Strona 12 z 43 PierwszyPierwszy ... 2101112131422 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 421

Wątek: JAPANFOTO przestrzegam! Oszust!

  1. #111
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz1972 Zobacz posta
    Pozwoliłem sobie napisać do polskiego serwisu sigmy ( Autoryzowane Centrum Serwisowe :: FOTO-SERVICE), podając link do forum.
    Oto odpowiedź:

    Jeżeli aparat był zakupiony poza terenem UE, to wymagane są:
    - dowód zakupu (z kraju, w którym został zakupiony)
    - karta gwarancyjna międzynarodową (wypełniona zgodnie informacją w karcie gw.)
    - opłata celna
    dobrze że jeszcze opłaty abonamentu RTV nie chcą sprawdzać
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

  2. #112
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz1972 Zobacz posta
    edit: Autor wątku posiada zapewne szkło z "obcej dystrybucji" z gwarancją euro
    a dowód zakupu PL . Stąd zapewne odmowa naprawy gwarancyjnej.
    Nie wiem, kto to napisał - czy jeszcze Sigma czy już kol. Tomasz - ale trochę mnie to zdziwiło, bo oznaczałoby, że międzynarodowa gwarancja jest przypisana wyłącznie do pierwszego nabywcy a po dalszej odsprzedaży zobowiązania gwarancyjne tracą ważność? Jak to jest dokładnie?

    Nie twierdze, że to przypadek omawianego sklepu, bo tutaj okres gwarancyjny zaczyna się dopiero od udokumentowanej sprzedaży w Polsce. Ale w pozostałych przypadkach klient z międzynarodową gwarancją chyba nie powinien mieć obowiązku posiadania w Polsce pierwotnego dowodu zakupu (zagranicznego) - który przecież powinien się zawsze znajdować w księgowości pierwotnego właściciela? Jakie mamy wyjście w takiem przypadku (dalsza odsprzedaż podczas okresu gwarancyjnego)?
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  3. #113
    Coś już napisał Awatar fotocoto
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    91

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez axk Zobacz posta
    Niestety opinie o sklepach internetowych zamieszczone w sieci raczej nie są pod żadnym względem miarodajne. Może je napisać każdy (w tym konkurencja) a dodatkowo trudno je kontrolować czy też zweryfikować.

    W takim przypadku pozostaje prawdopodobnie tylko sklep Cyfrowe.pl. Cena o 50 zł. wyższa niż w sklepie JapanFoto a rzetelność i pewność sklepu potwierdzona.
    Cyfrowe wcale nie są najtańsze, ja polecam tamron-sklep.pl oni mają najtaniej z oficjalnej dystrybucji i można negocjować ceny. Kupowałem u nich Tamrona 17-50, można było wybrać z kilku sztuk i cene tez zrobili super cenke.

  4. #114
    Początki nałogu
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    280

    Domyślnie

    ciekawe jak te negocjacje wygladaja

    klient: prosze to co reszta
    sprzedawca: przynosci 17-50 2.8 i mowi 1300
    klient pyta: a jak tam z gwarancja
    sprzedawca: no dobrze 900


  5. #115
    Bywalec
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    214

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fotocoto Zobacz posta
    Cyfrowe wcale nie są najtańsze, ja polecam tamron-sklep.pl oni mają najtaniej z oficjalnej dystrybucji i można negocjować ceny. Kupowałem u nich Tamrona 17-50, można było wybrać z kilku sztuk i cene tez zrobili super cenke.
    SPAM!
    Tylko Canon. Po 30 latach uzbierało się tego sporo

  6. #116
    Coś już napisał Awatar peet_peet
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Ruda Śląska
    Wiek
    53
    Posty
    61

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ewg Zobacz posta
    Nie wiem, kto to napisał - czy jeszcze Sigma czy już kol. Tomasz - ale trochę mnie to zdziwiło, bo oznaczałoby, że międzynarodowa gwarancja jest przypisana wyłącznie do pierwszego nabywcy a po dalszej odsprzedaży zobowiązania gwarancyjne tracą ważność? Jak to jest dokładnie?
    no właśnie... jak to jest z ta gwarancja europejską ?? Toż przecież jesteśmy w Europie... ba.. w Unii Europejskiej.... zawsze myślałem, że z taką gwarancją to na całym terytorium UE naprawię sprzęt kupiony gdziekolwiek w UE. A tu nagle się okazuje że gwarancja - gwarancją, Europa - Europą a każdy się wypina.... Jak nie mam sprzętu z dystrybucji w danym kraju, to już nie naprawię w ramach gwarancji..... to po co te szopki z E-gwarancją ??
    Może mnie ktoś uświadomi (w tym konkretnym temacie oczywiście )
    EOS 40D + EOS 400D + S 17-70/2.8-4.5 DC + S 70-300/4-5.6 APO DG Macro + C 50/1.8 II , C 580 EX II, monopod Velbon RUP-43, statyw Hama, plecak Lowepro i kilka innych drobiazgów

