Jeśli to jest Twoja pierwsza wizyta na naszym forum, pamiętaj sprawdź listę najczęściej zadawanych pytań FAQ . Zapraszamy do zarejestrowania się
Z uwagi na kłopoty wbudowanej "szukaczki" zalecamy korzystanie z narzędzia alternatywnego, wyszukiwarki google.
Istnieje kilka sposobów korzystania z narzędzia, najprostsze z nich to:
1. Rozbudowana wyszukiwarka Kolaj-a: http://maciejko.net/cbsearch/
W okienku wpisujemy szukaną frazę a w rozwijanym menu poniżej wybieramy całe forum lub też konkretne podfora.
Szukać możemy na całym forum, tylko w tytułach wątków lub też tylko w postach konkretnego użytkownika. Narzędzie umożliwia również wyłączenie z wyników wyszukiwania tematyki ślubnej.
2. Bezpośrednio przez google http://google.pl
w celu wyszukiwania informacji na CB wpisujemy: szukana_fraza site:canon-board.info - wyszukiwanie w tytułach i treści postów
lub: allintitle: szukana_fraza site:canon-board.info - wyszukiwanie wyłącznie w tytułach
Istnieje też możliwość bezpośredniego wyszukiwania googlem, ograniczonego do poszczególnych forów i działów. Aby znaleźć coś w konkretnym dziale konstruujemy zapytanie w następujący sposób: "Canon Board > nazwa_forum > nazwa_działu" "szukana_fraza" site:canon-board.info
np.: "Canon Board > Sprzet Cyfrowy > Canon dSLR" "7D" site:canon-board.info
3. Za pomocą wtyczki do przeglądarki internetowej, którą możemy pobrać w tym wątku: http://canon-board.info/showthread.php?t=22036
Chcą ograniczyć wyszukiwanie do tytułów wątków wpisujemy. allintitle: szukana_fraza
Wyszukiwanie ograniczone do tytułów wątków działa jak wyżej lecz nie wpisujemy już oczywiście "site...."
Wbudowana wyszukiwarka przyjmuje obecnie zapytania złożone z 5 lub więcej znaków i nie zawierające znaków typograficznych ("-" "/" itp.). Znajdzie więc wyniki dla zapytania "plecak", "teleobiektyw" czy "1200L" ale dla "600D","70-200/2.8", "24-70"czy "35/2" już nie.
Forum Canon-Board.info jest własnością prywatną. Decyzje Właściciela Forum są ostateczne.
Celem serwisu i forum Canon-Board.info jest wymiana doświadczeń i gromadzenie wiedzy z zakresu fotografii,zarówno techniki fotografowania jak i dot. sprzętu, w szczególności sprzętu fotograficznego marki Canon.
Zasady Forum
Wypowiedzi na Forum należy konstruować z zachowaniem ogólnie przyjętych zasad dobrego wychowania. Naruszenia nie będą tolerowane. Nie zezwala się na publikowanie materiałów (linki, zdjęcia, treści) o treści wulgarnej, sprzecznej z prawem lub mogące wywoływać spory, polemiki , działania, na tle religijnym, politycznym czy światopoglądowym.
Pisząc nową wiadomość - sprawdź czy wnosi ona coś do dyskusji oraz czy nie odbiega ona od tematu wątku. Niemile widziane jest pisanie postów w stylu "zgadzam się" i koniec lub powtarzanie argumentów.
Zanim założysz nowy temat, sprawdź w wyszukiwarce, czy nie był on już wcześniej poruszany na forum. W 90% przypadków był. Jeśli masz pytania związane z takim tematem, dopisz nowego posta do istniejącego wątku (o ile już nie ma w nim na nie odpowiedzi).(Z uwagi na ograniczenia techniczne wbudowanej wyszukiwarki Forum, alternatywnie proponujemy używać wyszukiwarki Google z komendą
"szukana_fraza site:Canon-Board.info")
Zakładając wątek nadaj mu tytuł, który dobrze podsumuje jego treść. Jeśli masz pytanie dotyczące obiektywu/aparatu, to podaj jego nazwę i zaznacz na czym problem polega. Nie jest mile widziane pisanie postów pod tytułem: "Pomocy", "Nie działa", "Co kupić?".
