W zasadzie debiut na c-b. Na początek zimowe Karkonosze
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
coż, początki trudne są, juz chyba teraz zdjęcia będzie widać
1
2
3
4
5
6
Wersja do druku
W zasadzie debiut na c-b. Na początek zimowe Karkonosze
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
coż, początki trudne są, juz chyba teraz zdjęcia będzie widać
1
2
3
4
5
6
Zdjęcia mi się podobają. Oddają magiczną atmosferę gór. Najbardziej 4 jest piękne.
Bardzo ładne zdjęcia. 4 najlepsza.
4,5,6 bardzo fajne światło
No, no bardzo mi się podobają. Kadry niebanalne i klimat jest.
dzies kolejna porcja, tym razem Tatry jesienne. Dużo, bo 12 zdjęć. Ale ciężko wybrać ;-)
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
No dobrze, że wrzucasz też tutaj, Twoją picassę w większości obejrzałem też. Z pierwszej serii zdecydowanie 4 i 6 za to światło - po prostu rewelacja! Z drugiej najbardziej 8, 9 (za widmo, no i sentyment - bo jak sam u mnie zauważyłeś byliśmy w ten sam dzień na orlej :P) 14, no i 17 - zupełnie nietypowe :)
Z tego co bym widział inaczej: 7 trochę do mnie nie przemawia, jest chyba za ciemne i trochę za mało wyostrzone, na 13 wolałbym szerzej (10-22 zamiast 24-105 :P). 15 jest trochę za ciemna lewa strona i trochę niski kontrast i minimalnie leci w prawo.
Czekam oczywiście na więcej, temat bardzo mi bliski. Widzę, też po stopce, że sprzęt już zmieniłeś, w końcu 24-105 będzie na szerokim odpowiedni ;)
No będę się starał wrzucać. Mam nadzieje, że już z nowej puszki, Gruzja i Nepal w tym roku wszak czekają ;-) Zmiana na pełna klatkę bardzo mnie cieszy w perspektywie zabierania tylko jednego szkła (24-105) w wypadku, gdy będzie się liczył każdy niezbędny kilogram bagażu.
7 nie jest doskonała, ale mam do niej jakiś sentyment. Choć nie wiem jaki.
No, ale pogoda tego dnia w Tatrach była na tyle niesamowita, że zrobienie ciekawych zdjęć łatwizną się stawało ;-)
4, 11, 15 świetne
11 i 13 jak dla mnie najładniejsze... ogólnie piękne klimaty...
sliczna zdjecia, az chce sie wyruszyc w szlak ;)
SERIA 1
Ad. 1. Nie przemawia do mnie - trochę zbyt ciemne (szczególnie prawy górny róg).
Ad. 2. Skupiłbym się na pokazaniu wędrówki, skadrował w pionie i zrezygnował ze wszystkiego, co znajduje się po lewej stronie zdjęcia.
Ad. 3. Świetne i bardzo dobrze skadrowane - wzrok skupia się najpierw na budynku stacji i potem kieruje się w prawo, na dwie sylwetki na białym tle. Obok nr 6 najlepsze z tej serii.
Ad. 4. Dobre światło - ja jednak zrezygnowałbym chyba z tego nawisu po prawej stronie. Niemniej dobre zdjęcie.
Ad. 5. Średniawe - w miejscu, gdzie znajdują się ludzie moim zdaniem tło powinno być jaśniejsze.
Ad. 6. Rewelacyjne. Świetne światło, bardzo dobrze zbudowany kadr - wzrok prowadzi skośna linia, w stronę najmocniejszego punktu kadru, czyli światła właśnie. A tam jeszcze niespodzianka - sylwetka człowieka. Bardzo dobre ujęcie.
SERIA 2
Ad. 7. Zdecydowanie odstaje poziomem od reszty. Ani nie ma tu ciekawego widoku, ani światła, ani nic tak na dobrą sprawę. Do tego ten wielki placek cienia na ścianie gór.
Ad. 8. Rewelacyjne. Chyba najlepsze z drugiej serii i obok nr 6 - najlepsze w ogóle. Świetnie grają kolory, dobra kompozycja - brak tylko trochę gęstszych chmur na dole, pod górami. Wtedy powstałaby idealna ramka. Bardzo mnie się podoba, gratulacje!
Ad. 9. Kolejne fajne ujęcie. Trochę co prawda za ciemno w lewym dolnym rogu, za to świetna tęcza po prawej. Swoją drogą - co to właściwie jest?
Ad. 10. Bardzo dobre. Trudno się do czegoś przyczepić.
