A Pentax to pojawił się na rynku wczoraj i dlatego nie grzeszy szkłami?
Sony nie doceniło konserwatyzmu tego rynku. Gdyby kupiło nazwę Minolta (nie wiem, czy była taka możliwość) mogłoby to wygladać zupełnie inaczej.
Natomiast z atakowaniem do przodu jest zwiazane ryzyko. To jest druga strona konkurencji. Te firmy, których z powodu konkurencji właśnie już dzisiaj nie ma wśród nas, zainwestowały dużo, ale nie w to co trzeba. Pentax był w trybie przetrwania i ostrożności ale jeśli pójdzie na całość a potem nic nie sprzeda, to może podzielić ich los, co by mnie zmartwiło. Więc nadmierny entuzjazm jest niebezpieczny.
Przykładem doskonale wykalkulowanego ryzyka i utrafionej wielkiej inwestycji i rewolucji zmieniajacej udziały w rynku było wprowadzenie systemu EOS przez Canona. Tak się to robi. Czy Ricoha stać na coś takiego?