Pokaż wyniki od 1 do 10 z 2028

Wątek: Canon EOS 1D Mark III

Mieszany widok

  1. #1
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy Zobacz posta
    ale nei spodziewałbym się cudów na poziomie skoku 2EV (byłoby znacznie więcej niż w S3/S5).
    A ja bym się spodziewał - z uwagi na 14 bitowe przetwarzanie barw. W cyfrowych MF uzyskuje się (wg. danych producentów) 12EV i wszystkie osoby, które przesiadły się z DSLR na np. H3 opisując swoje wrażenia zwykle podkreślają, że rozpiętość tonalna w tych puszkach jest "jak z HDR-u".

    Kwantyzacja koloru w cyfrowych MF jest wprawdzie wg. danych producentów 16bitowa, ale spotkałem się z opiniami (kolesi, którzy grzebią w RAW-ach), jakoby naprawdę była 14 bitowa. Czyli dokładnie taka, jak w 1D3...

    Sam zresztą po oglądnięciu plików CR2 z 1D3 w C1 odniosłem wrażenie, że rozpiętość tonalna została zwiększona. Symptomatyczne było dla mnie to, że cholernie dużo można tam było wyciągnąć ze świateł...
    Ostatnio edytowane przez czornyj ; 29-05-2007 o 15:44

  2. #2
    sv
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    A ja bym się spodziewał. W cyfrowych MF uzyskuje się (wg. danych producentów) 12EV i wszystkie osoby, które przesiadły się z DSLR na np. H3 opisując swoje wrażenia zwykle podkreślają, że rozpiętość tonalna w tych puszkach jest "jak z HDR-u".

    Kwantyzacja koloru w cyfrowych MF jest wprawdzie wg. danych producentów 16bitowa, ale spotkałem się z opiniami (kolesi, którzy grzebią w RAW-ach), jakoby naprawdę była 14 bitowa. Czyli dokładnie taka, jak w 1D3...
    No właśnie; gdzieś te 14 bit musi wyleźć :-) jeżeli to są faktycznie 2ev, to jest to całkiem sporo i to jest dobra wiadomość zarówno dla posiadaczy 1d mk III, jak i tych, którzy czekają na nowe modele canona.

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    3 053

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    Kwantyzacja koloru w cyfrowych MF jest wprawdzie wg. danych producentów 16bitowa, ale spotkałem się z opiniami (kolesi, którzy grzebią w RAW-ach), jakoby naprawdę była 14 bitowa. Czyli dokładnie taka, jak w 1D3...
    Być może racje mają jedni i drudzy: te dwa bity mogą zostać np. użyte do "ładnego" zaokrąglenia czternastego.
    EOS - conditio sine Kwanon...

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    SoCal
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    A ja bym się spodziewał - z uwagi na 14 bitowe przetwarzanie barw.
    jasne Niesmialo przypomne, ze bylem jedynym entuzjasta
    14-bitowego koloru od momentu premiery....
    To zreszta zabawne jak wiekszosc ewoluowala od kompletnego
    rozczarowania do zachwytow.
    Gratuluje pierwszym wlascicielom, pokazcie wiecej zdjec z tego cuda.
    Szczegolnie interesuja mnie jakies z maksymalnymi kontrastami,
    typu ciemne pomieszczenia z jasnymi lampami itd. Jakies detale wokol
    lamp bylyby super. Jak widzicie roznice w obrobce?
    Cos w tym stylu byloby super :-) (a propos, to zdjatko pochodzi
    z 16-35 II, moje aktualnie ulubione szklo)


  5. #5
    Coś już napisał
    Dołączył
    May 2006
    Posty
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez snowboarder Zobacz posta
    jasne Niesmialo przypomne, ze bylem jedynym entuzjasta
    14-bitowego koloru od momentu premiery....
    To zreszta zabawne jak wiekszosc ewoluowala od kompletnego
    rozczarowania do zachwytow.
    Gratuluje pierwszym wlascicielom, pokazcie wiecej zdjec z tego cuda.
    Szczegolnie interesuja mnie jakies z maksymalnymi kontrastami,
    typu ciemne pomieszczenia z jasnymi lampami itd. Jakies detale wokol
    lamp bylyby super. Jak widzicie roznice w obrobce?
    Cos w tym stylu byloby super :-) (a propos, to zdjatko pochodzi
    z 16-35 II, moje aktualnie ulubione szklo)
    Muszę Was troszeczkę zmartwić - za str. 164 instrukcji:
    dzięki funkcji użytkownika C.Fn II-3 można zwiększyć o 18% ilość detali w światłach. Odbywa się to poprzez sztuczne przesunięcie czułości do skali 200-3200 kosztem zwiększenia szumów w cieniach. Wydaje mi się że takie sztuczki były już stosowane w Nikonie d200...

  6. #6
    Początki nałogu Awatar TOPOL
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Tarnów
    Wiek
    54
    Posty
    321

    Domyślnie

    A tak ostatecznie, jak sądzicie: matryca 5D generuje jeszcze lepsze obrazy czy już jednak (biorąc pod uwagę ten temat z kilku ostatnich postów) smark3?

  7. #7
    sv
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TOPOL Zobacz posta
    A tak ostatecznie, jak sądzicie: matryca 5D generuje jeszcze lepsze obrazy czy już jednak (biorąc pod uwagę ten temat z kilku ostatnich postów) smark3?
    Jakość zdjęcia będzie gdzieś pomiędzy 1d mk IIn a 5d (pewnie bliżej 5d), ale puszka ma sporo zalet:
    dla mnie:
    - 14 bit
    - 3" ekran
    - zapis na 2 nośnikach równocześnie
    - znacznie lepszy af
    - "małe" skompresowane RAwy: idealne na śluby

    jedyny problem: gdzie go kupić?????? skoro nigdzie go nie ma

  8. #8
    Bywalec Awatar zajec3
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Otwock
    Wiek
    34
    Posty
    104

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sven Zobacz posta
    Jakość zdjęcia będzie gdzieś pomiędzy 1d mk IIn a 5d (pewnie bliżej 5d), ale puszka ma sporo zalet:
    dla mnie:
    - 14 bit
    - 3" ekran
    - zapis na 2 nośnikach równocześnie
    - znacznie lepszy af
    - "małe" skompresowane RAwy: idealne na śluby

    jedyny problem: gdzie go kupić?????? skoro nigdzie go nie ma
    http://www.e-oko.pl/t5j2t5kjQORdPK4n...td2brNH2DKDpDH

    zamow i poczekaj :P

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •