Myśle , że mozna by bylo w odwrotny sposób przeprowadzać konwersję A/D czyli dla sygnału 0 - czerń dać max bitów a dla bieli odwrotnie i wrócilibysmy mniej wiecej do tego co było w analogu czyli naswietlanie do lewej a nie do prawej histogramu.
Myśle , że mozna by bylo w odwrotny sposób przeprowadzać konwersję A/D czyli dla sygnału 0 - czerń dać max bitów a dla bieli odwrotnie i wrócilibysmy mniej wiecej do tego co było w analogu czyli naswietlanie do lewej a nie do prawej histogramu.
__________________
30D 8) + KIT, EF 28/2.8, EF 50/1.8, S APO SMII 70-300/4-5.6, 420 EX, Sherpa 250R i RUP-43
A jaki tu problem wystarczy inwersja bitów np. dla 8 bitowego max=11111111 po inwersji wyjdzie max=00000000 a dla min odpowiednio odwrotnie. Jak zrealizować najprościej XOR z maska 11111111. Ale takie rozwiązanie wiązało by się ze zmianą sposobu wyświetlania , drukowania itp. na całym sprzęcie, więc jest raczej nie do przeprowadzenia. Lepszym sposobem byłoby chyba zbliżenie konwersji do tego jak widzi człowiek tzn. zmiana przedziałów kwantyzacji w przetworniku A/D. Obecnie wykonywane to jest najprostszym sposobem - matryca liniowo rejestruje natężenie a przetwornik A/D przypisuje wartości poziomom napięcia z równym krokiem a można inaczej porównanie na obrazku.
__________________
30D 8) + KIT, EF 28/2.8, EF 50/1.8, S APO SMII 70-300/4-5.6, 420 EX, Sherpa 250R i RUP-43
Ale to, co napisałeś, nie przeczy moim słowom - z tego co wiem obecnie jest trudno (drogo) zrealizować coś takiego (nierówne /zlogarytmizowane przedziały kwantyacji). Co do negacji - chyba cała idea polega na zrobieniu tego w domenie analogowej, przed konwersją ? Tricki w stylu XOR czy negacji to możemy sobie i na pliku RAW zrobić?
Fotograf platoniczny
Z tego co mnie wiadomo to na temat A/D to jest to możliwe do realizacji przy takim załozeniu jak na rysunku wsztkie przedziały EV z taką samą ilością poziomów - zmiast jednego 12 bitowego prztwornika jeden 9 bitowy i jeden 3 bitowy. 9 bitowy wylicza warotść w przedziale a 3 bitowy zmienia przedziały.
__________________
30D 8) + KIT, EF 28/2.8, EF 50/1.8, S APO SMII 70-300/4-5.6, 420 EX, Sherpa 250R i RUP-43