Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Wątek: Przesiadka Tokina 50-135 mm f/2.8 zamiast Canona 70-200 f/4 ?

Mieszany widok

  1. #1
    Bywalec Awatar ddarc
    Dołączył
    Apr 2005
    Wiek
    52
    Posty
    182

    Domyślnie Przesiadka Tokina 50-135 mm f/2.8 zamiast Canona 70-200 f/4 ?

    Test zapewne wielu czytało na optyczne, ciekawie jak porówna się wykresy rozdzielczości z C 70-200 F4 i 2.8 i 2.8 IS i Tokiny 535

    http://www.optyczne.pl/59.1-Test_obi..._mm_f_2.8.html

    Zacząłem się więc zastanawiać czy może nie warto było by dokonać zmiany
    niewielkim kosztem finansowym 70-200 F4 na rzecz tej Tokiny ze względu na prace na F.2.8 wiem że AF ma gorszy, ale możliwość pracy na F 2.8 z taką ostrością jak 70-200 2.8 kusi mnie strasznie . Zdjęcia do których potrzebuje to szkło to głównie to sesje z młodymi w terenie i tu chcę właśnie używać F 2.8 do 3.5 . Jest jeszcze Sigma 50-150 2.8 ale troszkę gorsza optycznie.
    Swoją drogą fajnie że pojawiły się te dwa szkła pod Cropa w rozsądnej cenie wreszcie jakaś alternatywa do C 70-200 2.8 pokrywająca zakres.

    Proszę o komentarze. Czy ktoś może ma to szkło ?

    Pozdrawiam DD.
    ddarc ....Canon 50D,30D,C 24-105 F4,Samyang 8mm,C 70-200 F4 ,Kit18-55 II,580EX,SLIK PRO 340 DX,

  2. #2
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    mysłowice
    Posty
    262

    Domyślnie

    też się kiedyś zastanawiałem mając 70-200 f4 L czy nie kupić mniejszej i jaśniejszej tokiny lub sigmy. miałem w ręku sigmę i powiem tak - wolę L. czyli obiektyw może ciężki ciemniejszy i rzucający się w oczy ale za to pewny AF, dobry serwis, szybki, przyszłościowy - FF - oraz łatwy do odsprzedaży a co za tym idzie nie traci tak na wratości. już nikt mnie nie namówi na kupno obiektywu niezależnej firmy, rozdzielczość to nie wszystko. wiem, że o tokinie nic tu nie wniosłem ale powiem, że jabym nie brał i tyle.
    canon

  3. #3
    Bywalec Awatar ddarc
    Dołączył
    Apr 2005
    Wiek
    52
    Posty
    182

    Domyślnie

    Znalazłem jedną ciekawą opinie na temat tego szkła

    http://www.e-cyfrowe.pl/tokina-at-x-...31907#zakladki

    Oczywiście cenie Canona 70-200 F4 za wykonanie , AF , lekkość, uszczelnienia i jakość obrazka ale zachciało mi się F 2.8 w plenerze, a F 4 w Canonie to nie to samo.
    Dochodzi jeszcze kwestia przelicznika 1.6 i co za tym idzie troszkę krótszych czasów z ręki
    Maksymalnie na 200mm robie zdjęcia na 1/250s w słoneczną pogodę ok. ..ale w pochmurny dzień było by miło mieć lepiej naświetlony obrazek . Ktoś zaraz napisze to kup sobie 70-200 2.8 IS …oczywiście że bym chciał go kupić tylko kaski na razie brak
    Szkoda ze nie ma wypożyczalni Tokiny tak jak Sigmy
    Ostatnio edytowane przez ddarc ; 15-06-2009 o 16:47
    ddarc ....Canon 50D,30D,C 24-105 F4,Samyang 8mm,C 70-200 F4 ,Kit18-55 II,580EX,SLIK PRO 340 DX,

  4. #4
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Myślę że jak najbardziej warto się tym szkłem zainteresować. Jedyna jego wada to fakt że powyżej 100mm już mydli i trzeba przymykać. No i cena 2500 zł to nie jest jakaś specjalna okazja jak na takie szkło... Dopłacając 500zł będziesz miał nowe 50mm 1,4 + 85 1,8. Zwłaszcza że potrzebujesz je do plenerów z młodymi...
    C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8

  5. #5
    Bywalec Awatar ddarc
    Dołączył
    Apr 2005
    Wiek
    52
    Posty
    182

    Domyślnie

    Dzięki za sugestie z C50 1.4 + 85 1.8 warto przemyśleć .
    Z tym że do mojego Canona 50D celowałbym raczej chyba w sigme 50 1.4 ze względu na wyższą rozdzielczość szkła . Mam od niedawna ten korpus i stwierdzam że z 24-105 ostrość spada drastycznie na brzegach a obiektyw przecież osiąga te 34lpmm i na 30D było ok.
    zapewne jest to wina matrycy 15Mpx .. dlatego wątpię czy C50 1.4 da rade na tych 15mpx...Chyba można zapomnieć o robieniu na F 1.4 - 2.0 chyba że w s-raw jest lepiej ?,
    Moja analiza rozdzielczości w centrum kadru na F2.8 według optyczne pl.
    Canon 50 1.4 36 lpmm C85 1.8, 34lpmm, Tokina535 42lpmm
    Wniosek. Warto zastanowić się do jakiej matrycy co podłączamy ...wydaje mi się teraz że te 15mpx w 50D to za dużo chyba optymalnie było do 12mpx tak jak stare 5D. Ciekawe jakie fotki wychodzą z 5D II + C 50 1.4 ( 21mpx )
    PS. Jeżeli nie robię poniżej F2.8 to chyba lepsza Tokina ...jedno szkło zamiast dwóch, większy zakres i troszkę kasy w kieszeni pozostaje
    Czy ktoś ma te szkło ?
    ddarc ....Canon 50D,30D,C 24-105 F4,Samyang 8mm,C 70-200 F4 ,Kit18-55 II,580EX,SLIK PRO 340 DX,

