Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Wątek: Autoryzowany serwis sprzętu fotograficznego Fujifilm

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 747

    Lightbulb Autoryzowany serwis sprzętu fotograficznego Fujifilm

    Witam wszystkich!

    Chciałem opisać moje doświadczenia z serwisem Fujifilm Polska.

    Pierwszy kontakt z serwisem Fuji miałem w 2022r, kiedy dowiedziałem się że istnieje poważny błąd w trybie AF-S autofocusa w aparatach Fuji, polegający na tym że podczas używania szerokokątnych obiektywów (od 23mm w dół), przymknięciu ich do przysłon krajobrazowych (czyli f/5.6-f/8 lub więcej) i ostrzeniu na oddalone obiekty (ostrzeniu na nieskończoność), aparat w zasadzie nie jest w stanie poprawnie ustawić ostrości.
    Mniejsza o szczegóły tego błędu - jak ktoś jest zainteresowany, to odsyłam do tego artykułu:
    https://www.thewanderinglensman.com/...-that.html?m=1
    W każdym bądź razie zadzwoniłem do serwisu Fuji w tej sprawie, aby ich poinformować o wykrytym błędzie.
    Serwis nic nie wiedział o tym błędzie, ale w rozmowie telefonicznej zaproponowano mi, abym odesłał do nich swój aparat (wówczas używałem X-S10) wraz z moim obiektywem XF 23/1.4 R WR LM, celem sprawdzenia czy jest to błąd w moim sprzęcie, czy wada faktycznie występuje globalnie.
    Po tygodniu odesłano mi mój sprzęt i w notatce od technika z działu serwisu znalazła się informacja: "Brak błędów w działaniu systemu autofocus. Zarówno aparat jak i obiektyw mają poprawnie działący AF." (czy coś w tym stylu, dosłownie dwa krótkie zdania)
    Później już nikt do mnie w tej sprawie nie zadzwonił, ani w jakikolwiek sposób się skontaktował.
    Nie mniej jednak jakiś czas później Fujifilm wypuściło firmware do niektórych aparatów, gdzie zaadresowano "fix" do tego konkretnego problemu, który zgłosiłem telefonicznie serwisowi Fujifilm Polska, i który stwierdził że wszystko jest ok.
    https://www.fujirumors.com/new-firmw...h2s-and-x-s20/
    Dla ciekawostki napiszę, że w/w aktualizacja Firmware aparatów tylko częściowo rozwiązała problem, i tylko dla niektórych modeli (tych najmowszych).

    Drugi kontakt z serwisem Fujifilm Polska miałem w 2023r, kiedy z mojej winy doprowadziłem do zapiaszczenia pierścienia ustawiania ostrości w obiektywie XF 56/1.2 R
    Obiektyw odesłałem do serwisu Fujifilm celem pogwarancyjnej (odpłatnej) usługi usunięcia zapiaszczenia.
    Za serwis zapłaciłem bodajże coś w okolicach 700 pln, ale już dokładnie nie pamiętam.
    Gdy obiektyw do mnie wrócił, stwierdziłem że zapiaszczenie owszem jest mniejsze - ale nie jest usunięte całkowicie (dalej dało się usłyszeć i poczuć jak kilka drobin piasku szura pod pierścieniem ostrości).
    Odesłałem z powrotem do serwisu Fuji moje 56/1.2 w ramach reklamacji na wykonanie usługi, z prośbą aby pierścień ostrości całkowicie oczyścić z zapiaszczenia.
    W odpowiedzi serwis Fujifilm Polska przesłał mi diagnozę technika, cytuję z pamięci: "Obiektyw spełnia normy techniczne podane przez producenta, pierścień ostrości działa płynnie".
    Odpisałem serwisowi Fuji, że sprawę kieruję do Biura Rzecznika Praw Konsumenta z mojego miasta, i żeby mi odesłali obiektyw w takim stanie jakim jest.
    Serwis po jakimś czasie odpisał mi, że po ponownym rozpatrzeniu sprawy jednak rozebrał obiektyw i ponownie wyczyścił pierścień ustawiania ostrości - czyli uznali moją reklamację.
    Obiektyw tym razem wrócił z faktycznie idealnie wyczyszczonym pierścieniem ustawiania ostrości.

