czyzby ? :D
a jednak, co byscie wybrali 5d + 17-40 + 24L czy 5d2 + 16-35L II ?
zakladamy ze w arsenale jest juz 35L i kilka innych pierdółek :)
Wersja do druku
czyzby ? :D
a jednak, co byscie wybrali 5d + 17-40 + 24L czy 5d2 + 16-35L II ?
zakladamy ze w arsenale jest juz 35L i kilka innych pierdółek :)
5d mk2 z 24L
5d + 17-40 + 24L
5d2 + 24L
5dmkII+24LII
koledzy musi byc cos UWA wiec samo 5d2 + 24L odpada :) pozniej ewentualnie jak Bozia da to moze sie dokupi :)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
argumenty za i przeciw tez mile widziane :)
a nie lepiej od razu kupować to co się nie będzie za 3 m-ce zmieniać i kupić 5d2+24L + fisha za jakiś czas
fish jest, i zestaw ma posluzyc dluzszy okres niz 3 mce bez zmian :)
Szkoda że nie napisałeś do czego. Ja bym się raczej zastanowił nad tym czy będziesz korzystał z czułości wyżej niż 1600. Jeśli tak to 5d2 (Choć ja uważam że pierwszy zestaw jest lepszy "sam w sobie").
Z drugiej strony nie bardzo Cię rozumiem z tą 24ką jak masz 35 i jeszcze pokrywanie zakresu zoomami... A do tego jeszcze fish.
ISO to akurat jest słaby wyznacznik. 5D2 ma tą zaletę, że posiada mikrokalibrację i to jest to dla czego warto dołożyć. Obrazek z 5D wydaje się lepszy, ale co mi z lepszego obrazka jak obiektyw w różnych warunkach może mi nie trafiać.
Polecam zdecydowanie markaII. Posiadam w arsenale mkI oraz mkII i obrazek z II jest zdecydowanie lepszy niż z I. I do II ma się mniej więcej tak jak XXD do 5dmkI. Sprawdzone dokładnie w warunkach studyjnych na tym samym szkle i dokładnie tych samych parametrach. Ponadto z mkII da się wyciągnąć dużo więcej szczegółów niż z mkI. Plastyka też dużo lepsza. Też niedługo będę musiał zmienić I na II, bo jak robię coś na 2 aparaty widać różnicę co mnie bardzo drażni
W studiu to nawet aparatem w telefonie osiągniesz sporo szczegółów. Matryca w 5D jest mniej napakowana, więc obrazek sam w sobie 1:1 musi być lepszy.
Uwierz mi że nie jest, jeśli chodzi o zdjęcia w plenerze jest to samo.
BTW - z tym telefonem to się trochę ośmieszyłeś :roll: , a patrząc na Twoją stopkę to na codzień nie masz do czynienia z tymi puszkami, więc Twój komentarz jest czysto teoretyczny.
Weź jeszcze pod uwagę, że w 5dmkI kręci procesor obrazowy Digic II, a w 5DmkII jest to Digic IV, a matryca jest żywcem wzięta z 1Ds MarkIII.
a kolegow praktyków jeszcze chcialbym zapytac jak sprawuje sie 5d2 + 16-35 w porownaniu z 5d + 24 1,4 w tzw egipskich ciemnosciach ? :) z czego wiecej wyciagnę ?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
iso czy otwór wzgledny, oto jest pytanie ! :D
No to nie pisz o studiu bo testy w takich warunkach są o kant **** rozbić. W studiu to mi najgorsze szkła dają piękny obrazek i nawet wysokie ISO nie jest widoczne. Co do telefonu to już kilka razy przewijały się filmy i zdjęcia z takich sesji, oczywiście, że nie będzie to jakość 5D, ale się da i to całkiem przyjemnym skutkiem, a w normalnych warunkach jest ****.
prosze kolegów o powrót na tory wątku :D
No cóż, między tymi szkłami masz różnicę 2EV, czyli różnica taka jak 1600 w mkI a 6400 w mkII i mniej więcej te iso wyglądają podobnie na tych puchach. Faktem jest również że wraz ze wzrostem iso spada rozdzielczość obiektywu.
Jeśli chodzi o wyciąganie z czerni to z mkII wyciągniesz więcej szczegółów na obojętnie jakiej czułości nawet z jpg, w mkI trzeba już wyciągać to z rawów i będziesz miał mniej szczegółow i większy szum.
