Niezła maszynka :
http://newsroom.chip.pl/news_158908.html?b
Wersja do druku
Niezła maszynka :
http://newsroom.chip.pl/news_158908.html?b
No to przełamali skubańcy tą "zaczarowaną" granicę 22 MPix dla średniego formatu :shock:Cytat:
Zamieszczone przez Nemeo
Niezła, tylko kolorystyka jakaś taka kompaktowa. Mało profi :-D
Kupilibyście aparat za 100k PLN ? Zakładając wasze dochody na poziomie , iż Kulczyk w połączeniu z Gudzowatym mogliby wam kamerdynerować. Ja pomimo wszystko chyba nie. Chociaż ludzie freakuja z taką kasą
Hassel H2D kosztuje coś około połowy tej sumy w podstawowej opcji, a wcale nie jest w Polsce czymś wyjątkowym. Oczywiście nie na rynku amatorskim.Cytat:
Zamieszczone przez kami74
Tego średniego to może nie... Ale kilka 1D/1Ds ze stosownymi szkiełkami to bym sobie sprawił :mrgreen:Cytat:
Zamieszczone przez kami74
Jesli sprzet daje mozliwosci i jakosc, ktorych nie uzyskasz tanszym i szybszym sposobem i do tego ma szanse na siebie posrednio lub bezposrednio zarobic (i to niekoniecznie 1:1) to uwazam, ze warto brac.
Tą cene fakt że ze szkłem znalazłem tu: http://www.dfoto.pl/sklep/customer/home.php?cat=219 a ze ścianką 39mpix pewnie dużo wiecej by kosztował. KosmosCytat:
Zamieszczone przez Jurek Plieth
No, jako amator pewnie bym nie kupił.
Ale jak będe profi, to po cichutku liczę, że kiedyś będzie mi się poprostu kupienie tak dobrego aparatu opłacało. :D
Ta kamera to kleska, za kupe kasy kupa shitu z wbudowanym flashem... :D
Z tego co widze sensor ma rozdz. 22 MPix. Chyba ze nie doczytalem o wymiennych plecach.Cytat:
Zamieszczone przez Jurek Plieth
Sensor dimensions: 36.7 x 49.0 mm
niezły FF :lol:
ten jest tańszy, "tylko" trochę ponad 40 tys.
http://www.dfoto.pl/sklep/customer/home.php?cat=163
granicę 22 mega przekroczyło 2 producentów i to jakiś czas temu
Leaf Aptus 75 ma 33 MP http://www.leafamerica.com/19000_75.htm
Phase One P 45 ma 39 MP http://www.phaseone.com/Content/p1di...ks/P%2045.aspx
ale pliki w okolicach 200 MB to nie jest fajna sprawa.
cen nie znam, ale będą wysokie, oj wysokie
Crop x1,12 raczej powodem do funebralnej rozpaczy nie jest?Cytat:
Zamieszczone przez popmart
ja chyba nie łapie jaki corp ?
36,7 x 49 to 2 x więcej niż pełna klatka a jeśli chodzi ośredni format to 1,12 do jakich proporcji ?
A daj spokój. ISO max 400, prędkośc35 frames/min. Toż to jakis kiepski kompakt z poprzedniej epoki :wink: :twisted:Cytat:
Zamieszczone przez jaca
Źle cię zrozumiałem. Myślałem, że śmiejesz się ze stwierdzenia, że sensor w tym Hasslu to pełna klatka - w istocie nie jest to całkiem matryca FF, bo w format 645 to mniej więcej 55x40mm, ale crop jest minimalny, rzędu 1,1 więc nie ma sobie czym zawracać głowy. Nie pomyślałem, że przez sformułowanie FF rozumiesz wyłącznie mały obrazek...:smile:Cytat:
Zamieszczone przez popmart
nie niemyślałem tak ale to raczej wynika z mojej słabej wiedzy o średnim formacie myślałem że to conajmniej 6x4,5 i coś mi nie pasiło z tym corpem 1,1
Ale za to jaka jakosc zdjec, a przeciez chyba to jest w wielu zastosowaniach najwazniejsze.Cytat:
Zamieszczone przez king_nothing
widzę, że dla niektórych fotografia to zdjecia nocne i robione z prędkością taśmy filmowej. Najlepsze więc będą kamery DV - można wziąść stopklatkę.
W tych aparatach chodzi o jakość a nie o ilość. Średni format nie służy też do fotografii sportowej. Trzeba pisać tak oczywiste rzeczy?
z takimi dochodami to bym kupił i haselblada z obiektywami i D1s z osprzętem :Cytat:
Zamieszczone przez kami74
Hmm.. Przy wymianie myśli na forach inernetowych ze wzgledu na fakt, iz nie możemy wysyłac sygnałów poza werbalnych , stosuje sie tzw emotikony, które sugeruja odbiorcy, czy dana myśl jest serio, czy nie za bardzo. Zamieszczone przezemnie emotikony ;) oraz:twisted: sugeruja w moim odczuciu, iż moja wypowiedź na temat ISO tudzież zdjęć seryjnych w aparacie średnioformatowym nie była serio. PozdrawiamCytat:
Zamieszczone przez jaca
No wlasnie, wiesz jaka? Niestety obiektywy w ksztalcie termosu z superpowolnym autofokusem nie pozwalaja specjalnie poszalec... Wole Canona "za grosze" i dobra obrobke zdjec... Wygoda pracy duzo wieksza a jak mamialbym dylemat na czym pracowac to 1000x wolalbym podpiac przystawke do Mammamiyi niz do tego truchla.Cytat:
Zamieszczone przez pn_
Zaaaaraaaaz... zaczynasz tekst z pytaniem o jakosc zdjec i juz zaraz przechodzisz do ergonomii i wygody? Cos tu sie kłóci :roll: .Cytat:
Zamieszczone przez king_nothing
Co do jakosci zdjec ze sredniego formatu i 39mpix to powiem jedno haslo - odwzorowanie szczegolow.
Co do wygody to sie zgodze ale kazdy wybiera aparat wg potrzeb - zreszta ten sam dyemat (jakosc zdjec vs ergonomia) jest pomiedzy dwoma konkurujacymi firmami wsrod dSLR ;) (ze wzgledu na ostatnio zamykane watki nie powiem jakimi ;) ).
Piszac o tym ze termosem nie da sie zaszalec mam na mysli to ze jakosc nie jest powalajaca, nie mowie teraz o rozpatrywaniu MTFow ale o doswiadczeniach z pracy. Tak sie sklada ze miewam do czynienia z przystawkami PhaseOne, Leaf i innymi cudami podpinanymi do roznych systemow. I widze ze Mammamiya wiecej moze, zwlaszcza niezniszczalna RZ, ma super szkla. Po co wiec dawac robic sie w ...? Moze to kwestia tego ze termosy sa z zoomem, co juz samo w sobie przy srednim formacie to wielka zdrada :mrgreen:Cytat:
Zamieszczone przez Vitez
Co tu się zadawalać matrycą wielkości małego obrazka jak można mieć matrycę wielkiego formatu.
http://www.phaseone.com/Content/p1di...ks/P%2045.aspx
Ciekawe kiedy Canon się tym zajmie.
Faktycznie wielki format, 5 x 3.5 cm, nawet to średni nie jest.Cytat:
Zamieszczone przez architect
A zajmie się pewnie wtedy jak będą z tego pieniądze, póki co robi lepszy biznes na 350D na przykład...
A po cholerę miałby się tym zająć? Toż to dwie różne rzeczy. :)
Canon nigdy nie będzie robił matryc większych niż 24x36 --> bo nie produkuje osprzętu do takich aparatów (obiektywy).
To tak, jakby wyrzucać że Canon robi tylko aparaty małoobrazkowe na film,a nie na przykład kamery wielkoformatowe. :)
Tylko po co dublować tematy...
http://canon-board.info/showthread.php?t=7941
Eeee z takiej matrycy pewnie są duże pliki i długo się kopiują na dysk. Wtedy trzebaby kupić nagrywakę DVD aby zmieścić więcej niż kilkanaście Rawów...i kolejne wydatki. pozostanę przy swoim sprzęcie i swoich malutkich pliczkach.
Za OSADA, faktycznie, po co dublować temat?
Bo to inny sprzęt na moje oko Hasselblat \neq Phaseone, chyba że się mylę.
A relacje z ze sprzetem w pracy wszyscy widzieli ?
http://www.phaseone.com/upload/fashion_vol2_small.mov
a cenę tej przystwki widziałeś? ;-)
Sorry za lamerke ale PhaseOne to rozumiem tylko przystawka tak ? I co ładuje się ją do np jakiejś analogowej Mamiyii i juz jest cyfowy średni format ? :roll:
zakładasz ją zamiast kasety z filmem na tył np. RZ67 lub hassela i masz cyfrowy tył - zwykle podłącza się*to od razu kablem do kompa. phase one robi C1 PRO i bliźniaczy C1 DB. w jednym i drugim możesz sobie wywoływać te RAWy tak jak z cyfry, tylko pliki wielgachne... no i przystawka w cenie... uff.Cytat:
Zamieszczone przez kami74
Wszelkie ropzpatrywanie ceny w kontekscie domowego buzdetu jest gleboko nietrafione. Ja znam przypadki gdzie fotograf za sesje ktorej plonem jest jedno zdjecie na plakat reklamowy jednego z budzetowych dyskontow (w sumie zdjecie nie bralo udzialu w zadnej wielkiej akcji reklamowej, taki sobie plakat okolicznosciowy - bodajrze na swieta) bierze 60 tysiecy (oczywiscie trzeba miec pozycje na rynku). Taki aparat sie ceni w kontekscie pracy zawodowej, i wtedy to jest juz zupelnie inna perspektywa, tak samo jakby porownywac domowy roachunek za telefon, z rachunkiem nawet tylko sredniej wielkosci firmy.