A ja tak nieco przewrotnie zapytam - czy ktoś w Was używa do ślubów jako podstawowego korpusu lustra niepełnoklatkowego? Bo prawdę mówiąc to dziwnie się czuję w tym towarzystwie ze swoim 7DPocieszam się tylko, że w nowy sezon ślubny wejdę już najprawdopodobniej z 5D MkII, a 7D będzie służył jako backup.
Panowie używa ktoś z was pokrowców na obiektywy mocowanych do pasa? Tylko takich sztywnych, żeby można było szybko na weselu szkło wymienić. Najlepiej to by pasowały 2 obok siebie. W jednym 35l drugi pusty. W ten sposób można by szybko ściągnąć 85l z body wrzucić do pustego i założyć 35l.
Zna ktoś taki odel, żeby te szkiełka wchodziły bez problemu? Mogą wystawać byle by nie chciały wypaść![]()
Poczytaj wątek http://www.canon-board.info/showthread.php?t=42 cz.I i II
Case firmowe,zapinane.Sugeruję Lowepro np.Na stronch firmowych sa dane ,dedykacje ,wymiary.Dobrze w sklepie byłoby pomacać
Znam kolegę z forum który focąc ślub miał 14/2,8L w niezapiętym futerale.Schylił się..Zna ktoś taki odel, żeby te szkiełka wchodziły bez problemu? Mogą wystawać byle by nie chciały wypaść ...
obiektyw nie nadawał sie do naprawy.
Ostatnio edytowane przez janmar ; 18-01-2012 o 10:19
Ja miałem 35/2, potem 24-70 Próbowałem i nie chciałem dać wiary kolegom z forum. Wymieniłem na 35L i jest to teraz moje podstawowe szkło.
Kiedyś myślałem że praca bez zooma jest nierealna, teraz mając 35L + 85 + 135L nie widzę potrzeby dokupienia zooma. Jedyne czego mi brakuje to dobrego szerokiego bo moja Sigma 15-30 strasznie winietuje na 15mm i powoli zaczyna mnie to wkurzać (no i nie ukrywajmy jasna nie jest).
Ze względu na światło brał bym Sigmę 20mm ze względu na jakość 14L ale ciągle mam dylematy.
Niedługo będę wymieniał 5-kę na MKII a potem zobaczymy.
To jest właśnie ten minus....mi też wyleciało 14mm, szczęście w nieszczęściu tylko samyang (operacja w serwisie pomogła). Jednak system pokrowców na pasie jest niesamowicie wygodny, obiektywy wkłada/wyciąga się intuicyjnie; osobiście używam 4szt., dzięki czemu wszystkie szkła mam przy sobie.
Zestaw na ciężkie czasy: 3 puszki z konserwą - w tym jedna przeterminowana, 6 słoików z ogórkami, 4 latarki i krótkofalówki.
Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5
No a ja mam inne odczucia, mając kilka stałek dokupiłem 16-35 i to szkło jest u mnie prawie na stałe od przygotowań do zaślubin a w tym momencie stałki leżą w torbie i czekają jedynie na gorsze warunki oświetleniowe. Jedynie na 50d założony mam 85L i nim portretówki w kościele robię. No i plener rządzi się swoimi prawami bo tam 85L na 5 dII lub 35LPrzekonałem się że przy typowej reporterce w dobrych warunkach oświetleniowych 16-35 daje mi niesamowita wygodę a przy tym niezły obrazek. Na stałe przysłona 2,8 i dla mnie jest ok.