Jaki obiektyw do takich zdjęć?
Witam. Mam 5000zł. Chcę kupić obiektyw do 550d do fotografowania turniejów tańca. Przeważnie jest kiepsko ze światłem, czasem nie można podejść blisko parkietu, pary ruszają się bardzo szybko. Co polecacie? Oto kilka przykładowych zdjęć
1.
http://gsn.com.pl/dancephoto/main.ph...serialNumber=1
2.
3.
http://gsn.com.pl/dancephoto/main.ph...serialNumber=1
Regulamin pkt 9.
Odp: Jaki obiektyw do takich zdjęć?
Odp: Jaki obiektyw do takich zdjęć?
Do tancow jakis jasny zoom, chociazby wlasnie 70-200L. Nie bedzie czasu, szczegolnie z krzeselek, zaglowac szklami, przekladac, kombinowac. Jeden obiektyw zmiennoogniskowy bedize idealny.
Odp: Jaki obiektyw do takich zdjęć?
Cytat:
Zamieszczone przez
skrzyp
Można trafić taniej. Ofert na to szkło jest "jak psów". Swoje kupiłem w maju za 370zł z wysyłką. A nowe kupisz za 440-450zł (np. www.torian.pl, e-fotojoker.pl - Tani sklep internetowy z aparatami fotograficznymi - Canon, Nikon, Olympus, Samsung, Sony albo INTERFOTO Sklep i komis fotograficzny z tradycjami)
Odp: Jaki obiektyw do takich zdjęć?
70-200/2.8 to większa uniwersalność, natomiast stałki to światło i jakość.
550D mocno szumi na wysokich ISO więc myślę że 50/1.4 lub 85/1.8 i 135/2.0 to dobry wybór.
Ewentualnie wymiana puszki na 5D i zoom.
pzdr
Odp: Jaki obiektyw do takich zdjęć?
Cytat:
Zamieszczone przez
MrSpike
a gdzie w sporcie macie czas na zonglerke obiektywami?
A kto powiedział, że w sporcie trzeba całą kartę zdjęć na stukać? Bez przesady. W tańcu para raz jest bliska raz daleko. Spokojnie zdąży strzelić ciasne i szerokie kadry.
Zdecydowanie zestaw, który napisał _igi , czyli 30/1.4, 50/1.4, 85/1,8
Odp: Jaki obiektyw do takich zdjęć?
Z doświadczenia przy fotografowaniu piłki halowej mogę powiedzieć, że przekładanie stałek to kłopot i zawsze straci się parę ujęć. Jeśli wiesz ja się ustawić i z jakiej odległości będziesz mniej więcej fotografować to 135L f/2.0 albo 200L f/2.8. Zakładam, że nie będziesz jednak biegać po całej sali, tylko usadowisz się gdzieś w dobrym punkcie - wtedy lepszy byłby tak jak koledzy wcześniej wspominali 70-200L f/2.8 bez IS i może jakiś monopod do tego plus puszka z dużą liczbą zdjęć seryjnych na sekundę.
Odp: Jaki obiektyw do takich zdjęć?
Tylko zwróć uwagę, że w piłce halowej jest jeden temat (piłka), a w tańcu jest więcej tematów (par). Kiedy para będzie blisko zrobi ciasne ujęcie 85-tką, będą za chwilę dalej zrobi całościowe ujęcie.
Jakby nie patrzeć wg mnie bardziej przyda mu się jasność, w przeciwieństwie do uniwersalności zooma.
Odp: Jaki obiektyw do takich zdjęć?
michael_key dobrze prawi ! zakładając że mamy ciemnicę, 550d + budżet 5k postawiłbym na stałki. Zarówno świetna optycznie i szybka 135L jak i dobra 85/1.8 zmieszczą się spokojnie w budżecie. A 1EV więcej będzie nie do przecenienia w takich warunkach.
Odp: Jaki obiektyw do takich zdjęć?
Cytat:
Zamieszczone przez
michael_key
Tylko zwróć uwagę, że w piłce halowej jest jeden temat (piłka), a w tańcu jest więcej tematów (par). Kiedy para będzie blisko zrobi ciasne ujęcie 85-tką, będą za chwilę dalej zrobi całościowe ujęcie.
Jakby nie patrzeć wg mnie bardziej przyda mu się jasność, w przeciwieństwie do uniwersalności zooma.
Masz rację, w piłce trzeba podążać za akcją. Jeśli stałkę, to brałbym chyba 135L, 85 wydaje mi się za krótka, 135 będzie też nieporównywalnie lepsza jeśli chodzi o ostrość. Marzeniem wszystkich fotografujących akcję we wnętrzach jest 200mm f/2L IS... ;) (tylko trzeba zamienić złotówki na dolary w budżecie)