Po tyle będą na allegro jak za rok, góra dwa Canon wypuści mark II z dwoma slotami, IBIS i mniejszym cropem w 4k
Po tyle będą na allegro jak za rok, góra dwa Canon wypuści mark II z dwoma slotami, IBIS i mniejszym cropem w 4k
))))))))
Canon już się obudził i ma dać 5-osiowy IBIS w R mark II
https://www.canonrumors.com/5-axis-i...es-camera-cr2/
Za trzy, cztery lata dodadzą dwa sloty, za pięć poprawią AF dając zmniejszone pole punktowego ostrzenia![]()
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
W kwestii formalnej. Mistrzostwa Świata w Piłce Kopanej 2022, a nie Igrzyska Olimpijskie. Łączny udział bezluster wśród zawodowych fotoreporterów nie przekroczy 20% (z czego większość to będzie Nikon i Canon + 2 egzemplarze Sony a9II opłacone przez Sony). Reszta to będą lustrzanki. Plus kolega Jan Pawlak oczywiście.
To oczywiście żadna "próba" ale kilku moich znajomych zrobiło przesiadkę zafascynowani możliowśicami jakie dają korpusy A7 i z tego co wiem to może częściowo poza jednym praktycznie nie zmienili szklarni. Wczoraj jeden do mnie pisał na fb, że chce pojechać na jakiś pokaz eRki, bo myśli o powrocie. Giełda na KKM też jakaś taka żywsza sie zrobiła. Nie wiem może efekt nowości a może jednak być tak że ta migracja jest i będzie.
Tzn? Obie to spółki publiczne, mają zarabiać jak najwięcej dla akcjonariuszy? Co jeszcze?
Sony ma problem wizerunkowy od początku poważnego wejścia w foto (po zakupie działu foto w Minolcie). Z napisem Minolta na aparatach byłoby im znacznie łatwiej. Marka ogólnie mówiąc nie jest kojarzona z foto, a jaki jest to konserwatywny rynek boleśnie przekonał się taki gigant jak Samsung.
Znaczy się jakie linie technologiczne muszą zmienić i co przestawić żeby zacząć produkować te ML??? Jakie technologie?
Póki co zarejestrowali bezlustro z matrycą o ilości pikseli taką samą jak w 6DmkII to może oznaczać stosunkowo szybką premierę. Czy będzie to wypas - bardzo wątpię - wręcz odwrotnie.
Zgłosili też patent na podwójny IS w szkłach więc licho wie co tam kombinują ale może wsadzą ten IBIS choćby dla tzw. św. spokoju....
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Ja w sumie bardziej myślałem o eksodusie z lustrzanek Canona (z 6Dmk2) na R plus z A7 na R.
Bardzo wiele osób ma A7 ze względu na szkła inne niż natywne. Do tej pory, do lustrzanek by cos podczepić to były duże ograniczenia. Manualne M42, szkła Leiki, Voigtlandery, Takumary itp - tym się pracowało względnie fajnie, lepiej niż na lustrzankach. Filmującym nie bardzo przeszkadzało, że to manuale, bo oni czesto pracują w manualu. W canonie przejściówki z dandelionem, ograniczona funkcjonalność. Dużo na Sony przeszło ze względu na to, że nie tylko fotografowali, ale tez i filmowali.
W systemie Nikona to było 5x widoczniejsze niż w Canonie, bo tam było jeszcze gorzej z innymi szkłami (największy rejestr) i z filmowaniem, bo AF w filmowaniu w nikonie leżał.
Teraz wszyscy ci ludzie mogą wracać. Niektórzy nie polubili Sony, chcą wracać.
Wiele osób z Sony nie miało szkieł natywnych.
6DII to najnowsza lustrzanka FF Canona, a w obiegu jest jeszcze sporo 5D (I , II i III) i 6D. Ich użytkownicy staną przed dylematem: ML czy nowsza DSLR (jest jedna). I tu możliwy jest wspomniany exodus. Chociaż myślę, że ewentualny zapał skutecznie wyhamuje biadolenie posiadaczy Sony nad brakami R.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
To całe biadolenie nie wynika z zapalczywości posiadaczy sony, powodem jest polityka canona. Od zawsze pracowałem na canonach, 2 lata temu dobrałem na wypady w trudnych warunkach (np. góry) małe fuji, rok temu na próbę kupiłem A7ii. Wszystkie te aparaty robią dobre zdjęcia, ale ważna jest też funkcjonalność. Piszecie, że R-ka nie jest pro, więc jakim argumentem jest to, że można do niej podpiąć np RF50/1,2. R-ka to zapowiedź, pewnie dobrego, topowego systemu, ale dla amatora to na razie niedoróbka, takie machanie canona kiełbaską na kiju.
R-ka daje ładny obrazek, ale temu z 6D/6DII co można zarzucić.
Cierpię na chroniczny brak wolnego czasu i ... talentu.
R5 ; RF24-105 f4; RF35 f/1,8; RF50 f1.8; RF14-35 f4; EF50 f1.4; EF85 f1.8; EF70-200 f4IS; EF135 f2; 430EXII; RF 100-400 f5.6-8
zgadza sie.
ale jak w 1987 wyszedl system EOS to, przepraszam, inaczej bylo? rzucili skrzypiacy plastikiem 650 a wsrod szklarni do tego bylo 300/2.8. prawda, ze wtedy do tego 650 byl tez zestaw rownie skrzypiacych zoomow (35-70, 35-105 i 50-200) i kilka budzetowych stalek (28, 50, 135) ale ten 300/2.8 tez byl wtedy w roli misia, bo do 650-tki sie tego nie zapinalo. dzisiejszym misiem jest 50/1.2, a wiele wiecej RF Canon nie wypuszcza, bo nie jest w pozycji, w ktorej usypia stara linie optyki. bo to nie tak jak z FD, ze stare szkla mozna sobie w nos wsadzic
zgoda. ponownie
W każdym systemie praktycznie jedyny sens by wykorzystywać w pełni cechy/zalety body to stosowanie szkieł natywnych.
To samo także dotyczy systemów R i Z.
Przejście z lustrzanek Canona na R też wiąże się z wymianą szklarni i tym bardziej im lepsze parametry będzie miała nowa R i im lepsze będą szkła do R
Druga sprawa to stosowanie szkieł "starych" z nowymi matrycami o coraz większej rozdzielczości.
Ma sens jedynie przy prezentacji w necie.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 10-12-2018 o 23:03
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/