Witam,
zakupiłem zestaw Canon EOS 600D + EF 18-135IS. Potrzebuję fotografować biżuterię. Czy sprawdzą się z tym szkłem pierścienie pośrednie z przeniesieniem automatyki? Jaka będzie odległość obiektywu od przedmiotu?
Wersja do druku
Witam,
zakupiłem zestaw Canon EOS 600D + EF 18-135IS. Potrzebuję fotografować biżuterię. Czy sprawdzą się z tym szkłem pierścienie pośrednie z przeniesieniem automatyki? Jaka będzie odległość obiektywu od przedmiotu?
Takie fotografie wykonuje się ze statywu, więc nie wiem, czy nie lepiej kupić obiektyw 50mm/M42, pierścienie M42 i przejściówkę. Taniej i lepiej
Ale wolałbym zeby automatyka działała, mam tego bardzo dużo do sfotografowania
AF przy 3pierscieniach działa jakby chciał a nie mógł a często nie jest w stanie w ogóle ustawić.
Biżuterię focić będziesz we wnętrzu, a kupiłeś spacerzuma. Tak, jak radzi hensu - jasna 50 byłaby dużo lepsza. Jak boisz się obiektywu manualnego M 42, to kup budżetową stałkę Canona 50 mm 1.8. Duuuużo więcej światła do focenia wewnątrz, w świetle zastanym.
No dobrze, ale ustawię automatycznie chociazby przysłonę. Chodzi mi o to żeby było wygodnie, zeby uzyskać maksymalną GO i zeby nie wchodzić z aparatem do namiotu. A może najlepiej zainwestować od razuw obiektyw macro i nie bawić się w pierścienie?
bangi sprzedaje bardzo tanio super obiektyw do macro (w dziale giełda)
105mm sigmy, będzie jak znalazł i za taką kasę naprawdę warto, tylko mógł się już sprzedać :d
Hmmm a czy 18-135mm na długim końcu nie da rady? Do tego Flash jakiś przez softbox i wydaje mi się że uzyskasz dobre zbliżenie bez zabawy w m42?
Słuchajcie, ja się nie znam. Mam taki zestaw plus namiot bezcieniowy, plus światło stałe.
Opcji jest kilka: pierścienie pośrednie, Raynox 250, pierścień odwrotnego mocowania lub kupienie dodatkowego obiektywu macro, np tamrona 90 mm 2.8 macro.
Co da najlepszy efekt jeśli chodzi o stosunek jakość/cena? Jakość to dla mnie: ostre zdjęcie i jak największa GO.
wiadomo, że obiektyw macro da najlepsza jakość i stosunek jakość cena :p
wszystko inne to półśrodki.
Sprawdź giełdę bo naprawdę cena 650zł za sigmę 105mm f/2.8 macro jest świetną ceną i warto.
I nie ma szans żebyś za 650zł uzyskał lepszą jakość od tej którą da ten obiektyw
Wymień światło stałe na błyskowe? Wtedy po zastosowaniu błysku będziesz mogła spokojnie stosować wartości rzędu f9 i więcej ? A niestety majać 50tkę 1.8 to byś sobie mogła podyndać z dużą GO... Stosując do tego światło stałe również jesteś mocno ograniczona bo przy np f8 zapewne byś musiała: albo podnieść iso co skutkuje szumem na zdjęciach, albo skrócić czas tak żeby ekspozycje mieć na zero.Ale być tu mądry i siedź np po 1s przy iso 100 i f9 przy każdej rzeczy i sprawdzaj czy jeszcze jest ostre;) Wg mnie wystarczy nawet z tym 18-135mm co masz do tego jakiś flash i ewentualnie obiektyw do makro i tyle wg mnie... Niech mnie ktoś poprawi z tych co siedzą w temacie foto produktowej;)
No dobrze, a poza oddzielnym obiektywem macro który ze sposobów będzie najlepszy? Pierścienie pośrednie?
Z tego co mi wiadomo to z pierścieniami pośrednimi, chyba też tracisz światło co skutkuje znowu dodaniem większej ilości światła;)
Czyli może jednak Raynox? :-P
A co do światła i pierścieni - nie można zastosować po prostu silnych żarówek fotograficznych ze światłem stałym? Żeby nie mieć cieni, muszę świecić ok 3 żarówkami - podejrzewam ze kupując 3 błyski wyjdzie to drogo - i nie mam podglądu co się dzieje z biżuteria wcześniej.
Zdecydowanie obiektyw macro. Z pierścieniami i np. szkłem 50mm będziesz się zbliżać do małych przedmiotów na 1~3 cm - a chyba tak nie chcesz (zależy, jakiej wielkości jest namiot)? Pierścienie i tele to druga opcja do zaakceptowania, ale czy tele-zoom który posiadasz da odpowiednią jakość na długim końcu - wątpię. Przymykać musisz do f:22 i więcej, lub stosować focus stacking.
Co do cieni - do biżuterii bezcieniowo potrzebujesz stołu bezcieniowego. Namiot słabo spełni zadanie. Masz jeszcze najprostszy sposób - biały, błyszczący akryl jako podstawa/tło, z góry świecisz softboksem nisko zawieszonym nad przedmiotem. Optymalny kąt ustawienia softboksu ustalisz na podglądzie LV. Zrobisz w ten sposób nieźle wyglądające zdjęcia biżuterii z odbiciem. Zamieniając akryl na biały karton uzyskasz zdjęcia z łagodnym, miękkim cieniem zamiast odbicia. Możesz też użyć czarnego akrylu, tylko tu prawdopodobnie lepiej Ci zadziała inny kąt świecenia niż na białym - patrzysz i działasz.
Softboks może być na światło stałe - im większy tym lepszy. Jeśli błysk, to studyjny z pilotem. Bez pilota będziesz błądzić po omacku i uzyskasz przypadkowe efekty.