Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Wątek: Trudne wybory - pomoc potrzebna

Widok wątkowy

  1. #12

    Dołączył
    Jul 2018
    Miasto
    WLKP
    Wiek
    31
    Posty
    12

    Domyślnie Odp: Trudne wybory - pomoc potrzebna

    Przede wszystkim zanim odpowiem na pytania - może sama sobie też jestem winna, bo nie mam pojęcia skąd wzięły się tu błędy typu napisanie "teleobiektywy" zamiast "te obiektywy" odnośnie wszystkich obiektywów (w tym np. szerokich kątów jak 35mm) - nie będę się tłumaczyć zmęczeniem, ale zapewniam, po 10 latach potrafię odróżnić teleobiektyw od szerokokątnego, nie wiem jakim cudem wdarł się taki błąd. Tak samo nie pytałam czy 85mm to makro, tylko, czy jeśli kupię 85mm to może mi on posłużyć jako makro, w domyśle - czy będzie mógł mi zastąpić przykładowo 100mm, czy i tak 100mm muszę kupić.

    Co do aparatu i obiektywów wiem czego chcę i wybrałam to co chcę, ale od tego jest forum, żeby pytać, więc chciałam się poradzić, żeby właśnie tych dotacyjnych pieniędzy nie zmarnować, bo mi zależy żeby to utrzymać, a nie zamknąć po czasie jaki musi upłynąć żeby rozliczyć dotację - ale o tym, że stąd te pieniądze, chyba też niepotrzebnie wspomniałam, bo tylko wzmocniłam napływ jadu który przykładowo otrzymałam od @tomfoot. Przykre jest tylko to, że nawet nie widzieliście zdjęć jakie robię, a tyle osób potrafiło tylko skrytykować. W związku z tym ogromnie dziękuję tym osobom, które mimo wszystko i mimo moich błędów potrafiły również udzielić rady innej niż 'zrup se zakupy na zalando i kup fajne ciószki'. Faktem jest, że nie znam się kompletnie na urządzaniu studio i może dlatego to wypadło tak żałośnie, ale w studio pracowałam kilkanaście razy, zawsze na innym sprzęcie i krótko, a teraz mam szansę zbudować swoje domowe, by się uczyć robić w nim zdjęcia - dlatego wszystkim którzy radzą mi dać sobie spokój - dzięki za radę, ale jak mam się inaczej nauczyć? Byłam na kursach i studiach, po których wszyscy niezadowoleni, bo nauczyły teorii a nie praktyki (mieliśmy poznać studio, jednak jedyne co robiliśmy to praca z 1 lampą Quadralite Move 600) i softboxem.)

    @jan pawlak
    a. Zdjęcia prezentowane głównie na monitorze lub małe wydruki (choć jednak rezygnuję z własnej drukarki), sporadycznie w większych formatach
    b. Nacisk na duże dziury kładę dla jakości głównie, bo wiadomo, że zoom wygodniejszy, ale coś kosztem czegoś
    c. Jakie to będą typy zdjęć ? Nie wiem, czy dobrze rozumiem to pytanie, bo jeśli chodzi o zakres, to wypisałam go na początku (sesje rodzinne wszelkie, noworodkowe, ciążowe, plenerowe ślubne i wesela, wcześniej też takie wykonywałam, jednak amatorsko)

    @robertskc7
    Myślałam, że w razie awarii mój 450D wystarczy jako rezerwa (bo nie spodziewałam się awarii, dlatego, że przy 10 latach robienia zdjęć, których robiłam naprawdę masę, nigdy aparat nie odmówił mi posłuszeństwa, a mam za sobą również śluby, ale wtedy nawet się o tym nie myślało, że coś może paść). Dzięki forum dałam się przekonać i kupuję dwa body, właśnie po to tu jestem, by zostać wyprowadzona z błędu lub zrobić coś lepiej, rady innych są dla mnie bezcenne, o ile nie brzmią "daj se spokój".

    @xxkomarxx
    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź mimo wszystko! Tzn mimo tego, co napisałam i jak zostało to odebrane. Jest kasa, pomysł też, ale niestety urządzenie studia to dla mnie ogromny problem. Po prostu, tych wszystkich sprzętów jest za dużo i ciężko mi coś wybrać mądrze - czyli tak, żeby wszystko się przydało i nie kupić dwóch rzeczy, które będą działać prawie identycznie.

    Odnośnie lamp - co mnie skłoniło aby wziąć jedną canona jedną yn? Chciałam mieć jedną "lepszą", a drugą już po prostu tańszą, ale dużo osób radzi mi kupić np 4 x yn plus kontroler. Ja zastanawiam się, czy jest jakiś problem zgrać lampę Canona z Younguno, tzn czy warto w ogóle brać jedną taką, a drugą taką, czy lepiej postawić na te tańsze, ale więcej, bo jeśli wzięłabym jedną Canona, to tych YN max 2 dodatkowo, a gdybym wzięła same YN, to mogłabym wziąć ich wtedy więcej

    Teleobiektyw (czyli to 70-200 oczywiście) chcę wziąć już czysto do mojej pasji którą jest żużel - i tam chcę go używać. Odnośnie 50mm, to też wkradł się błąd, ja nie mam 1.8 tylko 1.4 z serii L, a nie ten "plastik fantastik"


    @r_m
    Ogromnie dziękuję za wyczerpującą i pomocną wypowiedź. Co do źródeł światła, filmowanie też wchodzi w grę, a bardziej jego nauka, dlatego jak najbardziej chciałabym zakupić coś, co się do tego przyda. "Chyba nie zauważyłem na liście żadnych modyfikatorów, statywów, teł i reszty "gratów studyjnych"?" - dlatego, że ten wątek i tak jest już bardzo długi i już nie chciałam wypisywać tu o studio, skoro i tak wszyscy tu radzili mi dać sobie z nim spokój... "Dlaczego "4 L IS", a nie "2.8"?" Bo jest dużo lżejszy, a ja chciałabym go na żużel, a mówisz, że różnica w jakości będzie duża? Na żużlu światło jest zazwyczaj bardzo ostre



    Ostatecznie wybór odnośnie aparatu i szkieł wygląda tak:
    1. Canon EOS 5D Mark IV body CYFRA.EU – 12 618,00zł
    2. Canon EOS 6D Mark II Body - 6600zł
    3. Canon teleobiektyw Canon EF 70-200 mm f/4L IS USM CYFROWE.PL – 4567zł
    4. Canon 85 mm 1.2 II – CYFRA.EU 7 659zł
    5. Sigma ART 35mm 1.4 – 3 200zł
    6. Komputer – 5000zł
    7. Monitor Eizo CS2730-BK + ColorNavigator lub NEC pa272w 5000zł
    (do tego mam 50mm 1.4 L, plus 16-35mm f4, ale to drugie szkło wolałabym wymienić na jakąś stałkę między 15 a 20mm, może ktoś jakąś poleca konkretną?)

    Mam tylko takie pytania:
    1. Czy poleci ktoś statyw do pracy w studio i w plenerze, ale bez żadnych ekstremaliów? Czy lepiej kupić dwa - cięższy do studio, a lżejszy w plener?
    2. Czy wie ktoś czy znajdę gdzieś coś do przechowywania zdjęć w tym stylu: https://www.owcdigital.com/products/...-pro-dual-mini
    5. Odnośnie akumulatorów, warto kupować zamienniki?
    6. Filtr polaryzacyjny lepiej B+W czy Marumi?
    Ostatnio edytowane przez ola_g ; 20-08-2018 o 18:11

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •