(...)bo jak mi ptak schodzi z nieba na tło lasu, to trzeba wprowadzać korektę, lub odwrotnie, no i dlatego chętnie bym widział tryb stałego EV, kiedy to ISO byłoby Auto zależne od czasu, ale trzymające tę samą wartość ekspozycji. Póki tego nie ma, to i tak zawsze trzeba czymś kręcić.
Mam ten sam problem z samolotami, no ale póki co chyba nie da się tego przeskoczyć z uwagi na to jak działa pomiar światła w aparacie oraz fakt, że to nie jest "inteligentne" urządzenie.
Mam ten sam problem z samolotami, no ale póki co chyba nie da się tego przeskoczyć z uwagi na to jak działa pomiar światła w aparacie oraz fakt, że to nie jest "inteligentne" urządzenie.
Hm, a to nie jest tak, że jak się wybierze pomiar spot zamiast matrycowego czy kij jakiegoś tam, to właśnie ten problem powinien zniknąć - pod warunkiem że trzymamy ptaka czy samolot w centrum kadru.
Bo spot przyklejony do punktu AF to chyba tylko R3 ma.
p,paw
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
Hm, a to nie jest tak, że jak się wybierze pomiar spot zamiast matrycowego czy kij jakiegoś tam, to właśnie ten problem powinien zniknąć - pod warunkiem że trzymamy ptaka czy samolot w centrum kadru.
Bo spot przyklejony do punktu AF to chyba tylko R3 ma.
p,paw
Tak, ale problem jest często z tym "pod warunkiem" oraz prędkością akcji w wizjerze