Jaka polecacie Lampe do reporterki... zwłaszcza zdjęcia z koncertów.. mam canona 1000d obiektyw głownie sigma z APO 70-300mm no i kit 18-55. dzieki za pomoc..
Wersja do druku
Jaka polecacie Lampe do reporterki... zwłaszcza zdjęcia z koncertów.. mam canona 1000d obiektyw głownie sigma z APO 70-300mm no i kit 18-55. dzieki za pomoc..
Mocną.
Jakąś przenośną studyjną, moc 600-1000Ws + okta 180 :mrgreen:
A tak serio weź 430ex/580ex w wersji I lub II to już zależy od Twoich funduszy ;)
Zdjęcia z koncertów lampą będziesz palił?
Stracisz dużo klimatu. Do takiej reporterki tylko jasne stałki.
a właśnie zapomniałem dodać ile zł mam do przeznaczenia.. jest to między 500-600 zł
panmateusz.. dzieki za elokwentną odpowiedź :)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
tylko że jasne stałki kosztują więcej niż lampka.. a jak na razie nie mam więcej niz 700 zeta..
Za tą kase nie kupisz nic nowego o przyzwoitych parametrach. Warto szukac używnej 430
Używaną 430 EX za 600 PLN kupisz bez problemu. 580 trochę droższa. Pytanie czy warto dopłacać? Na koncerty to ani jedna ani druga. Poza tym nie wiem, jakie koncerty masz na myśli. W przypadku większości imprez biletowanych i tak nie wniesiesz lustrzanki, tym bardziej z lampą, a na imprezach otwartych, jak przywalisz lampą, to tak jak pisano wyżej - zepsujesz klimat foty. Pozdrawiam.
a jeżeli chodzi o lampy nie systemowe??
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
lampę z lustrzanką wniosę.. ponieważ mam legitymację załatwioną..
Napisałem powyżej, poszukaj jakiegoś Nissina, Metza, tudzież inną Sigmę :)
Legitymacje masz a może tam jest wymagana akredytacja? Wtedy z legitymacji nici...
a jakie polecacie z tych firm?? które mają porównywalne lub lepsze parametry od 430 lub 580
Z tych które mam w podpisie na koncerty zabieram praktycznie wyłącznie 220-kę ( sporadycznie się przydaje ).
Jeśli błyskać , to jedynie delikatnie ( no i przy okazji zyskujemy podczerwień dla układu AF ).
Do takich celów to maleństwo nadaje się idealnie :D.
... tyle , że z twoimi szkłami na koncercie nie poszalejesz :roll:.
może nie leniwy.. ale akurat chce zakupić pierwszą lampę..
i nie mam pojęcia jaką.. a musze miec w miarę dobre zdjęcia..:D
Zdjęcia z koncertów chyba ze będzie to backstage beda takie sobie ... lepiej zainwestuj w jasne stałki ... kolega ma tez canona 1000d z podpieta 50 mm f/1.8 i calkiem to wyglada ... stałka 50 mm f/1.8 nie jest droga ale decyzja nalezy do ciebie.
Na koncertach spotkałem sie z zakazem używania lampy ... i na nic ci nie pomoże legitymacja ... zostaniesz wyproszony z koncertu :)
Czyli sądzisz że jak zakupisz lampę to będziesz miał dobre zdjęcia... no cóż wypada życzyć powodzenia.
Kup jakąkolwiek, tylko po to żeby się przekonać, że lampa na koncercie jest NIEPRZYDATNA :!:
Im tańsza, tym lepsza, bo mniej to doświadczenie będzie Cię kosztować :), a i zostanie może kaski na 50/1.8, który to obiektyw jest jedyną sensowną propozycją przy Twoim budżecie.
:evil: Ludziom przychodzących na koncert, żeby błyskać lampą mówimy stanowcze NIE :evil:
I bynajmniej nie z powodu ich marnych zdjęć.
Współczucia dla koncertujących w takim razie, jeśli chcesz im lampą walić po oczach.
Z tego co wiem bo chodzę na koncerty to zazwyczaj po pierwsze: są wymagane akredytację, po drugie: zastrzeżone w większości artystów focenie tylko trzech pierwszych piosenek a po trzecie: zastrzeżone w umowie bez lampy błyskowej
no tak jak pisalem ... lampa wkurza wszystkich, publike, artystów i ostatnio nawet księży :)
Koncertów zbyt wiele nie fotografuję, ale jak już się jakiś trafi to lampa i tak leży w torbie. Z lampą robię może 0,5% zdjęć. Z Twoimi szkłami nie poszalejesz - ciemno. Kupiłbyś 50/1.8 i możesz działać sensownie.
Koncerty to raczej klimat światła zastanego. Chyba, że poza koncertami przewidujesz jakiś zastosowanie dla lampy.
Damian34 -> oj tak, księża się ostatnio wycwanili i już nie chcą błysku lamp :)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
EDIT: Miało być do arrow, pomyliłem nicki :)
Hehe, wy narzekacie że lampa na koncertach się nie nada i w ogóle herezja, a allxages udowadnia że właśnie z lampą można robić zaje... zdjęcia: http://www.canon-board.info/showthread.php?t=36281
Aż zazdrość łapie jak się patrzy na takie zdjęcia.
też uwazam że na niektórych koncertach lampa się przyda lekko doświetlając postacie od frontu.
bo jeśłi śpiewak czy inny szarpidrut stoi blisko brzegu sceny a jest kiepskie światlo z przodu tylko bardzo mocne od tyłu to robiąć foto bez lampy mamy klimatyczne foto ale nie mamy śpiewającego, a doświetlając lekko (podkreślam lekko) lampą śpiewającego mamy ładne foto gdzie mamy zachowany klimat i oświetlonego śpiewaka. tylko trzeba umieć uzywac lampy i aparatu.
i nie mowcie ze tylko jasne stałki na koncerty. bo sam używam zóma i to średniej jasności (2,8)
to może zapytam się inaczej.. jakie szkło wybrać.. prócz 50/1.8 (lepsze)
85/1,8 lub 100/2,0 w zależności od preferowanej ogniskowej ;)
a jezeli chodzi o np. 50-70?? 70-??
koncert np. w garażu ujedziesz 430-stką :mrgreen:
... a tak poważnie - jak wyżej: 85 1.8 lub "seteczka" to dobry pomysł w Twoim przypadku
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
... no i oczywiście 50 1.4 też weź pod uwagę !
Tylko szkoda ze seteczki i 80 nima na allegro.. albo ja jestem jakiś ułomny w szukaniu
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
tzn takich jasnych
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
APO 50-150 mm F2.8 II EX DC HSM a ten obiektyw??
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
i pytanie mam dlaczego moja sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG macro uważacie za za ciemną??
Poszukaj w naszej forumowej giełdzie :)
Uważa się ją za ciemną ponieważ przysłona 4-5,6 to już przysłony małe, które powodują mniejszą ilość światła wpadającą na matryce.