Poproszę reżyserów obsługujących 5DII o rekomendację dobrego mikrofonu, opcje cenowe: econo, normal, power.
Wersja do druku
Poproszę reżyserów obsługujących 5DII o rekomendację dobrego mikrofonu, opcje cenowe: econo, normal, power.
polecam Rode Stereo VideoMic lub Rode VideoMic
http://www.djshop.pl/s66504,rode-video-mic.html
Załóż jeszcze wątek "jaka karta UDMA do 7D" ;) .
sennheiser jest jednym z lepszych,ale cena za dobry mikrofon zaczyna sie od 1000$.
A wiesz że jak zaczniesz brnąć w ten temat (i to lepiej na forach dla filmowców: http://www.swiatobrazu.pl/forumwideo/ , http://www.forum.filmowiec.pl/ ) to solidny osprzęt do filmowania (mikrofon, światła itp gadżety) kosztować Cię może więcej niż aparat? :mrgreen:
I to dużo więcej - wystarczy tylko zobaczyć na wynalazki z tej strony:
http://www.redrockmicro.com
Co do mikrofonów to warto jeszcze przestudiować ofertę firmy Audiotechnica.
Zależy co chciałbyś uzyskać. Rode daje naprawdę sporo w relacji do ceny ale "prawdziwe" mikrofony zaczynają się wtedy gdy możesz je podpiąć do gniazd XLR.
Witam!
Na co dzień zajmuję się dźwiękiem.
Jeśli mogę coś polecić to proponuję mikrofony Japońskiej firmy Audio-Technica.
Mają bardzo szeroki wybór mikrofonów:
Oto kilka propozycji w różnych kategoriach:
econo- ATR-25 cena około 230 pln brutto
http://eu.audio-technica.com/en/prod...17&prodID=1467
normal-PRO24-CM cena około 505 pln brutto
http://eu.audio-technica.com/en/prod...=17&prodID=897
power-AT8022 cena około 2005 pln brutto
http://eu.audio-technica.com/en/prod...17&prodID=1122
Pozdrawiam
Akurat tego mika nie polecam - dosyć mocno szumi.
arturs polecam ten sklep:
http://sklep.fabrykadzwieku.net.pl/?manufacturers_id=83
Kupowałem u nich nie jedną rzecz i było bez zastrzeżeń. Trzeba ich pilnować, bo miewają bałagan ;) ale generalnie jest OK.
W Kielcach CENTRUM MUZYCZNE "VANAX"
ul. Źródłowa 19
tel. (041) 344 77 16
Może i ATR-25 trochę szumi, ale nie czarujmy się to jest mikrofon pojemnościowy za 230pln. W tej kategorii cenowej i tak jest dobrze.
Pozdrawiam
W czym jest ten lepszy od tego Rode Stereo VideoMic?
Pytam bo na BH pisze, że ma złącza XLR (niestety nie 7D) i inne. Czy te inne (końcówki) są w pudełku czy (płatna) opcja i czy to wejdzie w 7D?
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale 7D próbkuje dźwięk nie z 44 tylko 48.
Do dźwiękowców: proszę się nie śmiać, ale bardzo dobry mic jest b. ważny dla mnie bo i S2 IS zbiera dźwięki z środka i HV20 i pewnie 5DII też.
AT8022 ma w zestawie przejściówkę z XLR na jack 3,5 mm, która będzie pasować do 7D.
Mikrofonu Rode nie znam, ale to też bardzo dobra firma więc pewnie sam mikrofon jest ok.
Pozdrawiam
Nic się w tym temacie nie zmieniło. W zestawie jest kabel symetryczny (balanced) zakończony dwoma złączami XLR 3-pin(kanał lewy/prawy), a dla tych którzy nie mają wejść symetrycznych jest dodatkowo kable niesymetryczny (unbalanced) zakończony 3,5mm jack. Tyle w temacie. Wiadomo, że podłączenie symetryczne jest dużo lepsze ale jak się nie ma co się lubi to...musi wystarczyć niesymetryczny mały jack.
Pozdrawiam
Do lustrzanek są dedykowane mini mixery XLR firmy JuicedLink: http://www.juicedlink.com/audio-preamps-mixers-etc-c-66
Co do dobrego mikrofonu polecam Rode NTG-2.
Polecam też wpis poświęcony dźwiękowi w lustrzankach - swego rodzaju kompendium wiedzy: http://inspiredbylife.pl/2009/12/01/...-lustrzankami/
No i dział forum poświęcony tej tematyce: http://videodslr.pl/mikrofony-i-dzwiek-f15.html
pare tygodni temu interesowalem sie tematem najlepszego "majka" dla 5dmk2 i kilkakrotnie przeczytalem, ze najlepszym wybrorem biorac pod uwage "cena+jakosc dzwieku+gabaryty+solidnosc wykonania" jest Sennheiser MKE 400.
Dla dociekliwych proponuje tego LINKA
Ja bym się skłaniał raczej do zewnętrznego rekordera + ewentualnie dodatkowo jeszcze mikrofonu - budżetowe wersje są na prawdę tanie, a taki Zoom H4N to już całkiem całkiem zbiera.
Plus - można np przypiąć do głośnika w kościele i mieć dobrze nagrany dźwięk z przysięgi, bez kłapiącego obok fotografa (często robiąc zdjęcia ustawiam się obok kamerzysty bo jeden z dwóch-trzech kadrów akurat możliwych jest oblegany właśnie przez niego :D)
Pozwolę sobie zabrać głos w dyskusji.... Dostałem ostatnio zlecenie na nakręcenie krótkiego filmu z elementami wywiadu. Ale mikrofon panasonica - VW-VMS2E strasznie szumi na 5D. Prawdę mówiąc więcej w nim szumu jak nagranego dźwięku :D Ale to mówię o syt gdy osoba mówiąca jest oddalona od mikrofonu o ok. 30-40cm i więcej.
Prawdę mówiąc przydałoby mi się coś takiego jak w tym filmie: http://www.cinema5d.com/videolog/?p=6689
Z tego co widzę mikrofon jest przypięty na koszulce osoby mówiącej. Ma ktoś jakieś doświadczenia z takimi mikrofonami? Nie musi być bezprzewodowy, bo kabelek nie sprawiałby mi kłopotu...
Ewentulanie myślałem też nad http://www.djshop.pl/i3649,rode,rode...-videomic.html
Ktoś z ludzi mających jakiekolwiek doświadczenia z 5D+rode stereo videomic mógłby się wypowiedzieć na temat takiego zestawu?
Mikrofon przypinany do koszuli jest bardzo dobrym rozwiązaniem do wywiadów. Warunek jeden - musi to być coś co działa, a nie udaje taki sprzęt. Osobiście polecam Sennheiser'a w ostateczności AKG.
testowałem z mic od tego mikroportu i jest elegancko :)
http://www.artmusic.pl/offer/115/761...1c4b01cd6c5641
Ja mam Zooma H4. Jeśli kręcimy z ręki można go fajnie przykręcić od spodu aparatu, ponieważ ma wejście na gwint statywowy. Wystarczy broka do aparatu i do uchwytu zooma wkręcić :)
Nie zdejmuje Ci wszelkich ruchów ręki po korpusie i pierścienia ostrości w takim konfigu? Wszelkie mikrofony najlepiej montować elastycznie.
Ta sama historia z rigiem - zmiany chwytu, wszelkie puknięcia i "zawahania" konstrukcji przenoszone są na mikrofony.
Do wywiadów albo mikroport albo jakaś kardoida trzymana blisko.
Rode NTG2 np. - bardzo fajny mikrofon, mono, XLR/Phantom (można też zasilać z baterii). Używam z Zoomem H4n i bardzo chwalę ten tandem.
Czasami ATR55 (Audio Technica) - ten jest sporo tańszy oraz na jack także można używać również z innymi Zoomami H2/H1, jakość dźwięku trochę słabsza + większe szumy.
Na korpusie montuję z reguły AudioTechnica Pro24, mamy dźwięk stereo z puszki, sam mikrofon bardzo kompakowy. Czasem ląduje AT6250 (dłuższy i schodzi trochę niżej wdg. specyfikacji - 70 vs 100Hz).
Poza tym, że dostajemy stereo to takie mikrofony dużo lepiej znoszą wysokie natężenie dźwięku niz wbudowany w puszkę. Za to szumią trochę bardziej.