Pokaż wyniki od 1 do 10 z 130

Wątek: Ekstremalnie krótkie czasy błysku w lampach studyjnych

Mieszany widok

  1. #1
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    675

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta

    Bardzo źle kombinujesz. Migawka szczelinowa i ultrakrótki błysk da efekt naświetlonej szczeliny.
    chyba nie zabardzo,co ma piernik do wiatraka,lampy o których piszesz wcześniej że np należą do grupy reporterskich mają ultrakrótki błysk i zdjecia są naświetlone poprawnie.



    Lampy studyjne mają zupełnie inne czasy, to inny sposób konstrukcji lampy. Lampy reporterskie zmieniając moc zmieniają czas błysku, ich kondensatory są zawsze pierw naładowane na full (automatyka odłącza kondensatory gdy wypromieniowano dość światła). W studyjnych kondensatrory są naładowane do tylu ile potrzeba, oddają cała zgromadzoną moc. Ale jednak czas świecenia też się zmienia i dlatego używanie ich jako śiwatła ciągłego jest do kitu. W dodatku temperatura barwowa błysku się zmienia w czasie jego trwania. Więc jeśli to naświetlimy szczeliną to wstrzeliwując się "nieszczęśliwie" możemy mieć różne kolory na wysokości klatki, a i jasność też się może zmieniać. Wykres świecenia lamp studyjnych nie jest płaski, ma mocny garb. Lamp reporterskich jest bardziej płaski.
    trochę nie rozumiem o czym piszesz ,czy o oświetleniu studyjnym ciągłym czy o lampach wyładowczych.
    T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez analogforever Zobacz posta



    trochę nie rozumiem o czym piszesz ,czy o oświetleniu studyjnym ciągłym czy o lampach wyładowczych.
    Jacek pisze o lampach błyskowych studyjnych.IMHO jest dokładnie tak jak pisze :smile:Pozdrawiam.
    Zdrowia Jacku.:smile:

  3. #3
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    675

    Domyślnie

    nie znam zasad budowy lamp studyjnych ,nie będę narazie polemizował na ten temat,jak możecie to podeślijcie jakiś schemat takiej lampy,chętnie bym zerknął jak to jest rozwiązane ,wątpie aby nie miała jakiegoś układu wygaszania błysku.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    t Potraktowane trybem HSS to światło staje sie światłem ciągłym. To wszystko kwestia przedziału czasu w jakim rozpatruje sie dane zjawisko.

    znowu nie rozumiem o czym piszesz,rozmawiamy o lampach studyjnych a nie HSS
    Ostatnio edytowane przez analogforever ; 22-01-2009 o 02:26 Powód: Automerged Doublepost
    T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki

  4. #4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez analogforever Zobacz posta
    chyba nie zabardzo,co ma piernik do wiatraka,lampy o których piszesz wcześniej że np należą do grupy reporterskich mają ultrakrótki błysk i zdjecia są naświetlone poprawnie.
    tylko w trybie HSS. Spróbuj zakleic styki i użyć manualnie takiej lampy, na ułamku jej mocy. Wtedy będziesz miał błyski rzędu 1/30000 i ... zyczę powodzenia, nie naświetlisz całej klatki w żaden ze sposobów, w żadnym czasie krótszym od czasu synchro (body z migawką szczelinową, nie hybrydową).
    Zakładam, że trybu HSS nie musze tłumaczyć.
    Cytat Zamieszczone przez analogforever Zobacz posta
    trochę nie rozumiem o czym piszesz ,czy o oświetleniu studyjnym ciągłym czy o lampach wyładowczych.
    o oświetleniu studyjnym błyskowym. Potraktowane trybem HSS to światło staje sie światłem ciągłym. To wszystko kwestia przedziału czasu w jakim rozpatruje sie dane zjawisko.
    Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •