Jak zrobic kolor...

Zwiń
X
 
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Redskull
    Coś już napisał
    • 2006
    • 95

    #1

    Jak zrobic kolor...

    Witam

    Czy ktos z userów orientuje się jak zrobić kolor w CS2, który by fosforyzował? Chodzi mi o taki bardzo swiecący(neonowy) odcien pomaranczowego.
    stuff, czyli wszystko co przeszkadza w robieniu dobrych zdjęć...
  • DoMiNiQuE
    Pełne uzależnienie
    • 2004
    • 3548

    #2
    Fosforyzowac to on raczej nie bedzie ale palete kolorow masz dostepna tutaj:

    Komentarz

    • Redskull
      Coś już napisał
      • 2006
      • 95

      #3
      Nie now PS to ja cos tam umiem Potrzbuje zrobic taki neonowy pomarancz...taka wscieklizne :P
      stuff, czyli wszystko co przeszkadza w robieniu dobrych zdjęć...

      Komentarz

      • Diodak
        Uzależniony
        • 2005
        • 696

        #4
        hmmm z wścieklizną w standardzie będzie cięzko ;p.

        Jeśli zastosowanie foto to przestrzeń kolorów Frontiera pozwala uzyskać najwyżej takie odcienie pomarańczowego:


        A jeśli chodzi o druk to trzeba wziąć wzornik kolorów w drukarni i zerknąć na kolory fluoroscencyjne i dorzucić jako dodatkowy obok CMYKu.

        Dla celów oglądania na monitorze komputera to można spróbować mieszać kolory zółty i pomarańczowy dla uzyskania efektu "świecenia" np. tak:


        to jest typowy kolor neon orange .
        EOS 450D, EF 24mm 1.4 L, EF 50mm 1.2 L, EF 24-105mm L, EF-S 10-22mm

        Komentarz

        • DoMiNiQuE
          Pełne uzależnienie
          • 2004
          • 3548

          #5
          Zamieszczone przez Redskull Zobacz wpis
          Potrzbuje zrobic taki neonowy pomarancz...taka wscieklizne :P
          Nadal nie wiem o co Ci chodzi ;-) ...ale tutaj masz neonowe tutoriale.

          Komentarz

          • Redskull
            Coś już napisał
            • 2006
            • 95

            #6
            @DoMiNiQuE

            GDZIE TE TUTKI ?
            stuff, czyli wszystko co przeszkadza w robieniu dobrych zdjęć...

            Komentarz

            • DoMiNiQuE
              Pełne uzależnienie
              • 2004
              • 3548

              #7
              Zamieszczone przez Redskull Zobacz wpis
              @DoMiNiQuE

              GDZIE TE TUTKI ?
              Link jest ukryty pod wyrazem "tutaj" w poprzednim poscie

              Komentarz

              • ewg
                Pełne uzależnienie
                • 2006
                • 1079

                #8
                Pomarańczowy w rgb to jezt nielada problem! Ja dopiero niedawno na ostatnio kupionym analogowym monitorze Philipsa mogłem stwierdzić, że mam wreszcie pomarańczowy w palecie - po latach "niemania".

                Teraz ciekawostka: Większość fotek na Airliners.net jest robiona przez Canonierów. Oto jak Canon+Jpeg radzą sobie z idealnym pomarańczem barw firmowych TNT:

                Krótko mówiąc tragicznie sobie radzą. Ogromna wiekszość pomarańczy jest tak czerwona, że prawie buraczana.
                Dla kalibracji podaje mój najładniejszy pomarańczowy: R:255,G:145,B:45.

                Komentarz

                • tadek
                  Początki nałogu
                  • 2004
                  • 468

                  #9
                  i co powie muflon....
                  350 D z gripem, sigma 18-125, kit, 580 ex, 2x1GB ELITE PRO I 512 ZWYKLA OBIE KINGSTON + 256 od canona

                  Komentarz

                  • Redskull
                    Coś już napisał
                    • 2006
                    • 95

                    #10
                    @DoMiNiQuE

                    Mam tak wypalony monitor, ze pokazuje wszytskie literki BW Myslalem ze zapomniales podlinkowac Dzieki wielkie, choc nie dokonca chcialem uzyskiwac to poprzez filtry...myslalem, ze jest jakas opcja txetu o ktorej nie wiem, ktora podbija barwy...
                    stuff, czyli wszystko co przeszkadza w robieniu dobrych zdjęć...

                    Komentarz

                    • zanzibar
                      Coś już napisał
                      • 2006
                      • 79

                      #11
                      Jakim sposobem uzyskać klimat z filmów fabularnych?

