Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: Aparat na koncerty: 7D+5DMk2 czy 5DMk3 po 550D?

Widok wątkowy

  1. #5
    Pełne uzależnienie Awatar jan pawlak
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    4 292

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kuba1 Zobacz posta
    Będą zakupy i ..no właśnie - w cenie 1 sztuki 5DMk3 można kupić nowe 7D i 5DMk2.
    Używam C550D od półtora roku i wiem już z grubsza czego mi brakuje w sensie możliwości sprzętu. Fotografuję trochę koncertów małych i średnich i pod tym kątem potrzebuję porady co do sprzętu. Biorę pod uwagę wymienione aparaty ponieważ potrzebuję szybki i celny AF niezawodny w kiepskim oświetleniu, oraz dobre wysokie ISO. Przekopałem już artykuły i testy dotyczące 5DMk3 i teoretycznie ten aparat to oferuje, łącząc w sobie istotne zalety dwu pozostałych, ale chętnie poczytam co Wy macie do powiedzenia na temat - jeden "super aparacik" vs dwa "wzajemnie się uzupełniające".

    Posiadam aktualnie 3 obiektywy - C24-70/2.8L, C17-40/4.0L i Fisheye Samyanga. Na koncertach wykorzystuję w 95% 24-70 ze względu na jasność, oraz trochę fisheye. Z matrycą 5DMk3 myślę że i 17-40 dałby radę do czasu wymiany go na 16-35/2.8, fisheye wiadomo - odpada na FF.

    W przypadku dwóch puszek, na koncercie używałbym 24-70 (lub szerzej) z 5D2, oraz do 7D rozważyłbym zakup 70-200/2.8L, który i tak zostanie kupiony w następnej kolejności niezależnie od wyboru puszki. W przypadku 5DMk3 po prostu zmieniałbym szkła, oraz miałbym w odwodzie jeszcze 550D, tylko po co? .

    Szczególnie cenne byłyby uwagi osób znających z praktyki fotografowanie 7D i/lub 5DMk2 w warunkach koncertowych lub podobnych - jak w takich warunkach radzi sobie AF w 5DMk2 (teoretycznie mocno zbliżony do AF w 550D), oraz czy AF w 7D można określić jako dobry w słabym oświetleniu. Matrycę z 7D znam..
    Sam zdecydowałem sie na 2 body z na stałe podpiętymi obiektywami, z innych niż Ty powodów.
    Mam 5D2, fotografowałem nim kilka koncertów
    Wszystko zależy co to znaczy "fotografować koncert".

    Jeśli chodzi o obiekty na scenie i jestes np. 3-5 metrów od niej to nie ma żadnej sprawy, zawsze jest jakieś światło by uchwycić odległość, można też manualnie ustawić "raz na zawsze".
    Gdy chodzi o uczestników, to tych ustawionych blisko będzie trudno wyostrzyć, zdecydowanie lepiej wychodzi manualnie.Jeśli nie zależy Ci na precyzyjnym uchwyceniu momentu to dobrze się pracuje manualnie na LV

    Mam też 5D3, nie byłem z nim na koncercie.
    Ale sądze że poprawa ostrzenia w Twoim przypadku nie będzie na tyle duża aby Cię rzucić "na kolana"

    jp
    Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 13-06-2012 o 07:38

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •