Odp: Fotografia ciemnej sali
A obiektywy jakie?
Czasy w granicach 1/5 myślę że ładnie pokażą światło zastane, oczywiście doświetl lampą osoby bawiące się :)
Jak błyskać lampą? No to właśnie zależy od obiektywu, ja używam na cropie 50mm to od sufitu tak średnio wychodzi, bardziej 45stopni preferuję przy takich i dłużsych ogniskowych, dyfuzor niewskazany, aczkolwiek może być ten wbudowany jedynie
Jeśli to szeroki kąt - dyfuzor konieczny.
Chociaż z kątami na lampie też różnie bywa, bo czasami można odbić od ściany obok i też ładnie wyjdzie - pobaw się :)
Odp: Fotografia ciemnej sali
wszystko bedzie pozyczone
Canon Speedlite 430EX
canon 5dmarkII
canon 35mm i 85mm.
jakie ustawienia lampy?tryb ettl? a czas 1/5 chyba nie zamrozi ruchu?
Odp: Fotografia ciemnej sali
Cytat:
Zamieszczone przez
burn
wszystko bedzie pozyczone
Canon Speedlite 430EX
canon 5dmarkII
canon 35mm i 85mm.
jakie ustawienia lampy?tryb ettl? a czas 1/5 chyba nie zamrozi ruchu?
do zabawy z lampą odsyłam tutaj wszystko podane jak na tacy : Techniki fotografowania z lampą błyskową
Odp: Fotografia ciemnej sali
Ja świecę softboxem na wprost, czas 1/125, iso 1600-3200 przysłona 2-2.8 lampa ettl, na tańczące-pojedyńcze pary wystarczy.
Odp: Fotografia ciemnej sali
ten link który podaje Zbyszko666 wiele wyjaśnia. No ale praktyka jest najważniejsza. Wszystko zależy od tego od czego będziesz odbijał światło i w jaki sposób. Czy za sobą czy przed sobą pod kątem 45 stopni i od jakiej powierzchni. Niestety nie ma uniwersalnego rozwiązania.
Cytat:
Zamieszczone przez
bucefal14
Ja świecę softboxem na wprost, czas 1/125, iso 1600-3200 przysłona 2-2.8 lampa ettl, na tańczące-pojedyńcze pary wystarczy.
Powiem Ci, że przy takich ustawieniach lampa wg mnie jest chyba zbędna. No i lampa do 3200 ISO?! Nawet w 5dmk2 już będzie ziarno nie do zaakceptowania. Ale to tylko moje zdanie :) Każdy wyrabia swój styl i swoją technikę.
pozdrawiam
Odp: Fotografia ciemnej sali
O jakim ty ziarnie piszesz chyba że tym programie religijnym
Odp: Fotografia ciemnej sali
Cytat:
Zamieszczone przez
burn
wszystko bedzie pozyczone
Canon Speedlite 430EX
canon 5dmarkII
canon 35mm i 85mm.
jakie ustawienia lampy?tryb ettl? a czas 1/5 chyba nie zamrozi ruchu?
Zobaczysz jak będzie wyglądać sala gdy będzie coraz ciemniej.
Jeśli błyskać to na wprost, ale nie na maxa. Nie zabijesz świateł kapeli.
Poza tym z doświadczenia powiem Ci, że fociłem 5DII na sali po zmroku i do połowy sali używałem ISO 4000 i było ok, dlaczego? Osoby (twarze) były oświetlone (nie pozostawały w cieniu) - zdjęcia spełniały moje oczekiwania.
W dalszej części ciemniej, światło oświetlenia kapeli nie dochodziło i... kaszka na twarzach, wiec bez błysku nie warto.
Odp: Fotografia ciemnej sali
Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi.
Znalazłem ostatnio takie zdjęcie:
Mam wszystkie metadane i mam informacje że lampa: did fire. Jak myślicie w jakim trybie błyskała lampa? Czy ex430 da rade? Czy to był ettl na wprost czy od sufitu za fotografem?
Odp: Fotografia ciemnej sali
Cytat:
Zamieszczone przez
manfred1
O jakim ty ziarnie piszesz chyba że tym programie religijnym
No jak bym używał lampy to nie walił bym ISO 3200..
Odp: Fotografia ciemnej sali
Tylko jak byś to rozegral tak aby naswietlic mlodych i salę ?
Wysyłane z mojego KF012 za pomocą Tapatalk 2
Odp: Fotografia ciemnej sali
gwphoto - iso ciągniesz w górę, aby doświetlić tło tzn. aby widać było, że jest kolorowo, że są światła, refleksy od kuli itp., a lampą dopalasz tylko główny obiekt. Co roku w sylwestra ta technika sprawdza mi się. Jak tancerze prawidłowo naświetleni, to wysokie iso nie przeszkadza.
Do autora wątku - 430 da radę, byle by było od czego odbić.
Pozdrawiam
Odp: Fotografia ciemnej sali
hej,
Czyli w jaki sposób było świecone na przedstawionym przeze mnie zdjęciu? Jaki tryb lampy?
Dane zdjęcia jakie mam: f2.8 / iso 800 / 1/200s / lampa błyskowa wymuszone. Jak zrobić żeby tylko postanie były fajne oświetlone a reszta zachowana (światła lamp, refleksy itd) gdzie skierowany był palnik?
Odp: Fotografia ciemnej sali
Ja robię to tak - aparat w trybie M. startuje od przysłony, ustawiam taką aby GO odpowiadała mi do ujęcia. Następnie czas ( 125-250), no a potem ciągnę ISO w górę, tak aby uzyskać odpowiednie oświetlenie tła, mając na uwadze zachowanie refleksów, zajączków, świateł, ogólnie klimatu. Lampa w e-ttl, sama dobierze siłę błysku. Zazwyczaj lekko nie doświetlam, gdyż czasami przy dynamicznych scenach, para może zostać oświetlona innym źródłem i wówczas byłby za duży "przepał". Aha, odbijam błysk od czego się tylko da. Ot, cała filozofia. Na zdjęciu światło odbite najprawdopodobniej z lewej strony, od ściany.
Pozdrawiam
Odp: Fotografia ciemnej sali
Oczywiście to jest kwintesencja takiej fotografii nic dodać nic ująć. Powtarzam nie trzeba się bać wysokiego iso
Odp: Fotografia ciemnej sali
Cytat:
Zamieszczone przez
nalepek
Czasy w granicach 1/5 myślę że ładnie pokażą światło zastane, oczywiście doświetl lampą osoby bawiące się :)
jeśli nie jesteś pewien, a tylko myślisz to trzeba z takimi propozycjami uważać, po pójdzie ktoś na ślub i może mieć do Ciebie później pretensje.
Proponuje ustawić parametry (wspomagając się drabinką ) by bez lampy sala była dobrze oświetlona lub lekko niedoświetlona, do tego po włączeniu lampy tylko lekko doświetlasz postaci lecz by jej nie było widać to na pewno nie na wprost. Każdy fotograf ma swoje ustawienia wypracowane i jak ustawić głowicę nie ma się co wdawać. Czasy w miarę "bezpieczne" to 1/160, 1/200, chyba że się chcesz bawić w "smużenie" to dłuższe, iso niższe lampa bardziej na wprost, błysk przy zamykaniu migawki - takich zdjęć nie radziłbym robić jednak za wiele ;)
Odp: Fotografia ciemnej sali
ja też uzywam dużych iso aby oświetlić całą ciemną sale a lampy tylko na tańczącą parę, problemu z szumami wtedy nie ma. Bo jak dasz iso np 200 i lampe to para nadal ładnie oświetlona a za nimi mrooook. Możesz odbijać lampe od ścian sufitu, na wprost, na kablu i wtedy z której strony chcesz. Opcji jest wiele i można się bawić na różne sposoby :) powodzenia!