Należy przestrzegać tematyki na poszczególnych forach. Mam nadzieję że tematyka poszczególnych
forów jest dość jasna i proszę o jej przestrzeganie. Pisanie w nieodpowiednich miejscach powoduje dodatkową pracą dla moderatorów.
Ortografia - każdy piszący na forum powinien dokładnie sprawdzić pisownie przed wysłaniem posta. Zwracanie uwagi innym użytkownikom na ich błędy ortograficzne może odbywać się jedynie przez przesyłanie prywatnej wiadomości do użytkownika lub zaraportowanie posta do moderatorów. Należy unikać niechlujnego pisania wiadomości. Jeżeli szanujesz czas i wiedzę innych użytkowników Forum i chcesz od nich otrzymać odpowiedź, zadbaj o schludny i poprawny ortograficznie wygląd swojej wiadomości. Moderatorzy mają prawo poprawiać błędy w treści posta i przyznawać ostrzeżenia za rażące naruszenia niniejszego punktu. Dopuszczamy pisanie bez polskich liter.
Nie mile widziane jest odsyłanie do archiwum bez podania linka do odpowiedniego wątku.
Reklama na forum.
Dopuszczalne jest reklamowanie działalności fotograficznej tj. usług fotograficznych, wykonywania fotografii.
Wszystko co jest przeznaczone DLA fotografów uznawane jest za działalność komercyjna (np. warsztaty, albumy, odbitki, cały sprzęt fotograficzny).
Zasady reklamowe uregulowane są szczegółowo w odpowiedniej sekcji FAQ 'Zasady reklamy i działalności komercyjnej' które stanowią załącznik do niniejszego regulaminu.
Oferty sprzedaży/kupna sprzętu należy umieszczać jedynie w odpowiednim podforum zgodnie z zasadami Działu Giełda. Użytkownicy naruszający zasady działalności komercyjnych będą odpowiednio ostrzeżeni/ukarani, a ich wpisy usunięte.
Prezentowane zdjęcia muszą mieć rozmiar do 1280 pikseli w poziomie i do 900 pikseli w pionie.
Dostęp do forum z bramek internetowych może być niemożliwy z przyczyn technicznych - dla ograniczenia dostępu "anonimom" lubujących się w nagminnym łamaniu Regulaminu Forum. Zakładanie kolejnych użytkowników w celu ominięcia nałożonych ograniczeń na użytkownika (blokada tzw. Ban czasowy lub stały) skutkować będzie blokadą na numer IP.
Zasady porządkowe
Moderatorzy mają prawo ostrzegać w przypadku naruszenia ww. zasad lub netykiety oraz zablokować możliwość wypowiadania się na forum (czasowo lub stale) w przypadku poważnych/powtarzających się przypadków łamania regulaminu przez użytkownika. Administrator ma prawo zablokować konto użytkownika w przypadku rażącego naruszenia regulaminu. Administrator forum nie usuwa kont "na życzenie".
Posty i wątki naruszające regulamin, prawo lub dobre obyczaje będą edytowane, przenoszone lub kasowane przez moderatorów. Moderatorzy nie usuwają postów, ani nie zamykają wątków "na życzenie", tak więc proszę się dwa razy zastanowić zanim się coś napisze.
Zastrzeżenia co do decyzji i działań Moderatorów należy zgłaszać w pierwszej kolejności poprzez prywatną wiadomość do danego Moderatora. Kolejnym krokiem jest link 'Kontakt' na dole strony Serwisu do Właściciela forum ? użytkownik fomag . Moderatorzy nie mają prawa zmieniać decyzji innych moderatorów.
