"http://www.canon-board.info/galerie-uzytkownikow-15/zysk-auto-moto-speed-i-inne-95489/"]galeria na CB[/URL]
7D2/10-640/2,8-5,6+YN568EXII
Dla mnie rozkład GO wystarcza na poziomie kalkulatora i przycisku w body po lewej stronie. Który to jest w 7D praktycznie bezużyteczny. Może w lustrach FF pomaga, ale mnie w APS-C nie ułatwia życia.
Oczywiście Ty jak masz czas i chcesz zgłębiać temat, to życzę powodzenia. Tylko pamiętaj, że zawsze będziesz mógł sobie wprowadzać dodatkowe zmienne i niewiadome.
Np gęstość ośrodka (dym, woda), wpływ promieniowania UV itd. Większość z nich ma bezpośredni wpływ na pracę AF, ale może i na rozkład GO również. Warto to sprawdzić.
C eos 6D | T 24-70/2,8 VC USD; C 70-200/2,8 L USM; C TCx1,4II | YN-568EX
www.cobalt.fr.pl
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Wpływ ISO na GO jest taki, że ziarnisty obraz wygląda ogólnie ostrzej. Odszumianie rozmywa wszystko, nawet w płaszyźnie ostrości. Ziarno jest przez oko interpretowane jako szczegół obrazu, ponieważ ono jest ostre. Redukcja szumu jest dwuetapowa- usuwa się szum chrominancji i zostaje ostry szum luminancji, a jak jego się chce osłabić, to cały obrazek się zmydla.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Nie wiem, szukać będę w necie dalej info na ten temat.
Na wyczucie, gdyby miał się teraz założyć "o piwo" byłbym zdania przeciwnego.
Ostrość to rozróżnianie szczegółów.
Jeśli drobne szczegóły są wymieszane z szumem to ich nie odróżnisz.
mam nadzieję, że dotrę to wyników tych badań
jp
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Kolega strasznie namieszał....
Panowie bo widze że lekka niejasnosc się pojawiła....Aby prawidłowo pomoc koledze który założył ten temat powiem cos od siebie.
Ustalmy pewne fakty.
Dla matrycy o przekątnej 8mm standardem bedzie 8mm czyli ogniskowa pokrywająca w pełni kadr o tej średnicy.
Dlla APS-C (25,1×16,7 mm) odpowiednią 50tka będzie szkło średnicy podstawy ogniska odpowiadajacej przekątnej. Stąd szkła przeznaczone do tzw CROPP'ów
Dla pełnej klatki FF 50mm to 50 mm. To jest standard!
Natomiast standardem dla średniego formatu jest 80mm ,szerokokątny to 50m a portretowy 200mm.
Okej,podstawy już znamy....teraz przejdźmy do świadomego operowania.
Zatem im wiecej razy przekroczymy liczbe ogniskowej tym głebia ostrości będzie mniejsza.
Zatem zakłądając do aparatu FF 135mm uzyskamy juz o wiele mniejsza głębie ostrosci niz w przypadku 50mm...prawda? TAK!!...
Zatem podpinając obiektyw od średniego formatu np 80mm uzyskamy o wiele wieksze rozmycie a to za sprawą światła które trafia na matryce.
Potocznie mówi sie na to że obiektyw pracuje środkiem czyli miejscem gdzie jego optyczne własciwosci są najlepsze...i faktycznie,korzystanie z tego typu obiektywu moze byc dobre np DO PORTRETÓW! ale taki obiektyw niesie za sobą ryzyko tzw ROZŚWIETLENIA CIEMNI OPTYCZNEJ w aparacie....zatem moze się okazać że nasze ostre kontury rozmyją sie tylko dlatego ze obiektyw jest za duzy do naszego aparatu.
Co innego gdy takie ogniskowanie odbywa się na poziomie wewnętrznych ruchów soczewek.
Głębia ostrości zależna jest zatem od przesłony ale też od odległosci od obiektu. Rzecz jasna odpowiedni obiektyw może pomoc w tym.
Używanie tilt-shit'ów z pewnością sprawi że bedziesz miał absolutną kontrole nad głębią ostrosci i bez problemu ustawisz ją w kazdej płaszczyźnie nie tylko poziomej odpowiadajacej matrycy.
Poniżej kreatywne wykorzystanie kontroli nad głębią ostrosci
najpierw proponowalbym przeczytac jakis dobry podrecznik , sprobowac go zrozumiec , dopiero pozniej ustalac fakty.
sugerowalbym niekorzystanie z powielanych w sieci bezmyslnie opisow GO siegajacych genealogia lat dwudziestych.
gratuluje rowniez poczucia humoru - tzw kreatywnym wykorzystania glebi ostrosci .
Przyklad jak mozna "spipcyc" zdjecie .
na tym polega " radocha" w sieci nikogo oczywiscie nie obrazajac - ze kazdy moze probowac udawac eksperta.
wszystko na temat GO mowi wzor na DOF
tutaj:
GĹÄbia ostroĹci â Wikipedia, wolna encyklopedia
c - krazek rozproszenia jest funkcja rozdzielczosci oka - czyli uwzglednia aspekt fizjologiczny , oraz jest funkcja stopnia powiekszenia czyli wielkosci matrycy i gotowego obrazu ( w fotografii cyfrowej wielkosci pixeli i ich liczby ).
Ostatnio edytowane przez Bechamot ; 06-01-2015 o 17:44
Bo to chyba nie kreatywne wykorzystanie, a doświadczenia w badaniu zakresu a raczej obszaru GO. Prezentowane zdjęcie to zapewne (przewał) obiektywem typu lensbaby. Bo jak inaczej wytłumaczyć to , że dalej oddalone drzwi są bardziej ostre niż kobieta na fotelu.
Kreatywne wykorzystanie często ostatnio widzimy w filmie. Podczas dialogu 2 osób operator kamery steruje tak ogniskową, że jest (na przemian) ostra tylko osoba wypowiadająca swoją kwestie.
Ostatnio edytowane przez cobalt ; 06-01-2015 o 18:19
C eos 6D | T 24-70/2,8 VC USD; C 70-200/2,8 L USM; C TCx1,4II | YN-568EX
www.cobalt.fr.pl
takie rzeczy robisz w 2 sekund w PS
i tak mi to wyglada.
szkoda oczu na analize.
potwierdza mi to zaleznosc jaka wielokrotnie stwierdzilem : im wieksza hala - tym wiekszy podpis pod zdjeciem :-)))
ja nie rozumiem , ze ludzie nie wstydza sie pokazywac takie cos jako przyklady czegos .
chyba tylko jako przyklad braku poczucia estetyki i smaku.
Ostatnio edytowane przez Bechamot ; 06-01-2015 o 18:31