  6. #6
    Uzależniony Awatar bakulik
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Rumia
    Wiek
    43
    Posty
    767

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ddarc Zobacz posta
    dlatego wątpię czy C50 1.4 da rade na tych 15mpx...Chyba można zapomnieć o robieniu na F 1.4 - 2.0 chyba że w s-raw jest lepiej ?
    Zależy, co kto lubi.

    f/1.4 - http://www.bakulik.pl/TEMP/AIP_0767.jpg
    f/1.8 - http://www.bakulik.pl/TEMP/106_0090.jpg
    f/2.0 - http://www.bakulik.pl/TEMP/106_0070.jpg

    Wszystkie z "pełnego" RAWa 50D.
    Pozdrawiam
    Łukasz Bakuła
    „Fotografia – to radość życia. Aparat nie został stworzony dla ludzi smutnych i skwaśniałych”. J. Płażewski

  7. #7
    Bywalec Awatar christof
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    42
    Posty
    203

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bakulik Zobacz posta
    Zależy, co kto lubi.

    f/1.8 - http://www.bakulik.pl/TEMP/106_0090.jpg

    Wszystkie z "pełnego" RAWa 50D.
    Nie wiedziałem, że na 50D przy ISO 800 jest taki wielki szum :/

  8. #8
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ddarc Zobacz posta
    Dzięki za sugestie z C50 1.4 + 85 1.8 warto przemyśleć .
    Z tym że do mojego Canona 50D celowałbym raczej chyba w sigme 50 1.4 ze względu na wyższą rozdzielczość szkła . Mam od niedawna ten korpus i stwierdzam że z 24-105 ostrość spada drastycznie na brzegach a obiektyw przecież osiąga te 34lpmm i na 30D było ok.
    zapewne jest to wina matrycy 15Mpx .. dlatego wątpię czy C50 1.4 da rade na tych 15mpx...Chyba można zapomnieć o robieniu na F 1.4 - 2.0 chyba że w s-raw jest lepiej ?,
    Moja analiza rozdzielczości w centrum kadru na F2.8 według optyczne pl.
    Canon 50 1.4 36 lpmm C85 1.8, 34lpmm, Tokina535 42lpmm
    Wniosek. Warto zastanowić się do jakiej matrycy co podłączamy ...wydaje mi się teraz że te 15mpx w 50D to za dużo chyba optymalnie było do 12mpx tak jak stare 5D. Ciekawe jakie fotki wychodzą z 5D II + C 50 1.4 ( 21mpx )
    PS. Jeżeli nie robię poniżej F2.8 to chyba lepsza Tokina ...jedno szkło zamiast dwóch, większy zakres i troszkę kasy w kieszeni pozostaje
    Czy ktoś ma te szkło ?
    Wybór należy do Ciebie Nie demonizowałbym tych 15Mpix, zawsze możesz sobie zdjęcia pomniejszyć do 8Mpix i założę się, że jakość w porównaniu z 30D będzie niegorsza pod względem detali i nawet lepsza pod względem szumów. Szkło nagle nie przestało zbierać szczegółów przez to że mamy więcej pikseli.

    Co do wykresów rozdzielczości to nie będziesz w stanie zauważyć różnicy pomiędzy 36lpmm a 42lpmm, w obu przypadkach będzie już bardzo ostro. Zwróć też uwagę że ostrość na brzegach będzie lepsza w stałkach. Podobnie jak kontrast.

    Akurat te stałki to troche już przestarzałe konstrukcje, w dodatku zaprojektowane pod FF, a Ty masz cropa. Dlatego rozumiem Twój dylemat
    C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8

  9. #9
    Awatar burdagraph
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Aleksandrów Kujawski
    Wiek
    48
    Posty
    13

    Domyślnie

    hmm jeżeli trzymasz się testu na optyczne - to w wadach jest napisane - często myli się AF.
    To powinno dyskwalifikować ten obiektyw do ślubnych plenerów - chyba że wykonujesz tylko statyczne ujęcia...
    40D + 24-105F4L + 70-200F4L + 70-200F2.8L + Tamron 180F3.5 Macro + Canon 10-22 + 580EX + kupa klamotów i dobre chęci.

  10. #10
    Bywalec Awatar ddarc
    Dołączył
    Apr 2005
    Wiek
    52
    Posty
    182

    Domyślnie

    Dzięki za fotki Bakulik , wygląda ze masz ostrą sztukę 50 1.4 moze ja mam walnięte body ?

    Co do szumu na ISO 800 , w stosunku do 30D jest większy ale w S-raw jest sporo mniejszy … daje rade ISO 1250 - 1600 w kościele ...miałem 30D 2 lata nie żałuje zmiany na 50D...aczkolwiek ma swoje wady...mi przepala strasznie automat z 24-105 co mnie wkurza
    30D tego nie robił
    Ostatnio edytowane przez ddarc ; 15-06-2009 o 22:31
    ddarc ....Canon 50D,30D,C 24-105 F4,Samyang 8mm,C 70-200 F4 ,Kit18-55 II,580EX,SLIK PRO 340 DX,

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •