Strona 4 z 14 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 138

Wątek: 40D i kolory

  1. #31
    Uzależniony Awatar Max_im
    Dołączył
    Oct 2006
    Wiek
    58
    Posty
    668

    Domyślnie

    dwie ostatnie rady (Vitez, Waldek24) są rozwiązaniem twego problemu
    jak poważnie je potraktujesz to będziesz zadowolony i nauczysz się fotografować (czytać czytać czytać...)

    a teraz coś jeszcze
    Właściwości adaptacyjne oka ludzkiego są zadziwiające i nie oczekuj tego od aparatu (żadnego). Aparat nie wie co ty myślisz i nie zrobi za ciebie fotki, to ty masz wiedzieć jak działa aparat i co chcesz pokazać i pod wpływem tych informacji masz ustawić sprzęt i wykonać fotkę. Fotografia powstaje w głowie potem trzeba to przenieść na matrycę.
    Cytat Zamieszczone przez Tomek W. Zobacz posta
    Chpoc nadal nie rozumeim czemu zdjecia typu ciasniejszy portret lub zblizenia na rozne rzeczy ustawiaj sie bezprobelmu zarowno barwowo tonalnie jak i pomiarowo (wychodza super) a te szersze 17-20mm sa najciezsze do zrobienia zeby efekt byl choc w miare dobry.
    Nie rozumiesz że to są inne warunki oświetleniowe.
    Matryca nie jest w stanie przenieść tak rozległych kontrastów jak byś chciał.
    Rozwiązaniem może być filtr połówkowy, szary, polaryzacyjny.... (chodzi o zmniejszenie kontrastów rejestrowanej sceny)
    Oczywiście samo założenie filtra nie gwarantuje sukcesu.
    Filtrem też trzeba umieć się posługiwać.
    Np przy filtrze polaryzacyjnym robisz pomiar ekspozycji na kamienice następnie ustawiasz kadr i dopiero kręcisz filtrem żeby przyciemnić niebo - inaczej przyciemnisz wszystko i efekt będzie marny
    Jeszcze pewnie nie wiesz że te najładniejsze fotki krajobrazu, architektury powstają w określonej porze dnia, określonej porze roku i przy określonej pogodzie. No i jeszcze RAW
    Więc.... nie ma przycisku który rozwiąże twoje problemy, są lata nauki i nieustanna praktyka. Jak to się nie podoba to kompakt.
    Miłej nauki

  2. #32
    Bywalec Awatar mssk
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    53
    Posty
    244

    Domyślnie

    no i przeczołgaliście autora posta tak, że odechce mu się miłego hobby jakim jest fotografia, a już na pewno zniechęcicie go do wizytowa tego forum, zadawania pytań i drążenia tematu ...
    "Tomek W." - nie przejmuj się, rób swoje i analizuj efekty swoich poczynań.
    wiele uwag jakie Ci podali forumowicze są cenne, szkoda że podane w dość brutalny sposób.
    rób w RAW, staraj się nie robić pod słońce, "olej" UV-ke, filtry nie są gwarancją sukcesu.
    P O W O D Z E N I A !!!
    Regulamin pkt 8.

  3. #33
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    61

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomek W. Zobacz posta
    Choc nadal nie rozumiem czemu zdjecia typu ciasniejszy portret lub zblizenia na rozne rzeczy ustawiaj sie bezprobelmu zarowno barwowo tonalnie jak i pomiarowo (wychodza super) a te szersze 17-20mm sa najciezsze do zrobienia zeby efekt byl choc w miare dobry. Co do filtru to mam uv tamrona dedykowana i sam sie zastanawiam bardzo nad wymiana tego, tlyko ze pytalem sie WAS moi mili i nikt z was nic mi sensownego nie doradzil, chcialbym kupic B+W polarke przyzwoita(i zastapic uv nia)bo uv to co jest raczej az mega lepszej nie znajde. Jak macie jakies sugestie to z checia wyslucham .
    Pozdrawiam T.
    Ciaśniejsze ujęcia to często mniejsza rozpiętość tonalna sceny .Różnice między najjaśniejszą a najciemniejszą partią obrazu mieszczą się w możliwości matrycy. Przy szerszym ujęciu , gdy przeważnie dochodzi niebo , rozpiętość tonalna sceny drastycznie wzrasta i żadna matryca sobie z tym nie da rady
    Świetnym przykładem są pierwsze zdjęcia , które załączyłeś .Dalszy plan z niebem - zbyt kontrastowa scena oraz drzewo na tle zieleni - znacznie lepsze kolory bo scena mniej kontrastowa i poszczególne fragmenty sceny mogły być prawidłowo naswietlone
    Jest to stary problem fotografi ( Na analogu było to samo)
    Oko ludzkie się adoptuje do dużych różnic w oswietleniu , matryca , czy też błona swiatłoczuła nie .
    Szybki myk i zdjęcie gotowe - to jest mozliwe , ale tylko przy określonej pogodzie ,w określonej porze dnia
    W innym przypadku , niestety photoshop (RAW i warstwy), filtry połówkowe i kombinacje z korektą ekspozycji
    Filtr polaryzacyjny circular - niezbędny przy fotografii krajobrazu ( jakiej firmy mozna poczytać w innym miejscu tego forum)
    U mnie Marumi HDG oraz Hoya czarna ( ponizej tej klasy nie warto)
    Filtr polaryzacyjny , prócz znanych efektów przyciemniania nieba ,nasyca nieco kolowy. Nie jest jednak lekarstwem na zbyt duże kontrasty
    Filtr UV - wg mnie zbędny

    Pozdrawia kolega po fachu

  4. #34
    Bywalec Awatar Tomek W.
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    40
    Posty
    118

    Domyślnie

    Sorki ze nie odpisalem ale bylem w pracy, ale do tematu duzo by odpisywac a ja nie potrafie sie streszczac wiec zycze milej lektury mojego monologu
    A wiec
    1. Ja nie przejalem sie tymi uwagami poniewaz w 90% byly one sluszne (i dziekuje nawet za te troche nieuprzejme uwagi) ja tez czasem pisze sarkastycznie i mocno ale tak czasem trzeba bo inaczej nie uslyszy sie konkretow tlyko mydlenie tematu. Po to jest to forum, jak ktos jest sierotka marysia to niech idzie gdzie indziej
    2. Z fotografii mnie to nie wyleczy bo ja juz sporo czasu robie zdjecia, to ze porowbuej do kompaktow, chmmm no moze dlatego ze mozna z nich sporo wyciagnac, a fuji uwazam za najlepsza firme robiaca je. Niestety jak to bywa czasem lustrzanki byly bardzo drogie wtedy i jeszcze jaksi czas potem inne wydatki i czekalem na odpowiedni moment zeby kupic cos dobrego zeby nie ograniczalo mnie a wrecz dawalo full manualne ustawienia, bo wtedy satysfakcje ze zdjecia dobrego jest o wiele wieksza.
    3.Ja sie czepiam kolorystyki troche przez moj fach, niestety na naszym wydziale (architektura warszawska) od 1 roku juz u nas w to wdrazali i przesadny perfekcjonizm, no to tez dlatego,ale uwazam ze lepiej dusic i wykonac coraz lepiej niz zadowalac sie guwnem.
    4. Ja jestem wbrew moze pozorom bardzo zadowlony z 40D a zastanawialem sie nad nikonem d80 (robilem sporo zdjec d70 z fajnymi obiektywami), ale jak zobaczylem kolory z d80 to pierglem bo byly kiepskie, moij znajomy ma 30d i jest znaczna roznica tonalna, wiec to tez wcale nie tak ze matryca sobie nie radzi, oczywiscie ze jest jej ciezej w specyficznych warunkach ale jednak swoje potrafi
    5.Co do kupowania zabawek to cel mam taki zeby wydusic z tego tamronika jak najwiecej i na nim tez aparat sobie ulozyc, a dopiero potem kupic np. 70-200L albo 100 macro.
    6.Co do UV i filtru polaryzacyjnego no caly czas sie zastanawiam, bo ochrone to musze miec bo moja suka labradorka niestety jest pierwsza to wypackania szkla, natomiast zastanawialem sie czy nie kupic dobrego polara wlasnei po to zeby odczepic uv i chodzic na stale z polarka ktora jesli kupie badz to hoye pro lub B+W POL-CIR MRC Slim, ktore az tak mocno nie sciemniaja ekspozycji a przy okazji sa ostrymi filtrami.
    7. Uff no przepraszam za tone tekstu ale dzieki temu odpowiem wszystkim naraz. RAWA sie boje o tyle ze ja z PS jestem niezly i za duzo tam potrafie sciemniac i nie chce sobnie przynajmniej na poczatek jak z tym aprataem sie oswajam i z jego nastawami robic sobie furtki ze a noz widelec zawsze mozna zrobic poprawke w kompie. Sami fotografujecie i widzicie plakaty na miescie i wiece ze orginalne zdjecie to w wiekszosci tlyko 20% efektu bo reszta to retusz. Ja sie z taka filozofia nie zgadzam bo to nie grafika komputerowa ani film animowany I to tyle.

    Dziekuje za waze rady i ciesze sie ze ten temat ktory poruszylem wzbudzil wiele kontrowersji, co prawda nie chce wychodzic na rodzaj kiczu tutaj,czy blondynki po prostu wy macie te sprawy przetestowane empirycznie i dlatego o tym wszytskim pisalem, ale....nie zamykajmy dyskusji, dzis ide na kolejne plener juz bez psa zebymiec spokoj i jak cos bede WAS meczyl.
    Pozdrawiam
    Tomek
    CANON 40D + EF 24-105L

  5. #35
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    okolice Kalwarii Zebrzydowskiej / Ireland
    Posty
    370

    Domyślnie

    Widzę że wszyscy już wszystko napisali więc nie będę się powtarzał, napiszę tylko tyle że ja mam UV na swoich obiektywach z racji ochrony szkła. Lepiej wymienić filtr za kilkadziesiąt złotych lub którąś stówkę niż obiektyw za kilka tysięcy. Co do filtra polaryzacyjnego i szarych połówek to zdecydowanie polecam system Cokin który pozwala nam na łączenie różnych filtrów jak polar + szara połówka. W innym przypadku spotkamy się z problemem ustawienia tych filtrów.

    Pozdrawiam

  6. #36
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Wiek
    59
    Posty
    821

    Domyślnie

    Jesli musza u Ciebie byc filtry jako ochrona to ok, tylko pamietaj aby nie kupoweac byle czego - nie po to wydajesz czasem nie mala kase aby psuc jakosc szkielek filtrami ochronnymi.
    40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R

  7. #37
    Uzależniony Awatar Max_im
    Dołączył
    Oct 2006
    Wiek
    58
    Posty
    668

    Domyślnie

    kupiłeś lustrzankę i nie chcesz wykorzystać RAWa?
    to może jeszcze nie korzystać z wymiennych obiektywów itd..
    RAWa można tylko wywołać i nic więcej

  8. #38
    Bywalec Awatar RHF
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    London / Kłobuck
    Wiek
    49
    Posty
    125

    Domyślnie

    Zauważyłem, że masz duże "parcie" na filtr polaryzacyjny... ja go używam do eliminowania odblasków od gładkich powierzchni np. karoseria samochodu, powierzchnia wody, szyba, można wyeliminować odbicie w szybie, wydobycie błekitu nieba z jednoczesnym rozjaśnieniem kłebów chmur... jeśli świeci ostre słońce. W takich warunkach bardziej nasyca kolory. Moim zdaniem bez ostrego słońca użycie takiego filtru nie ma sensu. UV jako ochrona tak, tym bardziej że nie zabiera światła. Na tych zdjęciach z nieładnymi kolorami jest strasznie ciemno na dole gdzie są kolory, a niebo jest bardzo jasne i szare. Zakładając polar do takiej sceny, wszystko byłoby ciemniejsze ale różnica w kontraście pomiędzy niebem a trawą zostałaby taka sama. Na marginesie dodam, że wyczyszczenie UV ze śladów psiego nosa lub języka to bajka w porównaniu do wyczyszczenia polara z czegokolwiek
    Co do kompaktów, to sam posiadam hybrydę Fuji S7000 i faktycznie w takich warunkach fotka byłaby bardziej kolorowa (w trybie kolorów F-chrome) ale to tylko za sprawą softu aparatu. Dodatkowo otrzymuję masę szumu i brak szczegułów... Dobra obróbka materiału z lustrzanki pozwala na wiele więcej niż soft z hybrydy lub kompaktu.

  9. #39
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Wiek
    59
    Posty
    821

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RHF Zobacz posta
    Na marginesie dodam, że wyczyszczenie UV ze śladów psiego nosa lub języka to bajka w porównaniu do wyczyszczenia polara z czegokolwiek
    .
    Ale to chyba zalezy od samego polara, producenta, typu?
    40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R

  10. #40
    Bywalec Awatar RHF
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    London / Kłobuck
    Wiek
    49
    Posty
    125

    Domyślnie

    Faktycznie uogólniłem, przepraszam. Hoya, Hama, King -wszystkie kołowe, wycierane rogiem koszuli zostawały tylko rozmazane. Z UV tych samych producentów szło dużo lepiej (czyszczenie w warunkach polowych) ale to już OT

Strona 4 z 14 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •