Przymierzam się do zakupu i interesują mnie opinie osób, które używają tego systemu. Na dzień dobry zamierzam kupić filtr polaryzacyjny i połówkowy szary. Pytanie tylko jaki ?
http://foto-video.net.pl/sklep/index...2233ad8bd1297e
Wersja do druku
Przymierzam się do zakupu i interesują mnie opinie osób, które używają tego systemu. Na dzień dobry zamierzam kupić filtr polaryzacyjny i połówkowy szary. Pytanie tylko jaki ?
http://foto-video.net.pl/sklep/index...2233ad8bd1297e
polar tylko i wyłącznie kołowy, dobry wybór to HOYA, minimum fioletowe opakowanie. Jeśli chcesz zobaczyć efekty zastosowania filtrów Cokina (w tym połówkowych) to rzuć okiem tu: http://www.pragmatic.com.pl/cokinefe.htmCytat:
Zamieszczone przez Shadow
alternatywą dla filtrów Cokin są bardzo dobre filtry Hitech (jest tam w systemie również sporo połówek), które można używać stosując holder Cokin
info o filtrach Hitech (i nie tylko) znajdziesz tu: http://www.raysfoto.pl/
moim zdaniem są zdecydowanie bardziej praktyczne, niż niektóre wymysły Cokina (myślę o filtrach kreatywnych)
szkoda ze nie uzyles 'szukaj'
http://canon-board.info/showthread.p...ighlight=cokin
http://canon-board.info/showthread.p...ighlight=cokin
http://canon-board.info/showthread.p...ighlight=cokin
http://canon-board.info/showthread.p...ighlight=cokin
i wiele innych opini juz czeka na ciebie w pozostalych watkach o systemie cokin
Moje pytanie dotyczy raczej innej kwestii. Jaki połówkowiec jest najbardziej przydatny czy ten co redukuje o 1, 2 lub 3 przysłony. Drugie pytanie to jak wygląda sprawa mocowania do L-ki z mojej stopki. Jest to o tyle istotne ponieważ szkło ogniskując oddala się i przybliża od skrajnej części obudowy to wówczas znacznie zwiększała by się odległość od powierzchni filtra. Czy nie miałoby to wpływu na jakość obrazu lub winietę.
Do Admina: Dlaczego ten post wylądował "Dla poczatkujących". To raczej nie są pytania skierowane do początkujących
MSZ najbardziej przydatna szara polowka to Hitech ND 0.6 Soft. potem 0.9 Soft. potem twarde gradacje
A gdzie można kupić w necie Hitech-a bo jakoś widzę głównie Cokin, Hoye i B+W.Cytat:
Zamieszczone przez akustyk
Cytat:
Zamieszczone przez Shadow
Link tu juz "padł" - raysfoto
ND 0.6 - transmisja światła: 25 %, przyciemnia o 2 przysłony.
ND 0.9 - transmisja światła: 12 %, przyciemnia o 3 przysłony.
Janusz
Dzięki Janusz. A że tak spytam jeszcze. Jak sprawa wygląda z polaryzacyjnymi filtrami do takiego Cokin-a w porównaniu do tradycyjnych. Napewno są tańsze ale czy równie dobre ?Cytat:
Zamieszczone przez Janusz Body
Na pewno tansze? Wielokrotnie widzialem filtry polaryzacyjne Cokin kolowe w rozmiarze P oscylujace w okolicach 400zl.Cytat:
Zamieszczone przez Shadow
A jednak. Tylko pytanie jak są dobre ? Może ktoś takiego używa i mógłby podzielić się opinią ?
Cytat:
Zamieszczone przez Pszczola
Cokin polar (system P) 328 PLN w Białymstoku :-)
system A jest o 155PLN TAŃSZY
http://foto-video.net.pl/sklep/produ...products_id=32
Kupowałem u nich są OK.
Heliopan, Marumi, Tiffen, Formatt - są w raysfoto ale napisz do nich o cennik - nie publikuja cen a to co mam nie podaje ceny za polaraCytat:
Zamieszczone przez Shadow
co do jakości to: polaryzują :-) napewno. Mają przewagę nad wkręcanymi bo dają się obracać niezależnie od tego czy jest osłona obiektywu (niestety osłona musi byc "systemowa" Cokina albo Heliopana) i niezależnie od filtrów połówkowych. Jak dla mnie Cokin jest OK. Ma również przewagę bo mogę go założyć na każdy obiektyw czyli 58mm, 72mm i 77mm tylko za cenę 77 PLN za pierścien a nie ok 400PLN za cały filtr. Mam też Hoya 72mm i prawie nie używam.
Janusz
EDIT: Nawet jesli jest jakiś zafarb to go niezauważam bo robię w RAW-ach
akustyk: nie lepiej kupić 0.6 i 0.3 a następnie łączyć w 0.9?Cytat:
Zamieszczone przez akustyk
mozna.Cytat:
Zamieszczone przez gazwx
ale wszystkie filtry, a zwlaszcza zywiczne, zle sie odbijaja na jakosci optycznej i kontrascie zdjec, dlatego powinno sie tego unikac.
inna kwestia, ze nie zawsze sie da fizyczne. przy zalozonym polarze Cokina miejsca jest, na dobra sprawe, na jeden filtr. a w przypadku uchwytow cietych (robi sie takie cos zeby nie winietowalo w ultra-szerokich katach) nie zawsze jest miejsce. bo albo sie zostawia tylko 1 slot, albo 2 sloty a w jednym z nich juz jest jakis filtr (np. szara z twarda gradacja, albo kolorowa).
0.3 + 0.6 to dosc rzadko spotykana kombinacja, bo 0.3 jest malo popularna polowka ND. ludzie raczej maja 0.6 i 0.9.
z 0.6 i 0.9 tez sie spotyka nakladanie dwoch na raz. ale uwaga! moze byc zarowno tymi samymi stronami (czyli z reguly: ciemnym do gory), ale tez moze byc przeciwstawnie (0.9 ciemnym do gory, 0.6 do dolu). to drugie dziala jak filtr ND4 z dodatkowym, lekkim przyciemnieniem gory. do zdjec morza, gdzie chce sie wydluzyc czasy i wygladzic wode - jak znalazl.
proponuje ten prospekt:
http://akustyk.kk.e-wro.pl/lee/Camer...reComplete.pdf
co prawda Lee nie Hitech/Cokin, ale za to duzo madrzejsze i bardziej edukacyjne - bo adresowane do swiadomych fotografow, nie zajaranych kolorowymi efektami dzieciakow jak w przypadki folderow Cokina
Not Found
The requested URL /CameraBrochureComplete.pdf was not found on this server.
Apache/1.3.31 Server at akustyk.kk.e-wro.pl Port 80
Sorry, ale tyle się wyświetliło ...
poprawioneCytat:
Zamieszczone przez gazwx
Zainteresowały mnie te, w których zabarwienie kolorowe przechodzi przez środek filtra. Pozwala to tworzenie ciekawych kompozycji. Przyznam, że w ofercie Raysfoto przeoczyłem je (mimo, że szukałem). Akustyk: masz takie w swoim zestawie?
też edit, żeby nikt nie zarzucił, że gg robimy. Też sprawdziłem w Raysfoto i w ofercie hitecha i PPL stripów ponownie nie zauważyłem (chyba, że źle szukam). Szkoda.
masz na mysli stripy?Cytat:
Zamieszczone przez gazwx
nie mam. to robi chyba tylko Lee - a to niestety nie moja polka cenowa :( 300zl za filtr efektowy to jednak ciut duzo...
EDIT: sprawdzilem cennik Lee w Raysfoto.pl. nie 300zl tylko przeszlo 500zl. no chyba, ze w zestawie to 835zl za 3 filtry :(
stanowczo nie na moja kieszen
A jak się takiego Cokina używa? W sumie ciekawy pomysł ale jak sobie to oglądam na obrazkach, to jest to jakaś straszliwa konstrukcja mocowana do obiektywu. Chyba tez schowanie do plecaka aparatu z obiektywem z nałonym Cokinem nie wchodzi w grę, trzeba to ustrojswto wpierw odczepić.
Ja już chyba wolę sobie sprawić zwykłe filtry na 77 i redukcje filtrowe do mniejszych średnic. Obiektywów większych niż 77 w planach nie przewiduję.
polowka obracana ma ta wade, ze ma zawsze podzial w jednym polozeniu i mozna co najwyzej nia obracac. prostokatna mozesz mocniej wsunac w uchwyt i przesunac podzial nizej, jesli potrzeba. lub ustawic wyzej.Cytat:
Zamieszczone przez piast9
...a zazwyczaj trzeba:)Cytat:
Zamieszczone przez akustyk
To nie jest tak źle. Może na zdjęciach wygląda paskudnie ale jest to naprawde zrobione "dla użytkownika" - trochę tych różnych gadżetów jest ale wkręca się pierścien i potem reszta jest na coś w rodzaju zatrzasków. Dekielek na pierścien tez można dokupić. Wiem, ze to wszystko trochę kosztuje ale... jednym kompletem filtrów moge obsłuzyć wszystkie swoje szkła a to spora oszczędność. Mam sytem Cokina (chyba dokupie Hitecha połowki bo pasują do Cokina) i w sumie sobie chwalę. Wszystko jest w cytowanym już linku foto-video z Białegostoku.Cytat:
Zamieszczone przez piast9
Janusz
Tak, ten link z Białegostoku to chyba jedyne miejsce w sieci, gdzie można sobie te rzeczy pooglądać, nawet na stronie cokina chyba nie ma takich ładnych obrazków.
A jak się obcaca polara w takim uchwycie? Holder z adapterem jest połączony obrotowo? A szybki nie wylatują jak się holder obróci do góry nogami? Pytania może śmieszne, ale wygląd tego wynalazku nie budzi zaufania ;)
piast9 - kręci się bardzo swobodnie. Holder obraca się (a wraz z nim filtr, w ten sposób uzyskujesz efekt polaryzacji) po adapterze. "Szybki" nie wylatują, są dość dobrze osadzone :) Bez obaw, kup zobaczysz, że to fajna zabawa.
No niezupełnie tak. Tj tak TEŻ mozna tylko wtedy brak korelacji połówka i polar. Polar ma takie "ząbki" i też daje się kręcic w uchwycie bez obracania uchwytu. Ale zabawa przednia to fakt. Tyle, że trzeba sporo poćwiczyć, żeby zaczeło wychodzić. Jak teraz oglądam te swoje pierwsze zdjęcia to "ryczę" ze smiechu ;-)Cytat:
Zamieszczone przez gazwx
Janusz
Janusz Brody: ja akurat mam filtr polaryzacyjny Marumi HGD slim z podwójnym gwintowaniem, więc adapter dokręcam do filtra. Więc u mnie odbywa się to inaczej :)
dosc niewygodne. uzywam tak od roku z Hoya i przyznam, ze bywam ostro wkurzony niewygoda takiego rozwiazania. z drugiej strony - kupowanie drogiego i kiepskiego optycznie polara Cokin, ktory na dodatek winietuje w szerokich szklach o duzej srednicy mocowania filtra... to juz wole oprawkowyCytat:
Zamieszczone przez gazwx
akustyk: niewygodne cholernie, szczególnie, że ten slim bardo cieniutki i delikatny jest, stąd też mi trudno gwint złapać. Ale jakość tego nowego marumi rewelacja, powłoki tłumią wszelkie odblaski. Cena również - 391zł o średnicy 77mm.
I za to lubie system Cokina.Cytat:
Zamieszczone przez akustyk
kurde, to chyba nie tak źle. dziś oglądałem ten rozmiar HOYA HMC Super - 450złCytat:
Zamieszczone przez gazwx
to i tak przyzwoita cena. jak marcingreen napisal - Hoya potrafi byc znacznie drozsza. o B+W czy nie daj bios-ie Heliopanie nawet nie wspominam. zwlaszcza w wersjach slim :(Cytat:
Zamieszczone przez gazwx
wiem, że niech mnie ręka boska broni ale nie chce mi się wrzucać w sercza ;) czy była gadka o innych filtrach niż HOYA, B+W ?
@akustyk: Ty pewnie będziesz wiedział: była gadka na forum o marumi, heliop'i'anie, ... ?
cus o Marumi chyba bylo, ale raczej "juz jor sercz, padałan"!Cytat:
Zamieszczone przez marcingreen
Heliopan i BW to szklo Schotta i legendarna teutonska "Qualität". jak masz kase i chcesz najlepsze filtry - czemu nie :)
mnie by bylo szkoda 500zl czy ile tam za, kurcze, 2 metalowe obrecze, 2 kawalki szybki i okladzine w srodku. bo nazywajmy rzecz po imieniu...
osobiscie stoluje sie Hoya szara lub czarna w wersji nie-slim. widze poprawe nad tanim badziewiem czy Hoya fioletowa. ale nadal jest na moja kieszen
Mam takie pytanie dotyczace kolorowych polowek i sesu ich uzywania z cyfra? Przeciez wszytkie te efekty mozna uzyskac w PS w miejscu i o zabarwieniu jakim sie chce, po co "niszczyc" zdjecie jakims zabarwieniem jesli pozniej moza to zrobic porogramowo???
Chocby i z powodu "fun factor'a".
Filtry połówkowe i kolorowe i szare mają wpływ na kontrasty. Załóżmy, że matryca rejestruje coś ok 5EV (rozpiętość) a scena ma rozpiętość rzędu 8EV to... kolorową połówką można "sprowadzić" wszystko do 5EV i to się wtedy ładnie zapisze na matrycy :-) Gradual Tobacco (Cokin 125) ma 1/3 - 4. Aż do 4 f-stopy. To MOŻE pozwolić na rejestrację rozpiętości rzędu 9EVCytat:
Zamieszczone przez kwiatas
Niby mozna się bawić w HDR ale... to nie to samo.
Fun factor też ma swój wpływ ;-)
Janusz
jako ze dostalem po uszach to odswiezam watek tutaj - zakupilem system cokina Z-Pro. Czy ktos uzywal tego juz? Moje pytanie dotyczy w szczegolnosci polara kolowego - czy jest wersja okragla tego filtra czy tylko 4-katna (takie widzialem w USA).Nie wiem tylko jak to bedzie z obracaniem tego polara 4-katnego..prosze o glos kogos z doswiadczeniami. pozro
Daniel