No powiem Ci, że trzeba dokładnie przemyśleć zakup, bo bierz jeszcze pod uwagę że przy dziurze 1,4 i 24mm będziesz miał dość małą GO (jeszcze zależy co i z jakiej odległości sfotografujesz)
wcale nie tak mało bo przy odległości 250 cm, 24mm i przysłonie 1.4 mamy 94,3 cm
http://www.dofmaster.com/dofjs.html?...e=.5&units=1.0
orlen.ownlog.com napisz mi jeszcze co będziesz fotografował tym zestawem, bo to bardzo ważne. Może trzeba iść innym tokiem myślenia w doborze sprzętu, bo co innego fotografować jaskinie, a ci innego ludzi podczas tańca
zarówno sesje extreme na ulicy z mocnym oswietleniem blyskowym jak i koscioły podhala ciemne niczym jaskinie (weselicha w rownie ciemnych drewnianych karczmach tez sie trafiajom) ;)
Ale fajny kalkulatorek :D
BTW - 50 1,4 którą od Ciebie kupiłem na wiosnę jest rewelacyjna i wszyscy nie mogą się nadziwić że przy pełnej dziurze jest tak ostro :razz:
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
No to raczej polecam polecam do takiej roboty markaII z 16-35 i lampę. W ciemnej karczmie niewiele ci się zda nawet 1,4 bez błysku gdy ludzie tańczą. Ostatnio robiłem zdjęcia w takiej ciemnicy i na ISO3200 i f1,4 czas mi wychodzila na poziomie 1/50s i wszystkie fotki tańczące bez lampy były poruszone. Postawiłem lampę z parasolem w kącie i z radiowym TTL i wszystko było ładne na 2,8
Mam jakieś szczęście do szkieł wszystkie są ostre :)
Sprzedałem kupując 35-tkę potem kupiłem 24 i sprzedałem 35, zrobiła się duża dziura do 85 więc ... znów mam 50/1.4 ;)
Niestety gadasz bzdury kolego. Czułość na żaden parametr OBIEKTYWU nie wpływa. Na obrazek już co innego...
Wracając do tematu. Pomiędzy f1.4 i f.2.8 wprawdzie jest taka różnica jak pomiędzy iso 1600 a 6400, tylko że na f4 to już Kolejny stopień w plecy.
Jeśli kościoły są ciemne jedyne wyjście dla Ciebie to 5dII, co za tym idzie 16-35 też. Drugi zestaw może Ci nie wyrobić, choć też jest świetny.
pozdro
podsumuje dotychczasowe rozwazania, jesli chodzi o ogniskowe 24mm i ponizej bede mial to samo co z 5d. decydujac sie w takim razie na zestaw z 5d2 zyskają dodatkowo moje inne zabawki....
czy moze jednak ktos zechce obalic moją chęć do sklonienia sie do zestawu z 5d2 ? :D
Temat jest IMHO jednak banalny, bo chyba najważniejsze, to kupić 5D2 z takim, czy innym szkłem (które wymienisz na inne, jeśli okaże się za szerokie/wąskie/ciemne itp.itd.).
Stara piątka jest już leciwa, zwykle po sporym przebiegu, coraz bardziej starzeje się moralnie i niedługo raczej trudno będzie ją sprzedać.
Pozdrówka
5DII i 16-35. Mimo wszystko wybrałbym taki zestaw, szeroko, uniwersalnie i w miarę jasno ;)
a 5d mkI z 16-35 jak sie spisuje, bo wlasnie na takie cos sie czaje...wole zaoszczedzic na body teraz, a kupic dopiero mkIII jak wyjdzie, bo az tak ogromnej roznicy miedzy I a II to raczej nie ma...
jak było wcześniej ---> 5dmk2 :) digic 2 vs digic 4 ... jeżeli pstrykasz poza studiem to nie ma się co zastanawiać - 5dmk2 to prawie noktowizor ;)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
jest ... kolosalna ;-) też miałem taki dylemat (mk1 czy mk2), wybrałem mk2 i to był dobry wybór :)
ja az takich róznic nie widzialem. podrozowalem troche z 5d mkI i mkII, zostal ze mna mkI, przy tych cenach dla mnie nie warto bylo dorzucać kasy a jak potrzebujesz hiper wysokiego iso to i tak pozostaje Ci tylko d3 albo mareczki. 1600 jest w pelni uzywalne, 3200 zreszto tez poza specyficznymi sytuacjami ale wtedy to i mkII nie powala.
z 16-35 nie bylo zadnych problemow, zreszto jakos przed MKII ludzie zdjecia musieli robic. Mnie natomiast rozczarowalo połączenie mki z 70-200/4, jakos dziwnie to dzialalo. Myslalem ze to obiektyw ale jego nastepny wlasciciel bardzo sobie chwalil go.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
zreszto to tylko aparat, jak Cie stac dolozyc i nie bedziesz z tego tytulu mial powody to kupuj MKII, napewno nie zawiedziesz sie, ale jak masz oszczedzac na sloiku albo fajnej podrozy to bierz mki i tez bedziesz zadowolony.
Zależy do czego ...
U mnie 70-200/f4 z mkI działa bardzo dobrze, dużo lepiej niż w połączeniu z 50D (pewność AF, ostrość, szczegóły).
Ekspozycja może i ta sama, ale obrazek przyjemniejszy będzie zdecydowanie z 24L (oczywiście zależy od sytuacji :) ). 24L to najjaśniejsze z najszerszych szkiełek i żadnym innym nie osiągniesz takiego efektu. Nie chcę się bawić we wróżkę, ale pewnie i tak skończysz z 24L :) na 5D I lub 5D II.
no wlasnie do takich opinni sie przyzwyczailem, moze poprostu ja za duzo wymagalem. Przykladowe pstryki z tego zestawu.
http://rutkowskim.home.pl/IMG_9663.jpg
http://rutkowskim.home.pl/IMG_9673.jpg
http://rutkowskim.home.pl/IMG_9674.jpg
mam obie piątki i oba szkła o które pytasz..
jak będziesz w okolicy to zapraszam na testy ;)
i moje odczucia są takie:
5d ma lepszą "plastykę" / ładniejszy obrazek niż 5d2, AF porównywalny, reszta (ISO, menu, akumulator itp. słabsze), mikroregulacji nie ma ale wszystkie szkła mi z 5d trafiają...
24L kupiłem ostatnio pomimo tego że miałem od dawna 35L i 16-35L..
Jeszcze jedna uwaga - nie doczytałem czym focisz aktualnie ale od razu załóż w budżecie sprzedaż tej puszki co masz.. jak jakąkolwiek "piątkę" do ręki weźmiesz i zaczniesz robić zdjęcia to krop pójdzie w odstawkę..
aha- i zobacz czy szkła które masz będą z FF działać (np. fiszaj)
jeszcze jedno - 16-35 jest koszmarne na rogach na 2.8 i przyzwoite tak od 20-22mm, no i to ciemnica w porównaniu z 24L - 2EV różnicy a to b.dużo,
wracając do tematu - jak Cię stać to bierz 5d2 i 24L
a jak nie to 5d + 24L i resztę kasy przytrzymaj i zobaczysz co ten zestaw może to coś sprzedasz i dokupisz.. poza tym "stara" piątka tak już nie leci w dół na wartości jak nowa..
Tak jest w rzeczywistości choć są m.in. na tym forum fani cropa, którzy nie mają zamiaru przesiadać się FF że niby obiektywy dłuższe o 1,6 ale to chyba bardziej racjonalizowanie faktu braku posiadania pełnej klatki niż obiektywna ocena rzeczywistości. U mnie 50D leży od dwóch miesięcy na półce a 10D to już nawet nie pamiętam gdzie jest :)
Zwróć uwagę jednak, że Ty masz już jakieś szkiełka, konkretne. Nie wiem czy jest sens kupować FF nie mając jakiś dobrych szkieł. Czysto teoretycznie nie jestem pewien czy nawet T 28-75 pokaże różnicę w obrazowaniu niż jego brat T 17-50 na Cropie.
Nie wiem, tak myślę. Chyba, że w błędzie jestem.
Aby nie zakładać nowego wątku, pozwolę sobie zadać pytanie:
jak wygląda Waszym zdaniem porównanie obrazka z obu piątek z 85 1.8? (plener; iso 100-400)
Pokazuje. 5DII radzi sobie naprawde w porzadku z takimi potworkami jak 50/1,8 canona, najtanszym Tamronem 70-300, cosina 21mm f/3,8 pod m42, zeissem 35/2,4 pod m42 (z tym nawet swietnie), zeissem i pentaconem 50/1,8, a nawet z heliosem 58/2, ktory to jest wybitnie badziewnym szklem. Pozdrawiam.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
mz crop jedyne co ma fajne do zaoferowania, to czaka-czaka-czaka 40D czy 7D, albo mikrusią puszkę 500D/550D. No i lzejsze, tansze i mniejsze teleobiektywy (70-200 vs 70-300 czy 100-400, 85 vs 135, etc)
No to _igi dałeś mi do myślenia :) powstał dylemacik :roll:
W moim przypadku C50/1,8 na 5D rysuje dużo lepiej niż na 50D. Na 5D 1,8 jest ostre a na 50D dopiero 2,5 Oczywiście innych wad tego obiektywu 5D nie zamaskuje jak choćby niezbyt piękny bokeh. Generalnie wszystkie moje szkła z podpisu a nie są one wybitne dostały zauważalnego kopa jeśli chodzi o ostrość jak i znacznie poprawiła się pewność AF. No ale odbiegamy od tematu bo miało być 5D vs. 5DII a nie crop vs. FF :)