-
50d czy 5d dla amatora?
Witam. Zastanawiam się nad kupnem puszki i oczywiście szkieł do tego. Teraz mam 1000d z kitowym obiektywem i jakiegoś taniego tamrona 75-200 plus 420aEx. Co mnie nie zadowala to jakość zdjęć jaką uzyskiwalem na pożyczonym 30d z sigma 24-75 bodajże. Jestem totalnym amatorem, który próbuje różne techniki i style. Głównie to portret, krajobraz, makro i bardzo rzadko coś szybkiego typu rajd, więc AF mi nie będzie przeszkadzał. Pytanie czy warto dokładać na moim etapie do pełnej klatki i której generacji czy wystarczy mi 50d, a może ten co mam i jakieś lepsze szkła? Pomóżcie mi w wyborze;)
-
Odp: 50d czy 5d dla amatora?
Zapał i chęci - to super, ale jaki budżet jest na to przeznaczony ?
Jeżeli budżet ogranicza, to metodą małych kroków, począwszy od "szklarni".
Jak jest nieco więcej kasy to może pozostać przy cropie i kupić dobrego canona 50D (ma wielu zwolenników) i do tego zamiast kita Tamrona 17-50/2,8 lub Sigmę 17-70/2,8-4, jak za krótko to do tego Canon 55-250. Jak jeden obiektyw, to zupełnie wystarczy Canon 18-135 STM.
Jak jest jeszcze więcej kasy, to są jeszcze większe możliwości wyboru.
-
Miałem Canona 1100D - to totalna porażka, bo nie ma nawet ultradźwiękowego czyszczenia matrycy. A EOS 1000D miał to na pokładzie. Po 8 miesiącach niezadowolenia zmieniłem na 650D i jest OK. Tzn był do momentu pokazania się EOSa 70D na rynku.
Na Twoim miejscu zainwestowałbym w 50D, bo AF ciągły do szybkich sportowych zdjęć zaczyna się dopiero od 5D MK III. A to już słono kosztuje.
Canon 50D to ma już kilka lat, ale trzyma fason. Ma mikroregulację AF, dobry (gęsty) krok ISO, jest dość szybki i jak dostaniesz w cenie 1 500÷1 700zł to bierz (tylko z małym przebiegiem - do 30 000 strzałów). Producent gwarantuje przebieg migawki 100 000 wyzwoleń, bez względu na "wiek" aparatu.