Pierwsze zdjecia z obiektywu Canon EF 11-24mm f/4L USM Lens Sample Photos
już mnie nie dziwi ta cena
Pierwsze zdjecia z obiektywu Canon EF 11-24mm f/4L USM Lens Sample Photos
już mnie nie dziwi ta cena
cena - cena - kosmiczna.
mnie moze nie dziswui jako ze usd jest drogi.
zakladaja rowniez nieiwielka sprzedaz , gdyz wiedza , ze jest to obiektyw b specyficzn - stad ta wysoka cena , gdyz cena jest zawsze funkcja ilosci.
trzeba sie liczyc wraz z umacnianiem US z kolosalna zwyzka cen sprzetu fotgraficznego.
nowe puszki beda drozsze tez .
ja mam inny problem - niezaleznie od ceny.
nie znajduje motywow dla takiego obiektywu.
mam na oku wiele fajnych obniektywow - lecz niestety nie mam dla nich odpowiedniego motywu . wiec nie wzdycham , nie wpadam w rozpacz , nie rwie wlosow z glowy , tylko ciesze sie , ze moge lepiej wydac pieniadze niz na taka kolejna zabawke.
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
i do razu stajesz na straconej pozycji
nocne lanszafty to sie robi ze statywu.
przykladowo uzywam np 20mm , a potrzebny bylby 11 mm
co za problem zrobic 2 zdjecia i zlozyc w jedno ? dostaje dzieki temu 2 trazy wieksza rozroznianosc szczegolu.
z uwagi na olbrzymia skale odwzorowania krotka ogniskowa pokazuje duzo ale malo dokladnie. robiac dwa zdjecia bede mial i duzo i dokladniej.
pewnie - kazdy sam decyduje.
mnie tam 11 mm by sie do nocnych nie przydalo a robie tez nocne landszafty przykladowo:
150
im krotsza ogniskowa , tym mniejsza szczegolowosc odwzorowania.
jesli potrzebujesz np mozliwie dobra rozdzielczoc dla stro to trzeba tak dlugiej ogniskowej jak sie da , i oczywiscie nigdy zoom , gdyz ten do stalki nie podskoczy w zakresie rozdzielczosci.
zoom jesz zawsze kompromisem miedzy wygoda a jakoscia.
Ostatnio edytowane przez Bechamot ; 06-02-2015 o 12:31
Ja natürrlich... Ciekawe jak wyjaśnisz pomiary photozone.de...wszystkie na f/4, gdzie te stałki, powszechnie uważane za b. dobre, osiągają swoje maxima:
16-35/4 na 16mm: 3540 zum na pełnej dziurze
85/1.8 : 3426 stałka na optymalnej dziurze
135/2 : 3527 stałka na optymalnej dziurze
Pewnie powiesz, że Photozone to jest Scheiße.Albo, że 16mm to dla Ciebie nie jest krótka ogniskowa.
To czym chciałbyś robić te galachtyki, żeby nie być "na straconej pozycji" względem krótkiego końca 16-35/4? Czymś za >$10,000 pewnie i zyskać kilka linii rozdzielczości?
A 11-24/4 może być jeszcze lepszy niż 16-35/4.....
Ostatnio edytowane przez pan.kolega ; 06-02-2015 o 12:49
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
i od razu się wymądrzasz
Naprawdę myślisz, że ja robię nocne bez statywu?Naprawdę uważasz, że ja o tym wszystkim nie wiem? Dlaczego proponujesz mi robić 2 zdjęcia?? Ja chcę wykonać 1 ZDJĘCIE. Rozumiesz?
Nie gniewaj się na mnie, ale w tym temacie chyba nie bardzo jesteś kompetentny.
Albo zaraz...pokaż jakiś swój dobry nocny landszaft. Drogę Mleczną z jakimś doświetlonym pierwszym planem.
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
wszystko rozumiem.
tylko, ze skoro robisz ze statywu to nie ma problemu w krajobraziku- gdyby bylo za wasko - zrobic dwa zdjecia.
tzn nie ma takiej sytuacji zeby rzeczywiscie nie dalo sie tej ogniskowej zastapic.
korzyscia bedzie wieksza uzyskana rozdzielczosc.
nie zrobisz dwoch ujesc np na sali tanecnej i nie zlozysz ich , ale akurat landschaft nocny ? w 99 % zero problemow.
jasne ze mozna sobie cos wymyslic.
nie mam pierwszego planu z droga mleczna za to mam kosciol a w tle gore, ale gwiazdy chyba tez widac - moze byc? :-))
198
o mam tez pare widocznych gwiazd :
196
problem drogi mlecznej zostal dawno rozwiazany ( przez kolege mieszkajacego w gorach ) 15 mm:
Paternsattel
Dolomitennacht
ja juz na szczescie nie musze sie tyrac po wertepach i spac w namiocie przy - 20 stopniach :-=))
piekne prace powstale kosztem nakladu duzej energii.
Ostatnio edytowane przez Bechamot ; 06-02-2015 o 13:32
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
Też masz problem... Dla mnie byłby kapitalny, do focenia architektury, a osobliwie fortecznej architektury świetny. Ileż to razy mi w fortach, nie wspominając o schronach bojowych, szerokiego kąta brakowało... Ale cena zaporowa. No nic, trza zbierać na 10-22 a nie jarać się elkami za 11 klocków...
EOS 300, EOS 400D, EOS 60D i... Zenit 122
C 15-85, C 10-18, T 70-300 VC USD i Zenitar MC 1.9 50 mm
nie sfotografujesz takich ciasnych obiektow pelniej , niz jako panorame sferyczna.
wszystko inne w zakresie zapisanej informacji nie ma najmniejszych szans nawet sie zblizyc.
jest to o wiele lepsza dokumntacjia i wierniejsza rzeczywistosci niz pojedyncze zdjecie zrobione takim SUWA
do tego ten obiektyw jest nieodpowiedni -zapiszesz wiecej i lepiej innym tanszym i lepszym do tego celu.
w architekturze jakies obejscie zawsze sie znajdzie.
--- Kolejny post ---
w kazdym razie 3-4 razy taniej.
jakoscia S na brzegach nie powala , centrum jest wiecej niz o.k.
zobaczymy jaki bedzie ten C.
jako makler dla fotografi wnetrz z pewnoscia wolalym S .
Jest - to jest - przyjmuje do wiadomosci jego istnienie . Moge go nie miec.