2014.10.12 - zmiana dot. działań komercyjnych; patrz też tutaj: http://www.canon-board.info/faq.php
2017.12.01 - zmiana pkt 9. dotycząca dopuszczalnych rozmiarów zdjęć, od teraz można 1280 x 900 pikseli.
Problem z tym że według serwisu, fabryczna wada nie pojawia się w Canonie S2 tylko S1 i innych starszych modelach.
Mimo to zdecydowałem się wydać 60zł na przesyłke i zobaczymy co mi powiedzą. Na e-maile odpowiadają bardzo ogólnikowo:/ Niby twierdzą, że:
W przypadku czujników CCD używanych w określonych produktach potwierdzono, że w bardzo rzadkich przypadkach, w warunkach wysokiej temperatury/wysokiej wilgotności, niektóre wewnętrzne układy elektryczne przestają pracować prawidłowo.
W przypadku wystąpienia tej usterki sygnał wysyłany z czujnika CCD w trybie fotografowania jest nieprawidłowy. Powoduje to poniższe nieprawidłowości:
Zdjęcia nie pojawią się.
Kolory zdjęć są nieprawidłowe.
Zdjęcia są zniekształcone.
Symptomy te można sprawdzić na wyświetlaczu LCD.
Rozwiązanie:
Uprzejmie prosimy użytkowników, którzy stwierdzili występowanie tych symptomów, o skontaktowanie się z najbliższym Centrum serwisowym firmy Canon.
w bardzo podobnym przypadku numer 37383
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowego działania wewnętrznego układu elektrycznego czujnika CCD określone produkty zostaną poddane bezpłatnym naprawom.
Ale to wszystko dotyczy S1 a nie S2.
No nic, zobaczymy co mi powiedzą!!!
objawy:
-wszystkie funkcje niby działają,migawka sprawna ,a obraz na LCD czarny,czasem różowy,czasem w paski,czasem gradient albo rozmazany
napisałem do serwisu,odpisali żeby przysłać mimo ,że już dawno po gwarancji,możliwe że to wada fabryczna - uszkodzony przetwornik obrazu-podobno bezpłatnie wymieną (o ile to to) odsyłają DHL-em za 30zł
witam ponownie
znalazłem chwile czasu i odebrałem w końcu aparat z naprawy. Serwis który naprawiał mój aparat to AV serwis w Katowicach na ul. Wojewódzkiej 40. (Serwis znalazłem w necie) Zapłaciłem 220 zł i bardzo symapatyczny pan powiedział że uszkodzona była migawka. W cenie było również ogólny przegląd i czyszczenie aparatu. Bardzo miło i symapatycznie obsłużony mogę polecić ten serwis. Aparat teraz działa bez zarzutu, a myśle że cena nie była zbyt wygórowana.
Ostatnio edytowany przez Gość; 12993.
Powód: i dostałem na to gwarancje
Serwis który naprawiał mój aparat to AV serwis w Katowicach na ul. Wojewódzkiej 40. (Serwis znalazłem w necie) Zapłaciłem 220 zł i bardzo symapatyczny pan powiedział że uszkodzona była migawka. W cenie było również ogólny przegląd i czyszczenie aparatu. Bardzo miło i symapatycznie obsłużony mogę polecić ten serwis. Aparat teraz działa bez zarzutu, a myśle że cena nie była zbyt wygórowana.
No ja niestety zdecydowałem się wysłac do serwisu Canona
Wycenili mi naprawę na 490zł. Stwierdzili że trzeba wymienić cały obiektyw bo jest uszkodzona migawka
Na allegro można kupić Canona S2 na 2tygiodniowej gwarancji za 550zł :-?
MASAKRA !!!!!
Zadzwoniłem do serwisu znalezionego na google i przez telefon wyceili naprawę na około 150zł.
No ja niestety zdecydowałem się wysłac do serwisu Canona
Wycenili mi naprawę na 490zł. Stwierdzili że trzeba wymienić cały obiektyw bo jest uszkodzona migawka
Na allegro można kupić Canona S2 na 2tygiodniowej gwarancji za 550zł :-?
MASAKRA !!!!!
Zadzwoniłem do serwisu znalezionego na google i przez telefon wyceili naprawę na około 150zł.
STANOWCZO odradzam autoryzowany serwis !!!
Bo wiesz duzo prosciej wymienic caly obiektyw niz grzebac w nim, byc moze taka ma polityke Canon bo grzebanie w obiektywie moze pogorszyc jakosc i nie zawsze jest skutecznie, ale powinni dac wybor klientowi. Jesli chodzi o migawke to naprawa jest czesto mozliwa nawet bez wymiany czesci, albo wymieniajac sama migawke. Jak sie ma wprawe to mozna to zrobic w mniej niz godzine.
Teraz ja dorzucę parę groszy... Uważam, że serwis Canona C.S.I. Foto i Video z Żytniej działa w miarę sprawnie, jest w miarę szybki kontakt itd. nie mam zastrzeżeń.
Ale pomimo tego, że tak sprawnie działa to jednak ja czekałem na naprawę swojego aparatu S2IS (zespół migawki) 40 dni. Wyobrażacie sobie? 40 dni. Tylko dlatego, że niejaki pan Jacek z działu serwisu Canon Polska Sp.z o.o. nie był w stanie podjąć decyzji, czy aparat można naprawić w ramach gwarancji czy też nie. Na telefony i maile w trakcie tego okresu nie odpowiadał, dopiero po interwencji na "samej górze" raczył skrobnąć maila, że naprawią w ramach gwarancji. Przykre...
Niestety pod koniec października tego roku znowu padł zespół migawki (pół roku po ostatniej naprawie). Wysłałem aparacik i dostałem info, że serwis CSI czeka na decyzję Canon Polska, czy naprawiają w ramach gwarancji. Zapytałem na czyją decyzję czekają, uzyskałem odpowiedź, że sprawa została przekazana do Pana Jacka K. - ręce mi opadły. Minęło już 20 dni, a ja nadal czekam, na 100% nie będę miał aparatu na święta.
Pan Jacek nie nauczył sie niczego z ostatniej lekcji... Ja sam pracuję w firmie, która sprzedaje i serwisuje urządzenia, wiem jak ważna jest obsługa posprzedażowa i serwisowa. Pan Jacek, moim zdaniem, skutecznie zniechęcił mnie do firmy Canon, pomimo tego, że byłem zadowolony z jakości zdjęć swojego S2IS. Nie kupię więcej żadnego produktu tej marki, właśnie ze względu na fatalną obsługę. Czy ten człowiek nie rozumie, że swoim postępowaniem niweczy pracę innych działów w tej firmie, chociażby handlowego i marketingowego?
Tak więc jestem ciekaw, ile tym razem będę jeszcze czekał na naprawę. A może powinienem jeszcze w kilku innych miejscach w sieci napisać co sądzę o tej sprawie i o panu Jacku K. z Canon Polska? Bo szczerze mówiąc znudziło mi się monitowanie w Canon Polska. Nie wiem też, jaki kupić następny aparat, bo na Canonie się zawiodłem, strach brać na wakacje, bo można wrócić bez zdjęć. Doradźcie...
A mnie padł mój S3, wogóle nie chce sie włączyć. MAm go od 1,5 roku? Czy ktoś się orientuje co to ewentualnie może być? I polećcie jakis serwis.
Pozdrawiam
Tak więc jestem ciekaw, ile tym razem będę jeszcze czekał na naprawę. A może powinienem jeszcze w kilku innych miejscach w sieci napisać co sądzę o tej sprawie i o panu Jacku K. z Canon Polska? Bo szczerze mówiąc znudziło mi się monitowanie w Canon Polska. Nie wiem też, jaki kupić następny aparat, bo na Canonie się zawiodłem, strach brać na wakacje, bo można wrócić bez zdjęć. Doradźcie...
Myślę, że w im więcej miejscach na sieci napiszesz o swoich problemach z serwisem Canon'a, tym będzie lepiej dla wszystkich użytkowników aparatów tej firmy.
Pozdrawiam.
Szczęśliwy posiadacz S5.
witam
mam taki sam problem: czarny ekran w canon s2 is, reszta wszystko OK; wyslalem do serwisu (csi); stwierdzili, ze jest uszkodzona migawka oraz silnik wysuwu obiektywu (usm); cena naprawy 490 zl !!! oplaca sie za taka kwote naprawiac ?? czy na polnocy polski istnieje serwis canona ??
pozdrawiam
No ja niestety zdecydowałem się wysłac do serwisu Canona
Wycenili mi naprawę na 490zł. Stwierdzili że trzeba wymienić cały obiektyw bo jest uszkodzona migawka
Na allegro można kupić Canona S2 na 2tygiodniowej gwarancji za 550zł :-?
MASAKRA !!!!!
Zadzwoniłem do serwisu znalezionego na google i przez telefon wyceili naprawę na około 150zł.
STANOWCZO odradzam autoryzowany serwis !!!
Mam ten sam problem z moim canonem szukalem różnych serwisów i koszt takiej naprawy to ok 300-350zl. Mam prośbe czy mógłbyś mi dać namiary na serwis w którym ty naprawiałeś swojego canona byłbym bardzo wdzięczny. Jak byś mógł to daj znać na maila wdoniek@wp.pl dzieki i pozdrawiam
Zakończenie tej historii - naprawiony S2IS otrzymałem dnia 30 stycznia, co oznacza, że czekałem 60 dni na naprawę tego aparatu - w tym miejscu gratuluję Canon Polska za sprawną obsługę! 60 dni to swoisty rekord, jestem ciekaw co powiedzą w Canon Europe, bo przecież to jest skandal.
no i mnie tez s2is padł na dobre :-(. Najpierw pomagało przechodzenie na funkcje PLAY i ponowne wysuniecie obiektywu, niestety i to już nie pomaga. Migawka całkiem przestała sie otwierać. Gadałem przez telefon z żytnią, mówiłem że mam problem, który powinien być wreszcie zaakceptowany jako wada fabryczna, ale miła pani powiedziała że nie dostali takich wytycznych i mówi żeby przysłać bo diagnoza jest bezpłatna. Ale poco mam wysyłać skoro wiadomo co mu jest i wiadomo że mają to w d... i każą płacić 490zł za wymianę obiektywu.
P.S.
Aparat mam od 2005 ale naprawdę był przechowywany w sterylnych warunkach i rzadko był używany, tzn 2razy w lato i raz w zimę (w sumie nie więcej niż 1000 fotek) - nie wiedziałem, że aparat za 2000zł ma części jakości jednorazówek. Może by tak narobić szumu canonowi niech wreszcie uzna to jako wadę fabryczną, napiszmy maila do centrali-grupowego z linkami do forów zagranicznych.
P.S2
dajcie ten adres serwisu co za 190zeta robi, może będzie potrzebny.
Daniel
Witam Was. Kurde, mi też padł w ten sposób S2 IS. Jestem w szoku, jeszcze wczoraj pracował poprawnie, dziś rano zobaczyłem czarny ekran, jeszcze nie sprawdzałem migawki, piszę "na żywo"
Pozdro
Jasne, migawka zamknięta!!
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Witam Was. Kurde, mi też padł w ten sposób S2 IS. Jestem w szoku, jeszcze wczoraj pracował poprawnie, dziś rano zobaczyłem czarny ekran, jeszcze nie sprawdzałem migawki, piszę "na żywo"
Pozdro
Jasne, migawka zamknięta!!
:sad: :sad: Czy można to naprawić samemu, czy pozostaje serwis?
Ostatnio edytowany przez Gość; 11461.
Powód: Automerged Doublepost
Komentarz