                      Bardzo lubię efekt tonalny z filmów fabularnych z lat 70-80. Zapewne dużo daje odpowiednie oświetlenie i filtry kamer filmowych.
                      Ale chyba jest jakiś sposób na obróbkę komputerową? Czy ktoś z Was osiągał takie efekty?:-(

                      Komentarz

                      • Zielony
                        Pełne uzależnienie
                        • 2005
                        • 2928

                        #12
                        Zamieszczone przez zanzibar Zobacz wpis
                        Bardzo lubię efekt tonalny z filmów fabularnych z lat 70-80. Zapewne dużo daje odpowiednie oświetlenie i filtry kamer filmowych.
                        Ale chyba jest jakiś sposób na obróbkę komputerową? Czy ktoś z Was osiągał takie efekty?:-(

                        Najlepiej to chyba zapodać sobie negatyw Kodak Vision 2 :grin:
                        Ale wracając do pytania. Może spróbuj zainstalować plugin do PS'a pt. Virtual Photographer i może któryś z tamtych efektów Cię zadowoli. A kombinacji jest dużo...
                        sigpic


                        Komentarz

                        • akustyk
                          gajowy
                          • 2004
                          • 12208

                          #13
                          Zamieszczone przez ewg Zobacz wpis
                          Krótko mówiąc tragicznie sobie radzą. Ogromna wiekszość pomarańczy jest tak czerwona, że prawie buraczana.
                          Dla kalibracji podaje mój najładniejszy pomarańczowy: R:255,G:145,B:45.
                          to cos mocno pojechane. zbyt duza roznica, zeby to zwalic na przetwarzanie.

                          przy czym jestem sie w stanie czesciowo zgodzic z wpadaniem canonowskich czerwieni w buraczki. sam do zdjec krajobrazowych wywolywanych w ACR uzywam na dzien dobry shiftu +7 punktow (w kierunku pomaranczy) dla kanalu czerwonego i dopiero uzyskuje satysfakcjonujace oddanie tego koloru.

                          natomiast dla odmiany, do zdjec ludzi, gdzie potrzebuje raczej wierniejsze odwzorowanie kolorow, nie ruszam czerwienia i zostawiam na 0, bo staje sie za kwasna
                          www albo tez flickr

                          Komentarz

                          • ewg
                            Pełne uzależnienie
                            • 2006
                            • 1079

                            #14
                            Zamieszczone przez akustyk Zobacz wpis
                            to cos mocno pojechane. zbyt duza roznica, zeby to zwalic na przetwarzanie.
                            Myślę, że to typowa przypadłość systemu filtrów RGB i dzisiejszej technologii odwzorowania barw na matrycach światłoczułych. Jeśli wierzyć biologom, ludzkie oko również wykorzystuje filtry RGB, a jednak te stworzone przez człowieka nie radzą sobie równie dobrze z wszystkimi kolorami - chyba najgorzej z pomarańcziwym własnie.
                            Ciekawe, że niegdysiejsze filtry matryc Kodaka w systemie CMY miały znowu tendencję do nadużywania pomarańczy, nawet kosztem wierności czerwieniom. Podejrzewam, że gdyby monitory pracowały w CMY byłoby to jeszcze bardziej widoczne. Swoją drogą żal że matryce z filtrami CMY nie doczekały się pełnej optymalizacji, bo dzisiejsze aparaty mogłyby mieć o wiele czulsze matryce, przy tej samej technologii. W końcu RGB powstaje z odpowiedniego nakładania kolorów CMY. Czyli to tak jakby matryce RGB miały po dwa filtry na każdą składową palety RGB a nie jeden jak to jest w przypadku samego CMY.
                            Podobno Sony miało zamiar jakoś udoskonalić RGB zamieniając jeden z podwójnych filtrów zielonych na cyan/emerald - RGBE. I też chyba nic z tego nie wyszło. Bodaj wszystkie dzisiejsze modele Sony wciąż filtrują w RGB...

                            Mam tylko nadzieję, że powodem niestosowania filtów innych niż RGB nie była zwyczajnie mała moc obliczeniowa procesorów w aparatach, które na którymś etapie musiałyby przekonwertować obraz na RGB komputera...

                            Komentarz

                            • akustyk
                              gajowy
                              • 2004
                              • 12208

                              #15
                              z czerwieniami sa jeszcze dwa, bardzo wazne praktycznie problemy:
                              1. to pierwszy kanal, ktory leci w kosmos przy nieuwaznym naswietlaniu. bo praktycznie ciezko wskazac zdjecie gdzie mimo ostroznosci wyjara sie zielen lub niebieski. natomiast z czerwienia jest to (przynajmniej u mnie - focacego krajobraz) notoryczne
                              2. podstawowy konwerter RAW - ACR daje kompletnie i totalnie d... kiedy przychodzi do zachowania gladkiej tonalnosci zdjec w swiatlach. a poniewaz problem z tonalnoscia pojawia sie na krawedzi przepalenia kanalu (patrz punkt 1) to kolory ktore najczesciej sie "odrealniaja" to te o duzej skladowej czerwieni (sama czerwien, purpura, pomarancz, zolty)


                              mysle, ze obok problemu z samym filtrem RGB to tez stanowi wiele o jakosci czerwieni na zdjeciach cyfrowych. nie tylko sam fakt ich naswietlenia, ale tez wywolania

                              a co do RGBE i CMYK... mysle, ze RGBE by duzo pomoglo. bo jesli dzisiejsza matryca CMOS przy ISO 100 ma na niebieskim taki szum jak na czerwonym przy dajmy na to ISO 800 to... o czym my tu mowimy...? zastapienie, za przeproszeniem, nadmiaru informacji o kanale zielonym informacja laczona o niebieskim daloby tu jakas poprawe.

                              w filtr CMY raczej nie wieze. oprocz Coolpiksa 995 nie widzialem aparatu tego uzywajacego. nie sadze, zeby to bylo tylko dla wygody
                              www albo tez flickr

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X