Pytanie: jak radzicie sobie z obrobka fotki w ktorej mamy zafarby od roznych zrodel swiatla??
Pytanie: jak radzicie sobie z obrobka fotki w ktorej mamy zafarby od roznych zrodel swiatla??
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
Ja robie do B&W :P
40d + m42 58-500 + EF 18-75
"osiagnales szczyt w lizaniu viteaza" - by dan7770
Hehe no to jest sposobale nie moze byc wszystko B&W :P
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
Może być, bo B&W to szczyt arthyzmu :P Dodasz szum i jestes profiNie zapominaj kadrować w kwadrat
![]()
40d + m42 58-500 + EF 18-75
"osiagnales szczyt w lizaniu viteaza" - by dan7770
Ja chce byc rzemieslnik a nie sztukmistrz![]()
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
moj sposób jest tak prosty, że aż głupio sie przyznawać:
zaznaczam kolejno inkryminowane obszary, potem szara pipetka w levels lub curves
Możesz spróbować z filtrami konwersyjnymi do kolorowej fotografii kliszowej (oznaczenia 80 i 82). Po przepuszczeniu przez niebieski filtr różnice w temperaturze barwowej różnych źródeł światła trochę się zacierają, ale cudów tez nie osiągniesz.
EDIT:
snow, zapomniałeś o dodaniu szerokiej białej ramki ;-)
Ostatnio edytowane przez MacGyver ; 20-06-2007 o 00:13
Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
sie robi![]()
- w PS zaznaczam sobie obszar, który ma zafarb [np od swiatla żarowego], wielkość wtapiania ustalam w zależności od zdjęcia
- otwieram okno poziomy/levels lub krzywe/curves, w każdym z nich są 3 pipetki: do oznaczania/wybierania punktu czarni, punktu szarości i punktu bieli - w tej sytuacji interesuje nas środkowa
- trzeba wyszukać punkt na zdjęciu, który będzie neutralnie szary i kliknąć na niego - jeśli sie utrafilo naprawdę w punkt, biel się wybieli, a odcień skóry stanie naturalny - to czasem wymaga poszukiwań i klikania, bo nie zawsze jest łatwo ocenić, który punkt na zdjęciu jest najbardziej szaro-szary :smile:
czasem, niestety, nie ma na zdjęciu czystej szarości, wtedy szukam najbliższego odcienia i resztę staram się podciągnąć delikatnie na poszczególnych kanałach w levels lub curves
- odznaczam i zaznaczam kolejny obszar wymagający korekty...
jeśli ktoś zna wygodniejszy sposób, to chetnie przeczytam, bo ten jest troche a la Kopciuszek, który piksele przebierał - prosty, ale może być pracochłonny
Dziekisprobuje
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II