https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
Proszę Cię bardzo:
https://www.dropbox.com/scl/fo/rs17l...=ztr89t42&dl=0
p,paw
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
hmm starych już nie mam to nie wiem, ale z ciekawości sprawdziłem przed chwilą to co mam teraz:
- Canon E6NH i Patone protect E6NH - działają ze wszystkim na H+ łącznie z RF TC 1.4
- Newell plus - działa ze wszystkim na H+ oprócz prócz TC, z TC prędkość wyraźnie spada
- Patone z wbudowanym usbc do ładowania - nigdzie nie działa ani H+ ani H, prędkość jest pi razy drzwi 5-6kl
No to Ci mówię że na oryginalnych LP-E6 Canona, masz ostatni przypadek...
na 5teczkę poczekam jeszcze trochę bo looknąłem na YT i na reviewsy, siedzę już w tym ze 3h i się okazuje, że dookoła fotowideo wszystko super hiper, AF z kosmosu, szybszy odczyt, preshooting, blablabla, ale jak przychodzi do clue, czyli samych fot i wideo to R5/R3/R6.2 są zauważalnie lepsze![]()
Australijczyk wylał trochę frustracji, myślę sobie jak cię mogę niech tam, koleś już nie raz narzekał że sprzęt mu nie ostrzy na oko pszczoły ze 100m, więc przymykam oko na to co mówi o DR czy kolorach (choć niewątpliwie ma bezpośrednie porównanie)
ale wchodzę na YT, potem na DPRev, przeglądam sample 4k/60 i się okazuje że jak nie kręcisz w RAWach to to jest subsampling z 8k i wygląda to po prostu kiepsko, w sensie mydło. Opcje cinematic typu 24/25 (FINE) są ok, ale 60 i 120 R5tka była lepsza.
To wszystko, plus 11k za starą R5tkę zwraca mnie teraz na starszy model..
O tym, że nie będzie 4K Fine @50fps było wiadomo od samego początku. Jeżeli miałbym robić tym aparatem jakieś wideo to właśnie ten tryb byłby dla mnie najatrakcyjniejszy. Na szczęście nie filmuję - choć mam nieustanny zamiar zacząć.
Testy na DPR wskazują że to jest wyłącznie ze względu na zarządzanie energią, bo jeżeli chodzi o szybkość odczytu itp - to wszystko daje radę. Możliwe że kodowanie takiego filmu do kontenera z kompresją to za dużo dla procesora, jeżeli ma jeszcze zajmować się wszystkim innym. Choć jestem przekonany, że w tym całym Digic'u jest jakiś hardwarowy kodek.
Ogólnie to uważam że to wpadka. Jednak musieli mieć jakiś powód bo to jest dość poważny mankament (tak mi się wydaje)
p,paw
Ostatnio edytowane przez pawel.guraj ; 13-09-2024 o 21:17
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork