
    3/ Czasem także ΣSIGMA 12-24mm f/4.5-5.6 EX DG HSM i Carl Zeiss Planar T* 1.4/85 ZE

  10. #20
    Początki nałogu Awatar grzegorzki
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Cavan / Kielce
    Posty
    369

    Domyślnie

    A jak nie ma swiatla dziennego to wystarcza dwie lampy blyskowe.
    A jak to zrobic ? Film ten wszystko wam opowie
    http://www.lastoliteschoolofphotogra...ith-speedlites
    6D - EF 24-70/2.8L USM + EF 50/1.8 II + EF 70-300/4-5.6 IS USM + EF 85/1.8 USM - 580EX II + YN565EX + YN568EX- YN-622C - Bowens 500R kit + akcesoria
    Nie mnie się wtrącać biskupom w robotę.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •