Kontynucja wątku http://www.canon-board.info/showthread.php?t=25539
Po co? To cudo pasuje ponoć do wszystkich lustrzanek - muszą mieć tylko odpowiednie wyście na sygnał
Wersja do druku
Kontynucja wątku http://www.canon-board.info/showthread.php?t=25539
Po co? To cudo pasuje ponoć do wszystkich lustrzanek - muszą mieć tylko odpowiednie wyście na sygnał
Z wlasnego doswiadczenia juz wiem, ze sporo osob moze nie uzyskiwac optymalnych rezultatow przez AF, szczegolnie przy swietle jakie mamy.
Ja jakies 90% zdjec doostrzam recznie (lekkie poruszenie pierscienia ostrosci po wyostrzeniu przez AF pokazuje powiekszenie (jak w u43), ktore znika np. po 2 sek. bezruchu).
Fakt - w swietle slonca jeszcze nie robilem zdjec tym nalesnikiem.
PS: moj poprzedni post:
http://canon-board.info/showpost.php...postcount=1627
(dotyczy nalesnika 16mm i odpowiedzi Tommygun)
Kurcze, cos sie posypalo chyba z forum, bo moje posty trafiaja w srodek dyskusji, nie na koniec...
Fajny bajer, może i Canon za 3 lata pokaże swoją wersję
http://www.dpreview.com/news/1101/11...v55monitor.asp
Canon nie produkuje LCD tylko bierze od Sony ;)
Ztcp Kolekcjoner pisał co innego ;)
B&H* puszcza dwa bąki
Drugi już usuwają :)
http://www.bhphotovideo.com/c/produc...4499&KBID=4968
Premiera 2 lutego :mrgreen:
* - tompac, teraz to chyba już jasne, że w tamtej kwestii miałeś rację/mówiłeś prawdę.
coś jest na rzeczy:
http://www.sonyalpharumors.com/sr3-n...launched-soon/
ja tam ani słowa o nowym bagnecie nie widzę
Dokladnie, bagnet dsl'ra, brak lustra, czyli mala zmiana w stosunku do A55 i jakis innowcyjny system matryc. Moze to byc nastepca A700, bagnet nex-a ma wtedy maly sens.
Miałem dzisiaj okazję podpiąć pod mój 5DII, opisany TUTAJzewnętrzny monitorek LCD Sony CLM-V55.
Jestem pod bardzo pozytywnym wrażeniem urządzenia. Niestety, Sony Polska jeszcze nie zna ceny sprzedaży monitora.
Ciekawe jak to wyjdzie na tle Liliputów i Marshallów...
Marshall V-LCD70XP-HDMI kosztuje około 1000 USD.
Dotąd nie dowiedziałem się ile to będzie kosztowało w Polsce, ale wygoogliłem, że w USA ma być za 400. Więc cenowo dużo atrakcyjniejsze, chociaz ja sobie raczej tego nie kupię za tyle...
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
No i Marshall jest chyba bardziej zaawansowany jeśli chodzi o funkcje.
Swego czasu jak byłem już blisko od kupna field monitora, to Liliputy były właśnie coś koło 300-400$ z full akcesoriami i zachwalane itp itd, dlatego takim ciekawy.
Liliput ma ta przewagę nad Sony, że wyświetla w 1080p
Nie wyświetla. Pobiera max 1080p, a wyświetla (a przynajmniej większość, którą wyklikałem) w 800×480. W sumie do 5d2 pasuje, bo 5d2 podczas nagrywania daje 480p, więc podgląd jest 1:1...
Dlatego też trochę tych specsów w opisie Sonego mi brakuje - cóż, trza poczekać...
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
http://www.coollcd.com/hd-lcd-field-monitors_c846
http://www.photoclubalpha.com/2011/0...uk-dslr-sales/
A za rok wyprzedzi i Canona :)
Sony poczuło się zagrożone przez micro43 w temacie bezlusterkowców i postanowiło udostępnić nieco specyfikacji bagnetu do NEXów:
http://www.dpreview.com/news/1102/11...ifications.asp
to chyba odpowiedź na ostatnie przystąpienia do systemu micro43 kilku fotograficznych firm:
- Schneider Kreuznach
- Carl Zeiss
- Komamura
biorac pod uwage zatrwazajaca wrecz game wszystkich trzech obiektywow do Neksa, z czego w porywach az jeden prezentuje znosna jakosc optycznej - to to chyba bylo jedyne logiczne posuniecie.
polecam: https://www.lensrentals.com/news/201...dn-t-buy-again Lesson 2
Zeiss, Cosina (Voigtlander), Sigma, Tamron:
"Sony Corporation announced today it will disclose the basic specifications of its "E-mount" for interchangeable single lens cameras, without fee, to manufacturers of lenses and mount adaptors, starting April 1st, 2011."
http://www.sony.net/SonyInfo/News/Pr...18E/index.html
No to może w końcu coś się ruszy w szkiełkach do NEXów. Bo na razie kiepsko, a i roadmap Sony do 2012 rewelacyjny nie jest. Jak dziś udostępnią specyfikacje, to może w ciągu 2 lat pojawi się więcej obiektywów do tego systemu.
W każdym razie konkurencja wśród bezlusterkowców się rozkręca.
A kiedy w końcu Nikon i Canon?
a mnie sie osobiscie wydaje, ze Canon koniec koncow jednak nie wejdzie w bezlusterkowce. kurz po tym wydarzeniu medialnym powoli osiada a poczatkowi pasjonaci zaczynaja dostrzegac realne wady i zalety rozwiazania. i ze maly DSLR (1100D) albo wybajerzony kompakt (G12) tez moze z powodzeniem spelniac swoja role a pod wzgledem funkcjonalnym bezlusterkowiec nie jest tak odmienny od nich.
moge sie mylic, bo to jest chwilowo atrakcyjny kawalek tortu i Canon poniekad moglby (nie pisze, ze powinien, bo oni nic takiego najwyrazniej nie odczuwaja) kontratakowac malym 1100D (odpowiednio mniejszym korpusem i szklem standardowym) a tego nie zrobil. ale moze byc tak, ze Canon w ogolnym rozrachunku, patrzac na perspektywe nie tego roku, ale kilku kolejnych, odpusci bezlusterkowce...
Użytkownik Panasonic LumixG:
- na siłę jedyna wada to cena, którą rekompensuje CDAF i klawiszologia GF1.
Zawsze mówiłem, że Pro1 i TX1 wyprzedziły swoje czasy. Jest miejsce na remake, ale z sensem tj.:
stabilizowany lens bez przysłony (do filmów) 24-200L (soczewki FL), decent macro
"sensor z D3s"; 3200 nie gorsze niż w GH1
korekcja wad optyki w locie
korpus pomiędzy GF1 a GH2
ekran z 600D
filmiki 720p i 1080p 24,25,29,30,50,60; AF, zoom działa w video
kółka z G (iso, czasy, przysłona?)
pierścień z S90/95
wbudowany EVF (połączenie X100 z 7D?)
raw, style obrazka
mega programowalne guziki (one touch WB z Olka!)
cena $800
to tak na szybko tylko.
jasne manualne stalki to, IMHO, nie jest i nie bedzie mainstream
bezlusterkowcow. wolumin sprzedazy (i gros dochodow) robi i robil tu bedzie
zestaw pokroju: mydelniczka + standardowy zoom (24/28-100/200 w
zaleznosci od upodoban). a stalki, jesli juz, to pokroju standardu 50/1.4,
po przeliczeniu jakiego by nie byl mnoznika.
bezlusterkowiec pod solidna jasna optyke to jest jednak nisza. nisza drozsza
i jeszcze dobrze przez producentow nie zaorana (Olympus jest najblizej).
w wypadku Canona, jakby popatrzyc na historie jego sprzetu pro i semi-pro
tak od lat 80-tych, nie widze precedensu, zeby ta fima weszla w jakas nowa
nisze, w ktorej musialaby od zera rzezbic. dlatego tez nie spodziewam sie,
zeby takie cos teraz nastapilo.
inna obiektywna prawda - m4/3 jest blisko tego, zeby dalo opcje uzycia malej
mydelnicy z jasna stalka. manualna badz nie. jakie to ma znaczenie dla
uzytkownika, ze tam stoi napisane Olympus, nie Canon?
Wielu uzytkownikow C i N wzdycha i czeka z pytaniem KIEDY.
Oni maja tez sporo starych szpejow i chcieliby je podpiac do bezlustrowego C, czy N.
Ale nic, mainstream'em nie sa.
Wielu? znaczy się kto? Przecież bezlusterkowce już są. Żeby miały sens o jakim mowa tutaj to i tak szkła do nich muszą być inne. Więc co za różnica jaki jest napis na obudowie?
Ja nie wiem czy Canon w to wejdzie czy nie ale odnoszę wrażenie, że wiatr w te żagle przestał już dmuchać i najlepszy moment na takie premiery już minął, a rynek na to wbrew początkowym zachwytom jest dość skąpy.
Sony póki co walczy tylko, że mam wrażenie że w ich wydaniu to będzie premiera jednego sezonu. Owszem wyznawcy marki to kupią ale czy nie będzie tak, że szybko się zorientują iż niewygodne to praktycznie jak lustrzanka, a możliwości ma niewiele więcej niż kompakt. I pytanie co dalej?
To nie jest kwestia CZY, ale KIEDY.
Mieszasz chyba pojecia kompakt, lustrzanka, wielkosc matrycy, mozliwosci. Juz wyjasniam co mam na mysli. Lustro nie wplywa w zaden sposob na jakosc obrazka. Lustro to element wymyslony kiedys do pewnych celow, kiedy nie bylo lepszych rozwiazan. Dlugo sie sprawdzalo, elektroniczne wizjery mialy slaba jakosc, AF po kontrascie byl wolny.
Ale na naszych oczach to sie juz przezywa. Ten element po prostu staje sie zbedny dla masowego odbiorcy.
Lustro nadal zostanie w pewnych aparatach, dla pewnej grupy osob, jeszcze dlugo, tak jak do dzis sa jeszcze aparaty analogowe. To tylko kwestia czasu, kiedy pojawi sie wiecej EVILI FF i bardziej zaawansowanych APS-C oraz 43.
To proste - nic!
(Ostatecznie*) mam 14/2.5, 20/1.7, 45/2.8, fish i megazum.
Teraz mogą mnie skroić za lepszą matrycę, ale to ja zadecyduję kiedy i czy faktycznie lepszą.
* - wciąż łudzę się, że niedługo Oly pokaże naleśnika 12mm o jasności max f/2.8 o jakości optycznej pomiędzy 14mm a 20mm. Wszystko powyżej (poziom optyki) - np. Oly PRO spowoduje uśmiech na twarzy i błyskawiczny zakup.
** - mój zestaw to tylko jedna z wielu możliwych konfiguracji w m/43
Nie wiem w jakim celu to piszesz? Ja odniosłem się do Twojego stwierdzenia, że wielu na evila w C i N czeka. Otóż uważam że nie ma podstaw do takiego twierdzenia. Czymś zupełnie innym jest snucie rozważań co będzie za ileś tam lat. Może w ogóle nie będzie aparatów w znanym nam kształcie ale przecież nie o tym piszemy tylko o bieżącej sytuacji.
a... chodzi Ci o puszke z grubsza normalnej wielkosci (nie po anoreksji typu Nex),
ale z wywalonym ze srodka lustrem?
ja bym taka z miejsca przygarnal, bo mi to trzepiace barachlo do niczego bynajmniej
nie jest niezbedne. to tylko technologiczny przezytek, ktory musi odejsc jak pojawia
sie dobrej jakosci celowniki elektroniczne (jeszcze nie, choc Panasonic jest blisko)
i AF bedzie dostatecznie szybki w wersji Live View.
ja jestem za, ale realnie to oceniam, ze Canon jako ostatni z "wielkich 35mm" ten krok
podejmie. dla nich po prostu AF to strefa erogenna i nie wejda w cos, co ostrzy wolniej
niz w przypadku lustra.
ja wiem, ze to dziwnie brzmi jesli ktos uzywal 5D (no nie grozi ten korpus podejrzeniem,
ze Canon zwraca uwage na AF) ale historycznie po to powstal EOS, zeby byl sprawny
AF. lustrzanka ten problem rozwiazuje tanio i w znany sposob (ponowne uzycie
podzespolow i redukcja kosztow - kolejne z hobby ksiegowych Canona).
chciec - chcialbym. ale nastawiac sie, ze Canon to zrobi... oj, to ja jeszcze do 5D mkV
sie doczekam w swoim plecaku :) tak ze, jestem nieodmiennie za, ale poki co martwilbym
sie rzeczami w krotszej perspektywie - szkola i studia dziecka, splata hipoteki, ... :)
w takim realnym horyzoncie czasowym, dajmy na to 10 lat :)
VF2 podpinany pod PENy czy EVF zabudowany w G1/G2/GH1/GH2 jest wg mnie sympatyczniejszy wy użytkowaniu niż malutkie dziurki od klucza zamontowane w budżetowe lustra.
A co do AF, to gdyby Canon zabrał się za to odpowienio wcześnie, już dziś mógłby mieć AF na kontraście równie szybki jak ten którym dysponuje Panasonic. Zacytuję świeżą recenzję GH2, gdzie piszą o jego AF-ie:
„Impressive stuff, but rather than resting on its laurels, Panasonic has further accelerated auto-focusing on the Lumix GH2; indeed it's so good we'll even forgive the slightly cheesy 'World's fastest level of light speed' description. In short it's the quickest contrast-based AF system we've used, snapping confidently onto subjects in a split second. In use with a suitably quick lens like the 14-140mm, it feels comfortably faster than traditional DSLR kits; even fitted with the 'basic' 14-42mm kit lens, the GH2 is quicker. The focusing is also quieter than the Canon, Nikon, Sony (Alpha mount) and Pentax kits.”
“The GH2's AF performance certainly lays to rest any concerns that quick focusing isn't possible with contrast-based systems, not to mention the old tradition that phase-change was always faster. It's also important to remember a contrast-based system works with data from the same sensor you'll use to the capture the image. This allows contrast-based systems to avoid the front and rear focusing errors which can plague phase-change AF systems, including those on the Sony Alpha A33 / A55. So with the GH2, you've got the best of both worlds: the accuracy of a contrast-based system, with the speed of the best phase-change systems - and it's quiet too. Panasonic has also improved the AF speed while filming 1080i HD video, which we'll cover in more detail below.”
http://www.cameralabs.com/reviews/Pa...H2/index.shtml
Ciekawe, że w kamerach Canona AF jest bardzo szybki i sprawny. Ale to pewnie nie ten Canon :wink::lol:.
BTW: to wątek o Sony więc może tylko wtrącę, że w kamerach Sony AF jest bardzo szybki ale nie jest pewny. Nie można mu ufać do końca. Wcale nie jest tak że AF na kontraście jest taki bez wad.
AF w Sony - im gorsze swiatlo - tym slabiej z dokladnoscia oraz trafianiem w ogole.
Nigdy w u43 nie mialem tak czesto poddawania sie AF i ostrzenia na tzw. "calym kadrze", czyli nigdzie konkretnie. W NEX nie mozna nawet zmniejszyc rozmiaru punktu probkujacego kontrast, ani za pomoca jednego przycisku wrocic do centrum kadru.
Jak obiekt nie rusza sie za bardzo - mozna sprawnie doostrzyc recznie (wystarczy pokrecic pierscieniem ostrosci, tak samo jak w u43).
następca A700 nabiera konkretnych kształtów:
http://www.alphamountworld.com/photo...acement-teaser
http://www.sonyalpharumors.com/hot-a77-and-more/
http://www.sony.jp/dslr/info2/20110209.html
potwierdza się to co wcześniej pojawiało się w wywiadach - S koncentruje się na SLT
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
http://en.akihabaranews.com/?gallery...3788&image=014
Ale jaki jest związek między zdjęciem z ostatniego linka którego podałeś a SLT? Toć to ta stara makietka kiedy jeszcze miał być OVF ;)
czepialski, to link do całej galerii fotek ze stanowiska sony na CP+
Ale to jak Sony zrobi taki wynalazek to będzie migracji, że cho cho. Oczywiście napędzi im to też mnóstwo nowych klientów.
Carl Zeiss do NEXów - 24mm f/1.7 - najpóźniej na wiosnę 2011:
http://www.sonyalpharumors.com/sr4-z...xt-2-3-months/
(within 2-3 months)
A żadnego porządnego naleśnika dalej nie zrobią. Bedzie do wyboru albo naleśnikowe i kiepskie 16/2.8 albo spore i drogie 24/1.7 :roll:
No i kicha. Liczyłem że 16/2.8 będzie znośne, ale po tym co zobaczyłem na własnych samplach podziękowałem. Czekam jeszcze na nową 30.
Oddaj sprzedawcy. Albo poproso o wymiane. Jest szansa, ze na 5 egzemplarzy sie cos lepszego trafi. Choc w sumie lepiej by bylo, gdyby pochodzily z roznych partii, fabryk...
Nie muszę. Jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mogę testować sprzęt bez kupna.