  7. #117
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2006
    Posty
    55

    Domyślnie

    peet_peet - Tomasz1972 przekazal z sigmy info: "Jeżeli aparat był zakupiony poza terenem UE(...)" wiec nie musisz sie martwic kupujac na terenie UE.

  8. #118
    Bywalec
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Wawa-Szmulki
    Posty
    129

    Domyślnie

    Jeżeli aparat był zakupiony poza terenem UE, to wymagane są:
    - dowód zakupu (z kraju, w którym został zakupiony)
    - karta gwarancyjna międzynarodową (wypełniona zgodnie informacją w karcie gw.)
    - opłata celna
    Co w sytuacji jezeli towar zakupiony poza UE jest zwolniony z oplaty celnej (np. aparat kupiony na uzytek wlasny)

  9. #119
    Coś już napisał Awatar peet_peet
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Ruda Śląska
    Wiek
    53
    Posty
    61

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wpj Zobacz posta
    peet_peet - Tomasz1972 przekazal z sigmy info: "Jeżeli aparat był zakupiony poza terenem UE(...)" wiec nie musisz sie martwic kupujac na terenie UE.
    Wszystko fajnie, ale dlaczego serwis odmawia obsługi np. obiektywów kupionych w Polsce ale poza siecią dystrybucyjną ?? (np. z dystrybucji niemieckiej) to największa bolączką przy zakupach przez internet... tańszy sprzęt jest z reguły sprowadzony spoza naszego kraju i potem są kłopoty z gwarancją
    EOS 40D + EOS 400D + S 17-70/2.8-4.5 DC + S 70-300/4-5.6 APO DG Macro + C 50/1.8 II , C 580 EX II, monopod Velbon RUP-43, statyw Hama, plecak Lowepro i kilka innych drobiazgów

  10. #120
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2006
    Posty
    55

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez peet_peet Zobacz posta
    dlaczego serwis odmawia obsługi np. obiektywów kupionych w Polsce ale poza siecią dystrybucyjną ?? (np. z dystrybucji niemieckiej)
    nie wiem czy nie naprawia kupionych z dystrybucji niemieckiej, czyli ogolniej mowiac europejskiej. w sumie to nie wyczytalem z jakiej dystrybucji byl ten obiektyw, chyba ktos z japanfoto twierdzil ze z niemieckiej, ale autor watku w sumie nie podal jaka mial gwarancje, czy polska, czy eurpoejska czy inna np. realizowana przez sklep.

    natomiast jak to podał Tomasz1972 (http://canon-board.info/showpost.php...2&postcount=93) serwis potrzebuje do rozpoczecia naprawy: dowodu zakupu+karty gwarancyjnej, w przypadku zakupu na terenie ue oraz dodatkowo potwierdzenia oplaty celnej jesli zakup byl wykonany poza ue.

    wiec niejest to istotne czy sprzedawca sprowadza sprzet spoza ue czy nie.wazne ze jak w jakis sposob wydaje europejska gwarancje+dowod zakupu, to serwis nie moze nie przyjac sprzetu tylko dlatego ze jest za niska cena, przeciez nikt nikomu nie broni byc samarytaninem i sprzedawac ponizej kosztow albo ramach jakiejs super promocji (oczywiscie jak sie to serwisowi nie podoba to powinien sam podjac odpowiednie kroki aby sprawdzic czy sprzedawca dziala legalnie lub oplaca wszystkie podatki i cla, poprzez zgloszenie tego odpowiednim sluzbom, o czym byla zreszta mowa, bo ponoc sigma zglosila to do us)

    istnieje jeszcze jedna mozliwosc jak to ktos w tej dyskusji okreslil FUD, ale wtedy taki fud to trzeba zrobic sigmie straszac ich wystosowaniem pozwu o nie spelnienie przepisow

Strona 12 z 43 PierwszyPierwszy ... 2101112131422 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •