Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Wątek: Sposób na idealne zdjęcie

  1. #11
    Początki nałogu Awatar chavez
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Posty
    337

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Paenka Zobacz posta
    Również raczkuję. Jednak analogowo, czy szarej połówki w takim razie również używa się do analogowych aparatów?
    Oczywiście.
    Warto wiedzieć, że szara połówka nakręcana jak inne filtry ma przejście z szarego w całkowicie przezroczysty w połowie średnicy. Więc raczej powinno się mieć horyzont w połowie kardu. Takiej wady nie mają filty typu Cokin.
    system EOS

  2. #12
    Początki nałogu Awatar djcargo
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    40
    Posty
    353

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Paenka Zobacz posta
    Również raczkuję. Jednak analogowo, czy szarej połówki w takim razie również używa się do analogowych aparatów?
    Jak najbardziej można. I w analogu i cyfrze zasada działania tego filtra jest ta sama.
    Regulamin pkt 8.

  3. #13
    Początki nałogu Awatar Scream
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Zielona Góra
    Posty
    295

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Paenka Zobacz posta
    Również raczkuję. Jednak analogowo, czy szarej połówki w takim razie również używa się do analogowych aparatów?
    Przede wszystkim do analogowych Cyfrowa ciemnia pozwala z lepszym lub gorszym efektem zastąpić taki filtr odpowiednią obróbką natomiast w fotografii analogowej jest to praktycznie niemożliwe jeżeli nie wywołujemy ręcznie.

    Filtrów połówkowych są dwa rodzaje. Nakręcane na gwint, tak samo jak zwykłe UV, SKY, czy polaryzacyjne kołowe i drugi rodzaj to filtry z systemu COKIN (poszukasz na internecie bedziesz wiedziała jak to wyglada) i są to filtry kwadratowe, które wkłada się odpowiedni uchwyt zamocowany z przodu obiektywu i poprzez przesunięcie w górę lub w dół możesz kontrolować granicę na której ciemna połowa przechodzi w jasną.
    pucha i grucha

  4. #14
    Początki nałogu Awatar piszczal
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Lublin
    Wiek
    51
    Posty
    459

    Domyślnie

    piękne nasycone kolory uzyskasz też z dobrze naświetlonego slajdu, przy czym warunki kolegów napisane powyżej jak najbardziej tak
    aktualnie: Canon EOS R6 | Sigma A 35/1.4 DG HSM | Canon 135/2 L | Canon 16-35/4 L

  5. #15
    Uzależniony Awatar Paenka
    Dołączył
    Mar 2008
    Wiek
    40
    Posty
    727

    Domyślnie

    dzięki wielkie za objaśnienia

  6. #16
    Bywalec Awatar Piasek1989
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Strzelin
    Posty
    153

    Domyślnie

    z podziękowaniami dla wszystkich którzy wnieśli cos w ten temat od wszystkich foto początkujących amatorów
    50D+c17-55/2.8+c70-200/2.8+c50/1.8+c28/1.8+c430+2xyn460II+yn560III

  7. #17
    Początki nałogu Awatar chavez
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Posty
    337

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Scream Zobacz posta
    Przede wszystkim do analogowych Cyfrowa ciemnia pozwala z lepszym lub gorszym efektem zastąpić taki filtr odpowiednią obróbką natomiast w fotografii analogowej jest to praktycznie niemożliwe jeżeli nie wywołujemy ręcznie.
    To zależy jak podejdziemy do sprawy. To co mówisz jest oczywiście prawdą. Ale jeżeli przyjmiemy, że film można jeszcze skanować (dobrym skanerem) i skan obrabiać na komputerze, to daje on więcej informacji w światłach i lepiej się go obrabia, bo ma większy zakres tonalny.
    system EOS

  8. #18

    Domyślnie

    polar+ewenutalnie szara połówka.
    Lekkie niedoświetlienie.

  9. #19
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chavez Zobacz posta
    To zależy jak podejdziemy do sprawy. To co mówisz jest oczywiście prawdą. Ale jeżeli przyjmiemy, że film można jeszcze skanować (dobrym skanerem) i skan obrabiać na komputerze, to daje on więcej informacji w światłach i lepiej się go obrabia, bo ma większy zakres tonalny.
    Piszesz o slajdzie czy o negatywie? Bo dość mocno różnią się "informacją w światłach". Zresztą to co piszesz to i tak nieprawda - bez urazy please. Ani nie jest lepiej w światłach (cyfra w światłach jest lepsza) ani nie ma większego zakresu tonalnego. Oczywiście dotyczy to lustrzanek z "górnej półki" i w porównaniu z nimi film niestety przegrywa. Na małym obrazku (135) nie jest też lepiej w rozdzielczości - tu też film przegrywa. Film to już naprawdę historia i zajęcie dla pasjonatów-hobbystów.
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 03-03-2008 o 19:22

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  10. #20
    Początki nałogu Awatar chavez
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Posty
    337

    Domyślnie

    Hmm... nie raz czytałem, że cyfra ma więcej rejestruje w cieniach i warto niedoświetlić niż prześwietlić, bo szybko przepala. Natomiast na filmie lepiej prześwietlić, ponieważ w jasnych partiach zdjęcia zachowuje się lepiej niż w cieniach oraz film jest bardziej odporny na prześwietlenie (mierz na cienie, wywołuj na światła).

    Poza tym na optycznych piszą, że zakres tonalny na dobrych filmach jest lepszy. Może mają bardzo stare dane skoro tak mówisz...? Nie wiem. Może tak, bo "dSLR coraz bardziej zbliżają się swoimi możliwościami do negatywu."
    Film ma niby zakres tonalny D = 3.0, a matryca 1.2.
    dynamika tonalna wynosi D=3.0, co mówi nam, że jasne obszary są 103=1000 razy jaśniejsze od najciemniejszych cieni. Taką dynamikę posiadają dobrej klasy błony fotograficzne.
    (...)
    typowy film 35mm ma zakres tonalny równy 3.0/0.3=10 stopniom przesłony.
    Zakres tonalny przeciętnych cyfrowych lustrzanek jest znacznie niższy od filmu 35mm i wynosi ok. D=1.2. Jednakże coraz to nowsze technologie zwiększają tę wartość, przez co dSLR coraz bardziej zbliżają się swoimi możliwościami do negatywu.
    http://www.optyczne.pl/index.php?slownik=125

    Jak coś jest nie tak, to proszę o wytłumaczenie, bo ciekawią mnie bardzo te sprawy czy lepiej prześwietlać czy niedoświatlać itp .
    system EOS

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •