dzieki Panowie - utwierdziliscie mnie w moich przekonaniach![]()
6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4
Mam przyjemność korzystać z C17-55 i deklasuje T17-50 jeśli chodzi o AF, i zachowanie w słabym oświetleniu. Jeśli tego Ci brakuje, a pieniądze masz odłożone, to nie będziesz żałował![]()
C5DII | C40D | Sam8/3,5 | C35/1,4L | SMCTakumar50/1,4 | C70-200/2,8L | C580EXII | m42
17-55/2.8 to w tym zakresie najlepsze szklo jakie kiedykolwiek miałem. Niestety przejście na pełną klatkę spowodowało potrzebę wymiany tegoż szkła na 17-40 i 24-70. Jednak zdjęcia z tamtego obiektywu z 40D wychodziły rewelacyjnie. Jedynie IS mi się zbytnio nie przydawał - niewiele dawał i zwykle z tego powodu miałem wyłączony. Także jeżeli zmieniasz dla IS-a, to możesz być rozczarowany. Z kolei AF działał świetnie, cicho i celnie. Ostrość obiektywu jest też nie do pobicia. Kolega kiedyś kupił T17-50/2.8, bo chciał coś taniego - sprzedał szybciej, niż kupił. To szkło poza ceną nie ma żadnych zalet, chyba,że trafi się superwyjątkowy egzemplarz, ale gdzie go wybrać?
Także jeżeli masz crop-a to polecam 17-55/2.8 IS - nic lepszego nie znajdziesz.
-C
EOS R5+kilka szkiełek Canona
Chrislab, no nie zgadzam sie z tobą. AF faktycznie jest mierny, ale w kwestii ostrości to jest pięknie. Ostry od pełnej dziury, więc jak ktoś potrzebuje uniwersalnego zooma na cropa z dobrym światłem, świetna rozdzielczością i za przystępną cene to polecam. W poakiecie 450D + T17-50 tryb servo właściwie nie istnieje, ale są proste sposoby na obejście tego i robienie tym tandemem ostrych zdjęć ruchomych celów. A gdzie szukać? Ja nabyłem u Cichego, polecam. Szkło świetne, a jeśli zaakceptujemy jego słabe strony i nauczymy sie z nim pracowac to odwdzięczy sie nam pięknymi obrazkami.
Nie zmienia to faktu, iż gdybym tylko miał możliwości finansowe to od razu zmienił bym na 5D + C24-70 f/2.8![]()
https://www.flickr.com/photos/marcinmichalowskipl/
C5DII + S24/1.4 Art + C50/1.8 STM + C85/1.8 + 24-105/4 L IS + T70-300 USD VC
Warto zwrocic uwage, ze autor watku ma 350D, ktorego praca AF nie powala na kolana...
FF:5Dmk2|T17-35/2.8-4.0|T28-75/2.8|C35/2|C50/1.4|T70-200/2.8|||crop:40D|C18-55 IS||| Metz 58 AF-1|Sunpak 4000AF|wyzwalacze Phottix |Velbon Sherpa 250R|akcesoria...
Zdjęcia: maxmodels.pl | digart.pl | flickr |
"I have a very low tolerance level for stupid bullshit" - George Carlin
Ostatnio edytowane przez greg7878 ; 31-12-2009 o 18:49
6D mark II+BG-E21 / 60D+BG-E9 / 600D+BG-E8 / 350D+BG-E3 / C 16-35 4 IS L / C 17-55 2.8 IS /C 10-22 3.5-4.5 /T 28-75 2.8 /C 50 1.8 STM /C 85 1.8 /C 100 2.8 L MACRO /C 60 2.8 MACRO /C 35 2.0 IS /S 8 3.5 FISH-EYE /T 70-200 2.8 /C 70-300 4-5.6 IS /... / i coś tam jeszcze ...
Idac tym tokiem myslenia, to zamiast przesiadac sie z 350D na 40D, zeby np. Tamron 70-200/2.8 ostrzyl precyzyjniej, powinienem byl zmienic szklo na konkurencyjna eLke.
A jednak zmiana na 40D zmniejszyla drastycznie liczbe pomylek AF, stad sadze, ze body ma duzy wplyw - zwlaszcza, gdy jest to 350D.
FF:5Dmk2|T17-35/2.8-4.0|T28-75/2.8|C35/2|C50/1.4|T70-200/2.8|||crop:40D|C18-55 IS||| Metz 58 AF-1|Sunpak 4000AF|wyzwalacze Phottix |Velbon Sherpa 250R|akcesoria...
Zdjęcia: maxmodels.pl | digart.pl | flickr |
"I have a very low tolerance level for stupid bullshit" - George Carlin