Problem pojawia się wtedy, gdy sufit w różnych miejscach ma różny kolor, albo każda z 4 ścian ma inny kolor... Wtedy już tylko raw i krzywe..
Problem pojawia się wtedy, gdy sufit w różnych miejscach ma różny kolor, albo każda z 4 ścian ma inny kolor... Wtedy już tylko raw i krzywe..
5DII, 5D, 24L, 85L + dodatki.
Maciek Toliński
Nie - raczej się nigdy w coś takiego nie bawię, żeby wszystkie 4 ściany - nie o to chodziło
Ja jestem generalnie w lekkiej opozycji do błyskających w sufit, lub prościej : ta technika mnie nie zadowala. Odbijam najczęściej od ścian i innych powierzchni (czasem nawet od ludzi stojących za mną, lub ścian katedry, będących 30 (albo i więcej) metrów za mną. Generalnie koryguję na 'temat zdjęcia' czyli w reportażu najczęściej na kolor skóry. Czasem mi się zdarza, że stosuję dwie warstwy korekcyjne w PSie - jedną do twarzy drugą do otoczenia (najczęściej odbite światło lampy oświetla głównie pierwszy plan i ma on najczęściej inną temperaturę niż otoczenie oświetlone głównie światłem zastanym). Ale to raczej rzadkość - najczęściej korekcja w rawerze na twarze wystarcza.
5DII, 5D, 24L, 85L + dodatki.
Maciek Toliński