Film zrealizowany Nikonem D700 http://vimeo.com/11167259
więcej informacji:
http://fotoblogia.pl/2011/02/09/slon...lt-shift-wideo
Wersja do druku
Film zrealizowany Nikonem D700 http://vimeo.com/11167259
więcej informacji:
http://fotoblogia.pl/2011/02/09/slon...lt-shift-wideo
może mało się znam na nikonie, ale d700 nie kręci filmów
To jest film poklatkowy złożony z ujęć statycznych czyli zdjęć :D
eee tam ;) to był film zrobiony nikonem d7000 po prostu,poklatkowy
Choćby był realizowany maszynką do mięsa to efekt końcowy nadal jest filmem ;)
43s x +-24 klatki na sekundę=1032 (oczywiście w dużym uproszczeniu)
to tzw. fotokast, prędkość klatek nie musi być tak szybka, jak w normalnym filmie, przy 15-20 spokojnie to da się oglądać, wszystko zależy od pomysłu, ten mi się b. podoba, pozdrawiam.
tam gdzie się budynki ruszają to tylko przesunięcie shift?
Mi to raczej wygląda na tuptanie wokół obiektu ;)
Jak na ujęcia z ręki to za statyczne. Mnie to bardziej wygląda na przesuwanie statywu co ujęcie. Takie zrealizowane filmy już widziałem.
O, tego jeszcze nie było. W końcu ktoś wymyślił coś nowego - pomimo leciutkich niedociągnięć (pojedyncze klatki czasami "uciekały") to jest jeden z ciekawszych Timelapse'ów które widziałem.
To nie fotokast! SIC!
No i kto to jest ten Sic... ;)
Fotokast - cyfrowa diaporama.
Diaporama - pokaz slajdów (dokumentów, fotoreportaży, zdjęć z wypraw turystycznych) z podkładem dźwiękowym.
Film poklatkowy - wyświetlane po sobie zdjęcia mające za zadanie ukazywać ruch. Najczęściej frazę "film poklatkowy" przyczepia się do filmów animowanych
Time-Lapse - (nieudacznie przetłumaczony przez wiki na j. polski Film poklatkowy ) - film w przyspieszonym tempie, by podkreślić zjawiska, które w tempie rzeczywistym ciężko zaobserwować, bądź trwają za długo, by komukolwiek chciało się taki film w 1:1 oglądać. Najczęściej zjawiska przyrodnicze (ruchy planet, pływy morskie, roślinki), ale także zagadnienia urbanistyczne (ludzie zbierający się na przystankach metra, ruch uliczny itp)
No niezłe, niezłe. Ja osobiście bardzo lubię ujęcia z tilt-shifem :)
http://www.youtube.com/watch?v=_3FjZ...layer_embedded
http://www.youtube.com/watch%3Fv%3D2_HXUhShhmYCytat:
Film poklatkowy - wyświetlane po sobie zdjęcia mające za zadanie ukazywać ruch. Najczęściej frazę "film poklatkowy" przyczepia się do filmów animowanych
http://vimeo.com/14087564
http://vimeo.com/15069551Cytat:
Time-Lapse - (nieudacznie przetłumaczony przez wiki na j. polski Film poklatkowy ) - film w przyspieszonym tempie, by podkreślić zjawiska, które w tempie rzeczywistym ciężko zaobserwować, bądź trwają za długo, by komukolwiek chciało się taki film w 1:1 oglądać. Najczęściej zjawiska przyrodnicze (ruchy planet, pływy morskie, roślinki), ale także zagadnienia urbanistyczne (ludzie zbierający się na przystankach metra, ruch uliczny itp)
http://vimeo.com/16917950
http://www.youtube.com/watch?v=Ebvb2ZGBxB4
na koniec perełka
time lapse i slow motion 5DII, 7D i Nikon D700
http://vimeo.com/6853452
Dzięki za uzupełnienie przykładami :D
Wczoraj dowiedziałem się jak można nakręcić wideo Nikonem D700: podpinamy złączem HDMI zewnętrzną nagrywarkę, ładujemy do nagrywarki dysk/ kartę pamięci, podpinamy zasilanie do nagrywarki, w aparacie włączamy funkcję LiveView i w ten sposób mamy sprzęt gotowy do filmowania! Ponieważ Nikon D700 nie ma wbudowanego mikrofonu to żeby nagrać dźwięk trzeba dokupić mikrofon. Gdy zewnętrzna nagrywarka nie ma złącza mikrofonu to ... trzeba będzie jeszcze dokupić dyktafon i zsynchronizować dźwięk z obrazem na komputerze. Ufff... Długa lista zakupów!
Przykładowe zewnętrzne nagrywarki są rozmaite:
Nie tylko aparaty DSLR ze złączem HDMI (i funkcją LiveView) nadają się do modernizacji... Np. taśmowy kamkorder Canon XH-A1 z poniższym zestawem nie będzie pochłaniał czasu na digitalizację taśm:
Pytanie tylko po co wydawać tyle kasy skoro taki GH2 za 2800 z kitem zrobi to lepiej i taniej?
Dobre pytanie!
Powodów jest sporo (odpowiedź rozszerzona):
- z zewnętrzną nagrywarką masz możliwość ustawienia bitrate aż do 220 Mbit/s (tyle nie uciągnie żaden aparat) - czyli wiwat ekstremalna jakość
- "wierność marce" pomimo że "producent cię olał" gdy chodzi o filmowanie
- ilość posiadanych szkieł
- przyjemność kręcenia pierścieniem ostrości
- obsesja na punkcie "fulfrejm" i małej GO
- chęć bycia "pro" przez: "matte-box", "follow-focus", "camera rig", profesjonalne mikrofony, zewnętrzne monitory, ciężkie statywy, szybkie i pojemne karty pamięci/ dyski SSD, dodatkowe kable, itp.
- przywiązanie do ergonomii aparatu
- chęć bycia wielbłądem (nie dotyczy pracy w studio)
- wstręt do miniaturyzacji sprzętu
- itp., itd.
Powód jest jeden (odpowiedź prosta):
- przywiązanie do D700
Choć fakt faktem że zhakowany GH2 wymiata! To się w zupełności zgadza. Chciałbym zobaczyć miny ludzi gdybyś wkroczył do profesjonalnego studia z "green boxem" mając w ręku GH2. Ci ludzie mogliby (niesłusznie) stwierdzić że jesteś niepoważny bo masz zbyt mały aparat.
Tak z grubsza:
wszystkie szkła nikona bez problemu podepniesz pod GH2
magia pełnej klatki? podepnij vojtka 25/0,95
a co do tych zbędnych dodatków: od dwóch lat filmuję lustrzanką (zawodowo) i do dzisiaj nie jestem w stanie zrozumieć do czego komuś jest potrzebny matte box.
prosty rig, monopod manfrotto i glidecam + jakaś szyna załatwiają sprawę niezależnie od marki sprzętu