Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 14 z 14

Wątek: Nazwy plików w 30D

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 580

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Zle to ujalem. Dane z RAW mozesz sobie wciskac gdzie chcesz (znaczy w jaka tam przestrzen chcesz), tylko trzeba miec swiadomosc ze i tak nie wszedzie wszystko sie zmiesci . W ProPhoto miesci sie najwiecj i...
    ...i o to mi wlasnie chodzilo. Choc nawet mi dlugo zajelo przekonanie sie do prophoto, ale kilka dluzszych obrobek i nawet bez wydrukow sie przekonalem.
    Zgadza się, choć i tak na końcu zdjęcie ląduje w jakimś małym RGB (no czasem w CMYK). Czy to sRGB do sieci, czy RGB jakiegoś labu, to te dodatkowe kolory szlag bierze.

  2. #12
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michalab Zobacz posta
    Zgadza się, choć i tak na końcu zdjęcie ląduje w jakimś małym RGB (no czasem w CMYK). Czy to sRGB do sieci, czy RGB jakiegoś labu, to te dodatkowe kolory szlag bierze.
    No niezupełnie. Dokonując konwersji "perceptual" czy "relative colorimetric" te "dodatkowe" barwy ulegają skompresowaniu/przesunięciu i niby giną z odbitki ale zapewniają płynne przejścia tonalne. To że przestrzeń jest mała nie oznacza, że jest tam mało odcieni.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  3. #13
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 580

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    No niezupełnie. Dokonując konwersji "perceptual" czy "relative colorimetric" te "dodatkowe" barwy ulegają skompresowaniu/przesunięciu i niby giną z odbitki ale zapewniają płynne przejścia tonalne. To że przestrzeń jest mała nie oznacza, że jest tam mało odcieni.
    Oczywiście. Pisząc, że szlag bierze miałem na myśli, że nie da się ich przedstawić, tylko będą zastąpione przez inne, w jaki sposób to oczywiście zależy od metody konwersji. I właśnie dlatego trzeba nad konwersją też mieć kontrolę bo tu tkwi kilka pułapek, np. przy metodzie Perceptual można się zdziwić, że kolory straciły na nasyceniu, natomiast przy relative colorimetric może jednak wystąpić clipping i wtedy z przejściami tonalnymi gorzej.
    Ostatnio edytowane przez michalab ; 29-05-2007 o 01:00

  4. #14
    El_WaRiAtOs
    Guest

    Domyślnie

    Dziękuje chłpopaki za odpowiedzi, poprzedni moj wątek został zamknięty, bo go zdublowałem, choć szukałem info na forum o tej nieszczęsnej numeracji.

    Mieliście rację, zacząłem robić w RAW, no i korzystając z mądrych wskazówek na forum zmieniłem przestrzeń kolorów

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •