-
Witam. Z racji tego ze jestem nowy na tym board pare slow wyjaśnienia. Od 12 lat mieszkam w USA i pracuje jako fotograf ślubny. Robie srednio 60 wesel kazdego roku więc troche doświadczenia rownież w kwestii sprzetu mam ;-). Jasny obiektyw to bardzo dobre rozwiazanie ale tutaj wszystko zalezy od stylu fotografujacego. Np taki David Ziser którego notabene znam osobiście bo mieszka kilka mil ode mnie i byłem na kilku jego seminariach używa dosc ciemnych obiektywow. Włącznie z bardzo amatorskim 18-200mm. On bardzo duzo robi z fleszem i ze względu na jego styl wiekszosc zdjec jest robiona przy f4 lub ciemniejszej. Jednym z jego ulubionych obiektywow jest 24-105 L ktory ja tez uwielbiam. Nawet bardziej niz 24-70. 24-70 jest obiektywem niepewnym. Ja przebrnalem przez 3 kopie i tylko dzieki temu ze jestem członkiem CPS dostałem 4 ktora w koncu dziala. Wszystkie 3 kopie miały problem z ostrzeniem i to nie w jedna stronę ale jak popadło. Czasami focusowal z przodu czasami z tylu czasami dobrze. Mala dygresja, tak na dobra sprawe nie ma znaczenia jaki obiektyw tylko czy dobra kopia.
Yervant, którego tez poznałem prawie całe wesele robi 16-35mm i 24-70mm czasami dodając 70-200mm plus halogeny Lowela do video
Joe Buisink używa wiecej jasnych szkiel i fleszy.
Więc podsumowując co fotograf to inny sprzet. Ja zazwyczaj dobieram sprzet do miejsca gdzie bede fotografowal. Jak mam ciemny kościół to pakuje np. 85mm 1.8 i 7D plus 17-40mm na 5dmk Ii jak bede mial duzo reporterki to 1D mk III + 70-200 i 5D mk II+ 17-40mm. Gdyby padło mi wszystko i mógłbym użyć tylko 1 obiektyw i aparat wybrałbym 24-105 z 7D. Z wszystkich aparatów jakie miałem 7D jest najbardziej wszechstronny IMHO. Poza tym przy jego niskiej cenie to naprawde świetny stosunek jakosci do ceny.
Tagi dla tego wątku
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum