Witam, jestem posiadaczem Canona 350D, używam obecnie tylko obiektywu kitowego :sad: , przydałaby mi sie reporterska stałka do aparaciku, jasna 35mm w cenie do 2 tyś zł. Bardzo prosiłbym o pomoc a jeśli taki temat już był wystarczy mi link... i przepraszam za brudzenie.
Stałka do 350D ???
Zwiń
X
-
Tagi: Brak
-
Witam..
Do 2000 to 35/f.2, a powyżej to 35/1,4L - wyboru dużego nie ma
Pozdrawiam
Artur5DmkI, C85f1.2|580 EXII|
-
polecam szkło canona 28/1.8-wiem ,ze to nie jest 35 ale do reporterki bedzie ok,albo szkła wyżej wymienione
Komentarz
-
Dzięki za rady! 35/f.2 nie jest chyba zły i baa...stać mnie na niego, co do 28/1.8 to pewnie jest lepszy (napewno jaśniejszy) ale droższy, moze troche poczekam i wybiore ten drugi?pomyslimy, dzięki
Komentarz
-
Jak do EF-s to moze warto by sie zastanowic nad Sigma 30 f/1.4. Cena mila i z AF w tym modelu nie ma problemow.
Komentarz
-
Dziekuje
Teraz zastanawiam się nad wyborem :
35mm , jasna 2.0
czy
28mm, jasnosc 1.8
oczywiscie za 35mm przemawia tez cena poniewaz mozna ja nabyc za tysiąc zlotych, nasotmiast 28mm za 1,700zl.
Czy ktoś mial juz mozliwosc fotografowania tymi obiektywami? Czy roznica w jasnosci tych obiektywow jest bardzo widoczna?
Komentarz
-
Zamieszczone przez Karson Zobacz wpisDziekuje
Teraz zastanawiam się nad wyborem :
35mm , jasna 2.0
czy
28mm, jasnosc 1.8
oczywiscie za 35mm przemawia tez cena poniewaz mozna ja nabyc za tysiąc zlotych, nasotmiast 28mm za 1,700zl.
Czy ktoś mial juz mozliwosc fotografowania tymi obiektywami? Czy roznica w jasnosci tych obiektywow jest bardzo widoczna?
Różnicy w jasności to dużej nie ma. Osobiście do reporterki brałbym szerszy obiektyw.
Komentarz
-
A jeśli miałbym wybrać pomiędzy 50mm, 1.4f a 28mm 1.8f ? ktory z tych obiektywów daje lepsze efekty? powiedzmy ze cena nie gra roli, chodzi mi o jakość. Czytałem na forum wiele tematów o 28mm i 50mm jednak nigdzie nie porównywano obu. Pracuje w Domu Kultury dlatego czesto fotografuje w ciemnych pomieszczeniach, często niezbyt przestrzennych, czasami koncerty itp. Interesuje mnie wasza opinia...przypuścmy, że mozecie pozwolic sobie na jeden z nich, ktory wybieracie?Ostatnio edytowany przez Karson; 12586.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Karson Zobacz wpisA jeśli miałbym wybrać pomiędzy 50mm, 1.4f a 28mm 1.8f ? ktory z tych obiektywów daje lepsze efekty? powiedzmy ze cena nie gra roli, chodzi mi o jakość. Czytałem na forum wiele tematów o 28mm i 50mm jednak nigdzie nie porównywano obu. Pracuje w Domu Kultury dlatego czesto fotografuje w ciemnych pomieszczeniach, często niezbyt przestrzennych, czasami koncerty itp. Interesuje mnie wasza opinia...przypuścmy, że mozecie pozwolic sobie na jeden z nich, ktory wybieracie?
Komentarz
-
aptur ma racje - 28 na cropie bedzie wlasnie jak 50-tka w analogu...
ja to moze tak z innej beczki
bardzo zalezy Ci na AF? czy moze bys wolal kupic cos tanszego?
moze jak masz do wyboru 2 tysiace to kup 50 f 1.4 a do tego poszukaj sobie kilku szkiel na m42
(przejsciowke mozesz kupic za 30 pln bez elektroniki potwierdzajacej ostrosc (ja takiej uzywam) albo za 150 z elektronika
i do tej 50 z AF bym na Twoim miejscu sobie kupil:
pentacona 29mm f2.8 - mialbys wlasnie 50 -tke na cropie - cena okolo 200 +/- 20 pln
jupitera 9 85mm f 2.0 bardzo fajny do portretow i jako krotkie tele
tair 11A 135 mm f2.8 - krotkie tele z super 16 listkowa przyslona dajacy ladny bokeh.
dlaczego moj zestaw? bo masz w zalozonym budzecie - 1 swietny obiektyw z AF (50mm 1.4) do tego kilka jasnych stalek ktore uzupelnia Twoj zestaw -
osobiscie zakupilem taki zestaw i jestem bardzo zadowolony - mam tez zoomy ze swiatlem 4 canona (17-40 l i 70-200 l) bo wiadomo ze manuale nie do wszystkiego sie nadaja (np. sport) ale w kosciele gdzie jest ciemniej i bardziej Ci sie przyda jasnosc obiektywow masz wiecej czasu na spokojne ustawienie
Komentarz
-
Zamieszczone przez Karson Zobacz wpisA jeśli miałbym wybrać pomiędzy 50mm, 1.4f a 28mm 1.8f ? ktory z tych obiektywów daje lepsze efekty? powiedzmy ze cena nie gra roli, chodzi mi o jakość. Czytałem na forum wiele tematów o 28mm i 50mm jednak nigdzie nie porównywano obu. Pracuje w Domu Kultury dlatego czesto fotografuje w ciemnych pomieszczeniach, często niezbyt przestrzennych, czasami koncerty itp. Interesuje mnie wasza opinia...przypuścmy, że mozecie pozwolic sobie na jeden z nich, ktory wybieracie?
Co w końcu kupiłeś ? Jakie masz odczucia z zakupionego szkła ? Jak ono sprawdza się w niezbyt przestrzennych i ciemnych pomieszczeniach Domu Kultury ?C R5m2; C RF 24-70 L; C RF 100-500 L
Komentarz
-
gdybym jeszcze raz miał aparat z cropem (miałem 350d) to bym kupił canona 35/1.4 jako standard, jeżeli ktoś lubi standard i ma pieniążki, miałem też sigmę 30/1.4 i jest to bardzo dobre szkło, jeżeli trafi w punkt. Dla mnie jednak odpowiedniki 50mm na cropie były za wąskie, więc polecam Ci inne szkło, które sprawdziłem mianowicie canon ef 20/2.8. W rezultacie otrzymasz bardzo przyzwoite szkło, ostre i szybkie.
Komentarz
-
Zamieszczone przez thedoc Zobacz wpisgdybym jeszcze raz miał aparat z cropem (miałem 350d) to bym kupił canona 35/1.4 jako standard, jeżeli ktoś lubi standard i ma pieniążki, miałem też sigmę 30/1.4 i jest to bardzo dobre szkło, jeżeli trafi w punkt. Dla mnie jednak odpowiedniki 50mm na cropie były za wąskie, więc polecam Ci inne szkło, które sprawdziłem mianowicie canon ef 20/2.8. W rezultacie otrzymasz bardzo przyzwoite szkło, ostre i szybkie.Podana przez Ciebie 35-tka ma lepsze światło (1,4) tylko czy nie będzie mu za wąsko
jakie jest Twoje zdanie w tej kwestii
C R5m2; C RF 24-70 L; C RF 100-500 L
Komentarz
Komentarz