Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Balans bieli

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar liquidsound
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    41
    Posty
    1 956

    Domyślnie Balans bieli

    Pytanie: jak radzicie sobie z obrobka fotki w ktorej mamy zafarby od roznych zrodel swiatla??
    1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
    Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar snow
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Świdnik/Lublin
    Wiek
    42
    Posty
    1 145

    Domyślnie

    Ja robie do B&W :P
    40d + m42 58-500 + EF 18-75

    "osiagnales szczyt w lizaniu viteaza" - by dan7770

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar liquidsound
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    41
    Posty
    1 956

    Domyślnie

    Hehe no to jest sposob ale nie moze byc wszystko B&W :P
    1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
    Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar snow
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Świdnik/Lublin
    Wiek
    42
    Posty
    1 145

    Domyślnie

    Może być, bo B&W to szczyt arthyzmu :P Dodasz szum i jestes profi Nie zapominaj kadrować w kwadrat
    40d + m42 58-500 + EF 18-75

    "osiagnales szczyt w lizaniu viteaza" - by dan7770

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar liquidsound
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    41
    Posty
    1 956

    Domyślnie

    Ja chce byc rzemieslnik a nie sztukmistrz
    1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
    Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II

  6. #6
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    291

    Domyślnie

    moj sposób jest tak prosty, że aż głupio sie przyznawać:
    zaznaczam kolejno inkryminowane obszary, potem szara pipetka w levels lub curves

  7. #7
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Możesz spróbować z filtrami konwersyjnymi do kolorowej fotografii kliszowej (oznaczenia 80 i 82). Po przepuszczeniu przez niebieski filtr różnice w temperaturze barwowej różnych źródeł światła trochę się zacierają, ale cudów tez nie osiągniesz.

    EDIT:
    snow, zapomniałeś o dodaniu szerokiej białej ramki ;-)
    Ostatnio edytowane przez MacGyver ; 20-06-2007 o 00:13
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar liquidsound
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    41
    Posty
    1 956

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez energia_ki Zobacz posta
    moj sposób jest tak prosty, że aż głupio sie przyznawać:
    zaznaczam kolejno inkryminowane obszary, potem szara pipetka w levels lub curves
    A mozesz tak bardzo opisowo rozwinac mysl??
    1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
    Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II

  9. #9
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    291

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez liquidsound Zobacz posta
    A mozesz tak bardzo opisowo rozwinac mysl??
    sie robi

    - w PS zaznaczam sobie obszar, który ma zafarb [np od swiatla żarowego], wielkość wtapiania ustalam w zależności od zdjęcia
    - otwieram okno poziomy/levels lub krzywe/curves, w każdym z nich są 3 pipetki: do oznaczania/wybierania punktu czarni, punktu szarości i punktu bieli - w tej sytuacji interesuje nas środkowa
    - trzeba wyszukać punkt na zdjęciu, który będzie neutralnie szary i kliknąć na niego - jeśli sie utrafilo naprawdę w punkt, biel się wybieli, a odcień skóry stanie naturalny - to czasem wymaga poszukiwań i klikania, bo nie zawsze jest łatwo ocenić, który punkt na zdjęciu jest najbardziej szaro-szary :smile:
    czasem, niestety, nie ma na zdjęciu czystej szarości, wtedy szukam najbliższego odcienia i resztę staram się podciągnąć delikatnie na poszczególnych kanałach w levels lub curves
    - odznaczam i zaznaczam kolejny obszar wymagający korekty...

    jeśli ktoś zna wygodniejszy sposób, to chetnie przeczytam, bo ten jest troche a la Kopciuszek, który piksele przebierał - prosty, ale może być pracochłonny

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar liquidsound
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    41
    Posty
    1 956

    Domyślnie

    Dzieki sprobuje
    1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
    Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •