Kontynuacja wątku: Sprzęt do ślubów
Wersja do druku
Kontynuacja wątku: Sprzęt do ślubów
Bardzo proszę o przestrzeganie tematyki i nie umieszczanie nic nie wnoszących komentarzy. Usunęliśmy już kilka takich postów, każde dalsze zaśmiecanie karane będzie czerwonymi kartkami.
Cześć jestem zielony w temacie ślubów, robiłem za friko dla znajomych parę jako drugi foto, a po przesiadce z innego systemu kompletuje sprzęt, na canonie robiłem trochę foto stockowej to co mam to 5dmkII, 40d, dwie lampki,
i to nad czym pewnie każdy początkujący najwięcej się zastanawia szklarnia:
docelowo chcę pracować na stałkach 35L i 85 plus dwa body FF:
mam 85 1.8;
do kilku szerokich kadrów jest sigma 15-30,
mam tamrona 28-75 2,8- szkło przejściowe dlatego nie L-zoom (ze wspomaganiem lampy nie narzekam na jego pracę)
I teraz to nad czym myślę od pewnego czasu (dziecko za miesiąc i brak kasy na 35L) więc co wybrać na ten moment przejściowy 3 opcje:
-28 1,8 usm, światło 1,8, ogniskowa która mi bardzo pasuje, ale nie miałem okazji focenia nim zwłaszcza na f 1,8 i 2; mając 35L raczej bym go nie używał
-35 2 - ta ogniskowa jest dla mnie idealna, ale budowa, brak usm i dosyć leciwa konstrukcja trochę odstrasza porównuje z 28 1,8
-50 1,4- trochę za wąsko dla mnie, ale optycznie i światło 1,4 może być. jako szkło przejściowe może by się sprawdziło, a po zakupie 35L może zostać
Jakie z tych trzech szkiełek najrozsądniej byłoby kupić w drodze do 35L; oczywiście nie proszę Was o dokonanie za mnie wyboru, ale napisanie swojego zdania na ten temat
Kup 28mm 1.8, jak po jakimś czasie wejdziesz w posiadanie 35L to sprzedasz 28mm i kupisz 50mm 1.4
Co do 28mm fajne szkiełko. Kolega je posiada i powiem Ci, że na 1.8 akceptowalne, po przymknięciu do 2.0 jest fajnie. Mam w planach kupić jak w pierwszej kolejności by mieć 28, 50 i 85mm.
Usunąłem niekoniecznie niezbędną dygresję. janmar
Koniec OT
Wracając do tematu: