Tak sądziłem zakup na razie zawieszam. Moc 580-tki pozwala na odbicie nawet w dość (bez przesady ofkoz) wysokich pomieszczeniach. Efekt o niebo lepszy niż walenie na wprost.
Tak sądziłem zakup na razie zawieszam. Moc 580-tki pozwala na odbicie nawet w dość (bez przesady ofkoz) wysokich pomieszczeniach. Efekt o niebo lepszy niż walenie na wprost.
Też zastanawiałem się nad dyfuzorem ... i po przeczytaniu paru wątków na ten temat kupiłem softbox Lumiquest . Z wyboru i efektów jestem zadowolony ( jak na razie). Moim zdaniem uzyskałem efekt lepszy niż przy dyfuzorze.
Wiem ... cena nie ta ale efekt jest :grin:.
Ale jake sa efekty softbox'u Lumiquest'a przy kadrach pionowych ?
Moglbys wykonac jakis motyw, chodzby w domu jakiegos krzesla w kadrze poziomym i pionowych z tym softboxem i z kartonikiem dla porownania?
Ciekawy jestem roznic.
Byc moze sie powtorze ale dla mnie stoffen przy 550EX dawal identyczny rezultat co kartonik, tyle ze wygladal bardziej "zawodowo" i latwiej bylo sie poruszac wsrod ludzi czy tlumu z lampa nie gubiac kartonika.
Dobra , spróbuję coś wrzucić ale dopiero w weekend ( jutro wyjeżdżam ).
Efekt w kadrach pionowych jest bardzo ciekawy - obiekt zostaje oświetlony z boku i wygląda to bardzo fajnie.
Lampa skierowana w górę ze stofenem czy z kartonikiem da podobny efekt - masz rację. Tylko, że w tym pierwszym przypadku musisz dać lampę na +1EV w stosunku do tego drugiego.
Skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać?
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty
na 2 i 3 focie cienie, a na drugiej tło dosyć ciemne. lepiej robić na niższym ISO i potem podbijać ciemne partie w LR albo PS.
Zgadzam się w 100%. Pomieszczenie było bardzo ciemne (zdjęcia 2 i 3 były robione przy zgaszonym świetle) i nawet na ISO1600 tło nie było zbyt jasne. W przypadku odbijania od sufitu ISO800 wystarczało i wszędzie było jasno. Cienie zawsze będą przy oświetleniu z jednej strony. Nie przełączałem czułości tylko obracałem aparat żeby zobaczyć jaki będzie efekt - pierwszy raz robiłem z lumiquestem :-). Zdjecia wkleiłem żeby pokazać efekt a nie się nimi chwalić, bo nie ma czym.
Ostatnio edytowane przez Matsil ; 10-01-2008 o 22:46
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty
Jesli 2 i 3 sa z lumiquestem to ja zdecydowanie wole stoffena.
Na salach nie mam problemu bo uzywam 2x250Ws, ale w innych okolicznosciach rozproszenie sie przydaje nawet jesli dodam gazu o +1EV.
Wszystkie z lumiquestem. 2 i 3 zostały zrobione przy zgaszonym świetle jak napisałem. Ze stofenem zdjęcia pionowe wyjda ci inaczej, bo tam światło jest rozproszone wszędzie, a tu tylko w jedną stronę. Nie gadajcie, że jest źle, moim zdaniem warto mieć z imprezy choćby 2 takie ujęcią bo są ciekawe - inne niż wszystkie.
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty
Ja dzisiaj walczyłem w fatalnie oświetlonej sali - studniówka i zmagam się z białym odbłyśnikiem 580 przy kadrach pionowych. Doświetlanie z boku w pionie mi nie pasuje. W poziomych kadrach odbyśnik (palnik pion) spisał się bardzo dobrze.