    Trzeci kontakt z serwisem Fujifilm Polska miałem w lutym 2025r, kiedy ponownie wysłałem do nich obiektyw celem pogwarancyjnej (odpłatnej) usługi odpiaszczenia pierścienia ostrości (tym razem padło na XF 16/1.4)
    Za usługę zapłaciłem 930 pln, obiektyw naprawiono tego samego dnia.
    Powiadomienie o ukończeniu naprawy otrzymałem mailem około półtorej godziny po tym, jak dostałem email z serwisu potwierdzający otrzymanie przesyłki z obiektywem którą im wysłałem.
    Innymi słowy, usunięcie odpiaszczenia zajęło serwisowi Fuji około półtorej godziny.
    Niestety tak samo jak za poprzednim razem - i tym razem mój XF 16/1.4 wrócił do mnie tylko częściowo odpiaszczony, (dalej dało się wyczuć i usłyszeć jak jakieś drobiny piasku "szorują" pod pierścieniem)
    I ponownie odesłałem do serwisu Fujifilm obiektyw aby zareklamować usługę odpiaszczenia.
    Tym razem jednak zachowałem całą korespondencję email, także cytuję dosłowną odpowiedź z serwisu Fujifilm:

    "REKLAMACJA NIEUZASADNIONA. PIERŚCIEŃ OSTROŚCI PRACUJE PRAWIDŁOWO. LEDWIE SŁYSZALNY DŹWIĘK OPISANY PRZEZ KLIENTA JAKO "szuranie", WYNIKA Z KONSTRUKCJI W TEGO TYPU OBIETYWACH I JEST PORÓWNYWALNE DO INNYCH EGZEMPLARZY TEGO MODELU.PIERŚCIEŃ NIE POSIADA W SOBIE ZAPIASZCZENIA."

    Tak się akurat składa, że ten konkretny model XF 16/1.4 który odesłałem do serwisu Fuji aby usunąć zapiaszczenie jest moim trzecim egzemplarzem, i w dwóch poprzednich które sprzedałem nic podobnego nie miało miejsca - pierścień ostrości w obu działał idealnie płynnie, gładko i cicho.
    Odpisałem, że sprawę skieruję do Biura Rzecznika Praw Konsumenta i poprosiłem o odesłanie mojego XF 16/1.4 z powrotem w takim stanie jakim go wysłałem.
    Serwis Fujifilm odesłał mi obiektyw jeszcze tego samego dnia, bez żadnych dalszych napraw.
    Sprawę zgłosiłem do Biura Rzecznika Praw Konsumenta w Szczecinie, który wystosował odpowiednie pismo do serwisu Fujifilm.
    Po około miesiącu Fujifilm ustosunkował się do otrzymanego pisma, poprzez Warszawskie Biuro Rzecznika Praw Konsumenta, gdzie meritum treści zawiera się w poniższym cytacie:

    "W przedmiotowej sprawie kluczową pozostaje kwestia wyraźnego oddzielenia dwóch aspektów: po pierwsze wykonania usługi odpiaszczenia obiektywu, po drugie występujących "szumów" w trakcie użytkowania obiektywu. Konsument wypełniając zgłoszenie serwisowe jednocześnie wskazał, iż zgłoszenie (opis problemu) dotyczy: "zapiaszczenie pod pierścieniem ustawiania ostrości". Zgłoszenie nie dotyczyło i nie wskazywało problemu w postaci "szurania" podczas kręcenia pierścieniem ostrości. W tym miejscu pragnę podkreślić, iż gdyby konsument w treści zgłoszenia serwisowego kierowanego do serwisu Fujifilm wskazał, iż zlecenie dotyczyć ma usunięcia bądź też redukcji "szurania" występujących w trakcie obracania pierścienia ostrości, serwis odmówiłby przyjęcia takiego zlecenia, gdyż jest ono niemożliwe do wykonania ze względu na charakterystykę budowy tego modelu obiektywów."
    Do pisma jako załącznik dołączono płytę w której rzekomo znalazły się filmiki, cytat z pisma od Rzecznika Fuji:

    - "Obiektywy XF 16/1.4 - wzory serwisowe" - obrazujący trzy obiektywy o zbliżonej konstrukcji pierścienia MF co obiektyw konsumenta, które podobnie co obiektyw konsumenta wydają dźwięki przy kręceniu pierścieniem ostrości. Obiektywy przedstawione na filmie są to wzorce serwisowe wykorzystywane przy ekspertyzach.
    - "Obiektyw XF 16/2.8 - nowy". Ukazany został nowy obiektyw, wyjęty z pudełka, którego mechanizm MF z założenia konstrukcyjnego jest cichszy niż obiektyw Konsumenta, a mimo to słychać na filmie jak wydaje dźwięki. Z uwagi na fakt, iż obecnie nie dysponujemy nowym obiektywem XF 16/1.4 na potrzeby prezentacji wykorzystaliśmy obiektyw o zbliżonych parametrach.
    - "Film wykonany po naprawie" - przedstawia obiektyw po wykonanej naprawie podczas zgłoszenia reklamacyjnego wykonanej uprzednio usługi odpiaszczenia"

    Niestety wglądu do filmików nie miałem, ale dowiedziałem się od Rzecznika Ochrony Praw Konsumenta, który zajmował się moją sprawą że na filmiku "Film wykonany po naprawie" nie widać nigdzie numeru seryjnego prezentowanego obiektywu (nie ma żadnego dowodu, że filmik przedstawia wnętrze mojego - rzekomo całkowicie odpiaszczonego - egzemplarza XF 16/1.4)
    Serwis Fuji wysłał też zdjęcie przedstawiające zapiaszczone wnętrze aparatu Instax mini 12, oraz wnętrze tego samego aparatu ale "czystego".
    Rzecznik Praw Konsumenta z mojego miasta stwierdził, że wyczerpał już swoje możliwości w roli mediatora w sporze i poinformował mnie że dalej to już kwestię można rozstrzygać wyłącznie na drodze sądowej.
    Częściowo zapiaszczony XF 16/1.4 używam nadal, sprawy do sądu nie skierowałem.

    Czwarty kontakt z serwisem Fujifilm miałem w czerwcu 2025 roku, gdzie wysłałem do naprawy gwarancyjnej dwa obiektywy: XF 35/1.4 R oraz XF 23/1.4 R WR LM.
    Oba były zdecentrowane w różnym stopniu (jedna strona kadru była mniej ostra od drugiej), dodatkowo mój egzemplarz XF 35/1.4 R miał spory luz na pierścieniu zmiany przysłony.
    Oto treść z serwisu:

    "Wynik ekspertyzy:
    46695/1111228583 - XF35MMF1.4 R
    Obiektyw został przetestowany zgodnie z obowiązującymi procedurami i spełnia wszelkie parametry techniczne. Zgodnie z Państwa życzeniem, dokonano również redukcji luzu pierścienia zmiany przysłony.

    46696/1111228584 - XF23MMF1.4 R
    W trakcie przeprowadzonych testów obiektyw został oceniony jako w pełni sprawny technicznie i działający prawidłowo.
    Układ optyczny został precyzyjnie wyregulowany i spełnia wszystkie parametry techniczne określone przez producenta dla tego modelu obiektywu."

    Gdy oba obiektywy wróciły do mnie, stwierdziłem że XF 35/1.4 jest naprawiony prawidłowo (zlikwidowano zdecentrowanie, pierścień przysłony działa bez nadmiernego luzu), natomiast XF 23/1.4 R WR LM ma dokładnie takie samo zdecentrowanie jakie miał przed wysyłką do serwisu pomimo iż serwis twierdzi że dokonał precyzyjnej regulacji układu optycznego (mam zdjęcia testowe przed i po serwisie)
    Nauczony doświadczeniem, postanowiłem że nie będę tracić czasu na kontakt z serwisem Fujifilm i pomimo iż mój XF 23/1.4 R WR LM jest objęty pięcio-letnią gwarancją producenta, to znajdę serwis zewnętrzny któremu wyślę ten obiektyw celem usunięcia zdecentrowania, pokrywając koszt naprawy z własnej kieszeni.

    Dzięki wszystkim za poświęcenie czasu i przeczytanie tych historii
    Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 R WR| Fujinon 23/1.4 R LM WR| Viltrox 75/1.2
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2018
    Posty
    1 498

    Domyślnie Odp: Autoryzowany serwis sprzętu fotograficznego Fujifilm

    korzystałem z serwisów w tym z serwisu naszej ulubionej firmy jest podobnie - tzn. niewiele mogą zrobić, działają zgodnie z procedurą - jesli procedura czegoś nie przewiduje to nie naprawią - tak to działa w tym kraju gdzie "klient nigdy nie ma racji" generalnie słabo bo nie byli w stanie naprawić usterki, wysyłałem kiedyś coś do sigmy i nie miałem problemów, wysyłałem do nikona dostałem nowy egzemplarz, wysyłałem do induro (takie lepsiejsze benro) przysłali część za darmo - jest różnie.

    nie rozumiem jak w tak dobrej firmie obiektywy mogą się zapiaszczać? ma to jakies uszczelnienia? - to nie sa tanie produkty.
    zdecentoranie? walnąłeś o ziemię torbą? czy każdym z osobna?
    EOS 3, 5D, R5

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 747

    Domyślnie Odp: Autoryzowany serwis sprzętu fotograficznego Fujifilm

    Cytat Zamieszczone przez mirror Zobacz posta
    nie rozumiem jak w tak dobrej firmie obiektywy mogą się zapiaszczać? ma to jakies uszczelnienia? - to nie sa tanie produkty.
    Dobre pytanie

    Obiektyw Fujinon XF 16/1.4 R WR ma w specyfikacji oznaczenie "WR" czyli weather resistant.
    Fuji tym samym deklaruje, że obiektyw jest uszczelniony - ale bez żadnego certyfikatu jak np. obiektyw OM Systems 12-40/2.8 II Pro, który ma uszczelnienie z certyfikatem IP53 - więc całkiem nieźle (ochrona przed pyłem i wodą)
    Także piasek dostał się do środka uszczelnionego obiektywu Fujinon XF 16/1.4 R WR

    No a pierwszy obiektyw który im wysłałem do odpiaszczenia, to stary klasyk - Fujinon XF 56/1.2 R który nie ma żadnych uszczelnień, więc nie mogę mieć do nikogo pretensji o brak odporności na warunki atmosferyczne.

    Cytat Zamieszczone przez mirror Zobacz posta
    zdecentoranie? walnąłeś o ziemię torbą? czy każdym z osobna?
    Nie
    W takim stanie je kupiłem, przy czym jeden wysyłkowo (XF 35/1.4 R), a drugi wybrałem z trzech dostępnych od ręki u lokalnego sprzedawcy.
    Każdy z trzech Fujinon'ów XF 23/1.4 R WR LM był zdecentrowany w różnym stopniu.. ja po prostu wybrałem najmniej zdecentrowany egzemplarz z zamiarem odesłania go do serwisu celem regulacji.

    Nie wiem o co tu chodzi.. w tym roku przewinęło się przez moje ręce chyba z 10 obietywów i każdy jeden był zdecentrowany bardziej lub mniej.
    No weź sam zobacz:
    https://www.dpreview.com/forums/thread/4801280
    Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 R WR| Fujinon 23/1.4 R LM WR| Viltrox 75/1.2
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2018
    Posty
    1 498

    Domyślnie Odp: Autoryzowany serwis sprzętu fotograficznego Fujifilm

    kiepsko to widzę autoryzowany serwis jest jak urząd - ma zawsze rację i wisi na nim powaga autoryzacji - w moim przypadku sewris naszej ulubionej firmy nie był w stanie nareperowac obiektywu co potwierdził swoimi słowami wg. serwisu obiektyw się kalibruje na odległosci 50 ogniskowych (o tym wiem też kalibrowałem na 50 ogniskowych) i na 50 ogniskowych ma trafiać - czyli na innych trafiać nie musi - zrozumiałem - obiektyw stałoogniskowy służy do fotografowania ze stałej odległości 50 ogniskowych w innych przypadkach nie będzie działał - serwis chciał kalibrować wszystkie moje obiektywy i korpus - znaczy zepsuć wszystko co działało dobrze i ustawić do wzorcowego korpusu co to był ustawiony do wzorcowego obiektywu w centrali niemieckiej co to był ustawiny do wzrocowego korpusu w centrali w japonii itd.. ale ja w takich przypadkach postępuję zgodnie z filozofią zza wielkiej wody "działajacego się nie naprawia" więc cały misterny plan serwisu diabli wzięli.

    nie kupiłbym zdecentrowanego obiektywu - teraz bym nie kupił, ale kiedyś kupiłem sigmę co to ją zawzięcie dockiem kalibrowałem (z sukcesem) - może od tego czasu dojrzałem

    ale jeśli każdy jest zdecentrowany (zawsze z jednej strony?) to może coś z matrycą w aparacie (znaczy nie jest prostopadła tylko lekko pod kątem? serwis naszej ulubionej firmy też lubił matrycę ustawiać pytanie jak oni to wszystko mierzyli
    Ostatnio edytowane przez mirror ; 06-07-2025 o 20:36
    EOS 3, 5D, R5

  5. #5

    Domyślnie Odp: Autoryzowany serwis sprzętu fotograficznego Fujifilm

    Dawno temu mi wymieniono matrycę w x10, te słynne "orby" ale za pierwszym razem nic nie wykazano, dopiero jak im wysłałem zdjęcia z orbami to wymieniono matrycę.
    Tak nadal tradycja trwa, że nie do końca im się chce.

  6. #6
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Oct 2010
    Miasto
    śląsk
    Posty
    37

    Domyślnie Odp: Autoryzowany serwis sprzętu fotograficznego Fujifilm

    Drugi system to fuji, przywaliłem gdzieś 100-400, mydło na całym zakresie
    opór na pierścieniu zoomu, fuji nikt nie chce robić, panie, tylko
    autoryzowany, każdy odpowiada, ja mam sprawdzony, niezależny gdzie
    wszystkie szpeje Canona i fuji lądują, nigdy mnie nie zawiedli,
    byle nie do autoryzowanego.
    Serwisy autoryzowane zazwyczaj olewają klienta, dla serwisantów to
    praca jak w budżetówce, wypłata będzie, a tu od 15 lat beż żadnych
    problemów zawsze mam zrobione
    Pozdrawiam baracuda

  7. #7
    dawniej 'Olka i Jacek'
    Dołączył
    Jul 2012
    Miasto
    miasto powiatowe
    Wiek
    62
    Posty
    204

    Domyślnie Odp: Autoryzowany serwis sprzętu fotograficznego Fujifilm

    Cytat Zamieszczone przez baracuda Zobacz posta
    ja mam sprawdzony, niezależny gdzie
    wszystkie szpeje Canona i fuji lądują, nigdy mnie nie zawiedli,
    byle nie do autoryzowanego (...) a tu od 15 lat beż żadnych
    problemów zawsze mam zrobione
    Niech zgadnę - na Wojewódzkiej?
    kiedyś Canon, teraz Fuji

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •