Strona 20 z 21 PierwszyPierwszy ... 1018192021 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 191 do 200 z 210

Wątek: Zakres tonalny w cyfrze

  1. #191
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Jacku, nie zakres tonalny, lecz rozdzielczość tonalną.

  2. #192
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    - Tylko, że my tu mówimy o matrycy analogowo-cyfrowej a nie o jakimś wyidealizowanym wyświetlaczu... (Nadążam jeszcze, czy coś pominąłem?)

    Jeśli przyjąć, że rzeczywista rozpiętość tonalna sceny (takiej z tlenem i ptaszkami ;-)) to pełne 0-255 (lub 0-15, 0-3, 0-1), to po przerobieniu tego przez naszą kochaną matrycę otrzymamy np. mniej więcej: 200-255 lub 13-15 oraz uwaga! 3-3 i 1-1. Czyli samą biel, czyli zerową rozpiętość przy nadmiernej rozdzielczości tonalnej.

    ps Miałem już tego nie ciągnąć, ale cooo mi tam... ;-)
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  3. #193
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Wyjaśnij raz jeszcze o co Ci chodzi, bo przyznam nie rozumiem.

  4. #194

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Jacku, nie zakres tonalny, lecz rozdzielczość tonalną.
    no to chyba faktycznie nie możemy sie dogadac, bo dyskutujemy o róznych sprawach. Przypomnę temat watku: Zakres tonalny w cyfrze .
    To co napisałeś ostatnio jest "obok" tematu. Nie dyskutujemy o tym co może matematyka wyciagnąć z 12 czy 14 bitów, ani jak cyfrowo przełożyć luksy na zapis 12 bitowy. Bo po środku leży ograniczająca nas matryca. Czego teoretycy ciągle nie chcą zauważyć i to ignorują. Teoretycznie to sobie w tym momencie można zrobić zapis koloru 16 bitowy i rejestrowac 16 EV. Praktycznie - nie.
    Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...

  5. #195
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Jacku ja starałem się tylko przedstawić, że mylone są pojęcia: zakres tonalny z rozdzielczością tonalną. Wy cały czas piszecie o rozdzielczości tonalnej (chcecie zmieścić wszystkie EV z danego zakresu), a temat przecież jest zakres tonalny.
    Ostatnio edytowane przez Tomasz Urbanowicz ; 27-11-2007 o 12:18

  6. #196
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ewg Zobacz posta
    ps Miałem już tego nie ciągnąć, ale cooo mi tam... ;-)
    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Wyjaśnij raz jeszcze o co Ci chodzi, bo przyznam nie rozumiem.
    I już żałuję... :sad:

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Jacku ja starałem się tylko przedstawić, że mylone są pojęcia: zakres tonalny z rozdzielczością tonalną. Wy cały czas piszecie o rozdzielczości tonalnej (chcecie zmieścić wszystkie EV z danego zakresu), a temat przecież jest zakres tonalny.
    Oooo, wierz mi istnieją trudniejsze pojęcia do pojęcia... To tak trochę poniżej pasa. ;-)

    Nie będę wyjąśniał tego co pisałem poprzednio, bo to kwintesencja różnic między rozpiętością a rozdzielczością tonalną, a tego jak rozumiem nie muszę tłumaczyć...

    Jednak z mojej stony EOT...
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  7. #197
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ewg Zobacz posta
    Nie będę wyjąśniał tego co pisałem poprzednio, bo to kwintesencja różnic między rozpiętością a rozdzielczością tonalną, a tego jak rozumiem nie muszę tłumaczyć...
    Ale ja naprawdę nie rozumiem co chciałeś przez to przekazać i wcale sobie nie dworuję

  8. #198
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    127.0.0.1
    Posty
    1 143

    Domyślnie

    Tak troche poczytalem i gdzies mi sens uciekl tej rejestracji superzakresu

    Po co komu rejestrowac taki zakres tonalny, jezeli finalnie uzyska sie obraz 1 bitowy (czern, biel)? Przeciez w przetworniku clipping poleci zarowno na dolach jak i w gorach?
    .

  9. #199
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dr11 Zobacz posta
    Po co komu rejestrowac taki zakres tonalny, jezeli finalnie uzyska sie obraz 1 bitowy (czern, biel)? Przeciez w przetworniku clipping poleci zarowno na dolach jak i w gorach?
    Ale odpowiedz sobie: czy jesteś w stanie takim aparatem jednobitowym zarejestrować na jednym zdjęciu najjaśniejszy i najciemniejszy punkt w scenie? Najciemniejszy będzie miał wartość 0 najjaśniejszy wartość 1:

    http://canon-board.info/showpost.php...&postcount=189

    Dam już Wam spokój (co miałem powiedzieć napisałem)

    Ja też już EOT.
    Ostatnio edytowane przez Tomasz Urbanowicz ; 27-11-2007 o 12:38

  10. #200
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Ale ja naprawdę nie rozumiem co chciałeś przez to przekazać i wcale sobie nie dworuję
    Taa, akurat...

    Pisałem w prostym nawiązaniu do Twoich czterech gradientów rózniących się głębią bitową. Nie wiem co tu jeszcze wyjaśniać... Może to, że te gradienty nie odpowiadają zachowaniu matrycy w większości dolnego zakresu? Ale ileż można powtarzać? W końcu nawet w tym wątku do czegoś już doszliśmy. A Ty znowu próbujesz wracać do początku..

    Jak poprzednio pisałeś (ale chyba skasowałeś), że przepraszasz za zamieszanie, to mi trochę ulżyło i miałem ochotę napisać Welcome back! ale teraz napiszę Farewell Mr. Tomasz... :rolleyes:
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Ale odpowiedz sobie: czy jesteś w stanie takim aparatem jednobitowym zarejestrować na jednym zdjęciu najjaśniejszy i najciemniejszy punkt w scenie? Najciemniejszy będzie miał wartość 0 najjaśniejszy wartość 1
    Najjaśniejszy i najciemniejszy może/będzie mieć wartość 1. Zerowa rozpiętość, nadmierna rozdzielczość. EOT EOTowi nie równy. Jeszcze jeden EOT.
    Ostatnio edytowane przez ewg ; 27-11-2007 o 12:51 Powód: Automerged Doublepost
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

Strona 20 z 21 PierwszyPierwszy ... 1018192021 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •