EE tam..gadacie.
Proponuję PS + OptikVerve Labs - Virtual Photographer
Tam masz ze 20 filtrów B/W, które możesz dowolnie modyfikować następnie zmieniasz ASA na 1800 i masz ziarno.
PS. Edycja w kolorze też genialna w tym programie!!
Pozdrawiam![]()
EE tam..gadacie.
Proponuję PS + OptikVerve Labs - Virtual Photographer
Tam masz ze 20 filtrów B/W, które możesz dowolnie modyfikować następnie zmieniasz ASA na 1800 i masz ziarno.
PS. Edycja w kolorze też genialna w tym programie!!
Pozdrawiam![]()
Ostatnio edytowane przez Fakungio ; 19-01-2007 o 01:11
Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG
Dyskutowałbym. Aby uzyskać zbliżony efekt trzeba najpierw nałożyć w PSie warstwę filtra, spłaszczyć obrazek i dopiero konwertować, z użyciem mieszania kanałów. A i tak efekt będzie daleki od tego co można uzyskać na średniej klasy negatywie BW. Poza tym nie wydaje mi się aby te operacje w PSie były mniej pracochłonne od przykręcenia filterka na obiektyw, pomijając jeszcze fakt że do robienia zdjęć służy aparat a nie komputer.
Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj
Tak ale robienie zdjęć od razu czarno-białych wymaga ogromnego wyczucia jak dany kolor odwzoruje się na szarość - przykład: czerwony ceglany dom lub dachówki mogą zlać się z otaczającą zielenią gdy jasności obu kolorów będą zbliżone. Oczywiście z czasem oko się wyćwiczy w widzeniu tych podobieństw i ręka automatycznie sięgnie po kolorowy filtr![]()
Canon 350D + 24-105/4 L IS + 18-55/3.5-5.6 + w odstawce Sigma 18-200/3.5-6.3
Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj
Ja proponuję jeszcze tak. Robić w kolorze. W PSie użyć opcji Image - Adjustments - Gradient Map (od czarnego do białego). Następnie Filter - Noise - Add Noise - metoda Gaussian - moc filtra od 3-5.
Następnie rozmycie Gaussowskie na 0.7
Powinno być dobrze![]()
Canon 50D + EF 24-105 f/4 L+ Sigma 50mm 1.4 EX DG
Właśnie w tym rzecz.
wersja A) ręcznie dostroić mieszanie, dopracować, rozjaśnić, przyciemnić, filtrowac, zmieniać, kombinować , bla bla bla
wersja B) pstryk!
Mozliwości zrobienia zdjęcia pseudo czarno-białego z kolorowego jest tak wiele, że dla mojej małej głowy za wiele.
Wolę robić czarno białe i nie mieć problemów.
Nidgy jeszcze nie byłem zadowolony z mojego kombinowania pixelowego, a przy (nawet skanach) z BW, tylko krzywe i jest super (-:
Ja walcze ostatnio z roznymi pluginami i efekty sa mniej lub bardziej do ****. Akceptowalnych jest naprawde niewiele stad moje wczesniejsze wnioski.
http://www.bykom-stop.avx.pl/
Najnowsze fotografie cegiel znajdziesz w mojej galerii http://canon-board.info//showthread.php?t=11296
odczytujac exifa tego zdjecia widac, ze to zdjecie wykonane... na blonie(hint: skaner noritsu). zatem jak zrobic takie fajne bw? wlozyc dobry negatyw i robic, robic, robic!
![]()
Martin Gorczakowski
I to jest najlepsze podsumowanie tematu. Zastanawiam się skąd ten opór przed robieniem bw na kliszy. Porzadną analogową puszkę można mieć w cenie lepszego filtra CPL, negatywy tez nie kosztują majątku a efekty ciekawsze. No i satysfakcja większa, ze zrobienia zdjęcia aparatem a nie PSem
Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj
tak w temacie, to ide zaraz wlozyc dwie rolki z dzis do koreksu i wywolacale najpierw nalezy napisac prace zaliczeniowa.. (aaaa... deadline za 53 minuty
).
Martin Gorczakowski