Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Obecnie tzw. wagomiara i koszty produkcji (w tym materiałów) są kluczowymi parametrami decydującymi o tym z czego produkowane są obiektywy.
Producenci zdążyli zorientować się, że większość użytkowników obiektywów doceni bardziej ich niską wagę niż - idąc za wcześniej podanym tu przykładem - odporność na uderzenia o ziemię lub framugę.
Canon EOS R6 Mark II | Canon EOS R6 | Canon RF 14-35mm F4 L IS USM | Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM | Canon RF 70-200mm F4 L IS USM | Tamron SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD | Canon RF 16mm F2.8 STM | Tamron SP 35mm F/1.4 Di USD | Canon RF 50mm F1.8 STM | Samyang AF 85mm F1.4 RF
Dlatego 99,9% produkowanych budżetowych natywnych szkieł dla amatorów w rożnych systemach jest zrobiona z plastikuNie ukrywam, że też mam obiektywy z wyższej półki w obudowach z PCV, ale bardziej przekonują mnie jednak pancerne Sigmy serii Art, którym mam całkiem sporo.
E-lki Canona z mocowaniem EF bez problemu wytrzymywały kilka dekad (co mogę potwierdzić organoleptycznie bo wiele ich miałem). Obawiam się, że nowe obiektywy RF mogą nie wytrzymać jednej dekady przy intensywnym repo u zawodowego fotografa. Dotyczy to nie tylko Canona, ale oczywiście wszystkich innych producentów nowych szkieł jak np. Nikon Z i Sony FE.
Ostatnio edytowane przez candar ; 28-09-2023 o 20:10
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Andrzeju, z Twoim stylem pracy prawdopodobnie parametr wagomiary nie jest dla Ciebie kluczowy, więc myślę że możesz nie należeć do grupy docelowej obecnego trendu w produkcji obiektywów pt. "Zbliżona jakość optyczna w mniejszej i lżejszej obudowie".
Ten trend to głównie zasługa rozwijającej się branży filmowej i reporterki, gdzie każdy gram może mieć znaczenie.
Trwałość, szczególnie ta mierzona dekadami, może być drugorzędna.
Kiedyś samochody miały grubszą warstwę lakierniczą... Widać w branży fotograficznej idziemy z duchem czasu![]()
Ostatnio edytowane przez Pieknografia ; 29-09-2023 o 04:32
Canon EOS R6 Mark II | Canon EOS R6 | Canon RF 14-35mm F4 L IS USM | Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM | Canon RF 70-200mm F4 L IS USM | Tamron SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD | Canon RF 16mm F2.8 STM | Tamron SP 35mm F/1.4 Di USD | Canon RF 50mm F1.8 STM | Samyang AF 85mm F1.4 RF
w tej samej jasnoci?
35/1.8
50/1.8
85/2
jak bardzo szerokiego brakuje, to dorzuc 28/2.8, plecy ani nadgarstek nie rozboleja od tegocenowo nadal jestes do przodu, miejsca w plecaku podobnie zabralo (bo ten 85/2 przyduzy jest)
wez to sobie zapnij do R1 czy R3 i powiedz mi, czy pasuje ci to w lapie trzymac. serio, zanim kupisz, ocen to organoleptycznie. bo 1.5kB to jest troche co innego w telerurce (ktora ma troche dlugosci, zeby bylo jak zaprzec) a troche co innego w geometrii doniczki
ja mialem to zapiete do R. d* nie robota przy pracy ze statywu (bo to wiaderko poleci chocby ciute w dol przy kadrowaniu na kazdej glowicy) a z lapy to moze 5 minut na raz w studio... tylko biorac pod uwage alternatywe stalek: po co bym chcial?
jesli patrzac na ten obrazek pomyslisz, ze to jest niezbalansowane... w realu jest gorzej
[/quote]
j.w. co innego 1.5kB w tele, co innego w wiaderku. tym 70-200/2.8 nie fociles jedna reka tylko z wygodna podporka
ale to chyba bardziej ogolna prawda jest
ale tak bardziej ogolnie - to w kwestii pukniecia obiektywem o cos (stol, znak na ulicy, ...) czy odpornosci na drobiny piachu badz odwrotnie: wilgotnosc (stacjonarna lub opadajaca) - nie balbym sie o ten 28-70. cokolwiek tam pod reka czuc. sporo nowoczesnych korpusow czy obiektywow to po wierzchu diablo odporne na odksztalcenia poli-cos (czytaj: plastik, ale tez plastik plastikowi mocno nierowny) ktore chroni konkretny magnezowy szkielet pod spodem. tak ze jak body/lens o cos uderzy to ten to poli-cos albo zaabsorbuje uderzenie i wroci do oryginalnej formy albo peknie i bedzie do wymiany. metal jak w cos przywali, to nie wroci do formy wyjsciowej. a wymienic plastik po wierzchu taniej niz magnez czy amelinum
francuskiego auta nigdy nie miales? kawalki karoserii sa wlasnie poli-costamowe, bo przeciez na ulicach Paryza czy innego Bejrutu auto jeszcze nie wyjedzie od dealera a juz porysowane. a wymiana plastiku w Renowie wychodzi taniej niz w pieknym metalowym Bedziesz Mial Wydatki![]()