Ad. 11. Wszyscy się zachwycają, a ja jakoś niespecjalnie. Pozostałe kadry miały fajny klimat - 11stka jest taka, jak większość standardowych widoczków w górach.
Ad. 12. Bardzo dobre i klimatyczne. Wygląda jak wyjęte z albumu sprzed kilkudziesięciu lat.
Ad. 13. Podobnie jak nr 11 - nie zachwyca, jest nudne.
Ad. 14. Podobnie jak nr 12 - bardzo mi leży. Podoba mi się atmosfera zdjęcia i jego nieoczywistość. Bardzo dobre.
Ad. 15. Zastanawiam się, czy by nie zyskało, gdyby zrezygnować z górnej części a odbicie w wodzie odwrócić i pokazać tylko tą część.
Ad. 16. Bardziej jako abstrakcja niż jako krajobraz. Mi jednak za bardzo nie leży.
Ad. 17. Ciekawe. Nie powala na kolana, ale ciekawe.
Ad. 18. Bardzo dobre.
Ogólnie gratulacje - sporo naprawdę fajnych i przemyślanych kadrów.
Bardzo fajne foty - to są moje klimaty. Szczególnie podoba mi się cała seria zimowa. Z letnich podoba mi się 11. Ogólnie jest nieźle.
Cudne klimaty, zwłaszcza budzący niepokój, nieco dramatyczny kadr nr 5. Rewelacja. Szóstka nieco przyciemna w partii gdzie pada żółte światło, domyślam się zachodzącego nad chmurami słońca, jednakże piękne oświetlenie... Tak jak w 4 - fajnie zamknąłeś kadr w prawym górnym rogu, ale w sumie nie bardzo wiadomo co to takiego jest :) 9. Widmo z Brocken pięknie wkomponowane w przemyślany kadr. Góry są piękne, zwłaszcza gdy tak jak Ty wyławiasz spomiędzy nich ulotną grę światła.
21 i 31 bardzo fajne
Bardzo fajnie sie to przeglada, trzeba pomyslec o wypadzie w gory
Golek, a gdzie byłeś w Nepalu?
Mam bardzo podobne zdjęcie do 31 :)
Tylko moje jeszcze czekają na obróbkę...
Z tych zamieszczonych tutaj moim faworytem jest 20. A dlaczego?
Piękne masywne groźne góry, motyw biegnącej drogi/ścieżki co mnie zawsze pociąga i ten człowieczek, który pokazuje, że choć mały to mu wielka góra nie straszna.
Mam jeszcze pytanie w kwestii technicznej. Jak radziłeś sobie z noszeniem sprzętu. Zakładam, że miałeś przy sobie 3 obiektywy: 17-40, 24-105 i 70-200. Czy podczas przejść miałeś na stałe założony 24-105 i aparat był pod ręką zawsze gotowy do strzału? Pozostałe dwa szkła w plecaku, czy też były jakoś pod ręką możliwe do przepięcia jak będzie potrzeba? Czy aby przepiąć obiektywy musiałeś zdejmować główny plecak?
Cała seria z Nepalu jest b. mila do ogladania, a #21 i #24 sa wrecz fantastyczne:)
mialem jeszcze stałkę 50mm, ale ona była w użyciu jak ciemno było.
głównie przypięty był 24-105, czasem w górach szedłem z 17-40 ( jesli np dolina byla głeboka i szeroki kat sie przydawał ) ogólnie lekko nie było, trzeba bylo zdejmowac plecak bo wziąłem mala torbe foto by nie nosic za duzo na szyi ;), w miastach często chodziłem z przypietym tele, jeśli chciałem uchwycić ludzi. ale z tym przepinaniem dalo sie przyzwyczaic.
Aha, przed wyjazdem poważnie zastanawialem sie czy brać 17-40. Juz pierwszego dnia w górach przekonalem sie ze jest bardzo przydatny.
g.
Powaliłeś mnie tymi zdjęciami... Oglądnąłem też wszystkie na picasa - świetne. Najbardziej podobają mi się takie ze złotym zachodem i chmurami jak na 24. Zazdroszczę wyprawy, chociaż pewnie organizacji, przygotowań było dużo :) Gratuluję całej serii!
No właśnie nie do końca widać, bo ja nie byłam nad Tilicho na przykład i do Manangu szłam dołem ;-)
Ja właśnie siadłam do przesiewania zdjęć, ale opornie to idzie... Dzisiejszy dzień sponsoruje liczba 2085...
PS. Podziwiam, że zabrałeś tyle sprzętu. Ja miałam tylko 18-50 i 70-200, które i tak właściwie wyjmowałam tylko na postojach.
Chyba jesteś dzisiaj polecanym autorem na plfoto - gratuluję! :D
tym razem Nepal, ale nie góry...
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41
kilka zdjęć z zeszłego roku
42.
43.
44.
45.
45 superowe! Czuć moc gór.
42 ładne.
44 dla mnie bardzo klimatyczne... późny powrót z Murowańca po pięknym, zapewne męczącym dniu...
Kawał dobrej roboty. Ładne zdjęcia.
p.s. na 48 widać, że matryca do czyszczenia:wink:
nigdy tam nie byłem, więc zdjęcia oglądałem z wielkim zainteresowaniem
zdjęcia 50,59,61 ekstra, bajeczne wręcz, przykuwają uwagę obserwatora.
Gratuluję pięknych ujęć, miejsc, używałeś psa?
Zdjecie nr 3 - Rewelka !!
no to szacun za to że nie psujesz. Ja też jestem za tym aby nie psuć zdjęcia tylko ewentualnie lekki retusz! Dla mnie zdjęcie zrobione w programie graficznym powinno trafić do kategorii grafiki a nie zdjęcia!!!
pozdrawiam czekam na kolejne fotki:razz:
krajobrazy bajeczne, zazdroszczę wycieczki, a co do
psucia to myślę, że np. z 2 ostatnich to można by więcej wyciągnąć w LR...
nie pisałem, ale ostatnie dwa zdjęcia zrobione przez brudną szybę pociągu ;-), i to tego pociągu co jest na zdjęciu ;-).
Jest dobrze :)
Trochę się prosi, żeby niektóre lekko podprostować (albo mam takie wrażenie), ale ogólnie bardzo fajnie, dobre światło.
I niezły pociąg... :>
Choć też mam wrażenie, że z rawa powinieneś więcej wyciągnąć, chyba że miałeś już totalny przepał.
64 i 65 cudowna forma, ale w 65 ta krzywizna z lewej mi przeszkadza, 63 chyba też "leci"
moze i jest ;-), ale warto wiedzieć, że tam nie ma wszystkiego prostopadlo-rownoległego. Brama medresy, na której jest widoczny cien ( na 65 ) jest pochylona do przodu pod katem ok 5-10 stopni. Do tego zdjęcie zrobione z dołu i może nieco z boku.
Co do serii Uzbekistanowej - parę zdjęć na plus, parę na minus. Na pewno uwagę przykuwają numery:
57 (świetna kompozycja, dwie kopuły)
58 (znów dobra kompozycja, ponownie zdjęcie z kopułami)
62 (najlepsze z całej serii z Uzbekistanu, w szczególności oglądane z góry na dół, gdzie sylwetka postaci pojawia się na końcu)
64 (klasyka, półksiężyc z kopułą, która w idealnym świecie zwieńczona byłaby wihajstrem jak na nr 63)
65 (faktura mozaiki)
i względnie 67 (pociąg).
Na minus pozostałe:
55 (czerwień skał jakoś się rozmazuje)
56 (mocno o niczym)
59 (sztampa z wycieczki, naturalna rama zrobiona z bramy)
60 (niby odpowiednie światło podkreślające fakturę tej budowli, ale coś mi nie gra tutaj)
61 (znów sztampa, w dodatku sprawia wrażenie fluorescencyjnej [choć zapewniałeś - w co wierzę - że obyło się bez PS])
63 (nudno, za ciemno i krzywo)
66 (wyprane z kolorów i zabrakło pociągu, który na 67 'robi' całe zdjęcie)
Seria z Ukrainy pokazuje, co tak naprawdę buduje dobre zdjęcie krajobrazowe i chyba wszyscy się zgodzą, że nie jest to liczba megapikseli, a dobre światło. Troszku jedynie odstaje 71, lecz z powodu zdjęcia nr 69 - podobnego, lecz moim zdaniem bardziej dynamicznego, z lepszymi kolorami. Reszta super. Gratulacje.
pozdrawiam!
Dziękuję za bardzo rzeczową ocenę. Ja cały czas się uczę i szukam ;-)
co do minusów to: pocztówki były robione z całą świadomością tegoż. To dość rzadko odwiedzany kraj i w sieci ( w PL ) nie znalazłem naprawdę zbyt wielu dobrych zdjęć. Głównie były to pstryki z podróży. Chciałem więc zrobić takie pocztówkowe, typowe, by pokazać jak tam jest w ogóle. W miejscach bardziej znanych już można sobie pozwolić na odejście od schematów ( np. Czarnohora ostatnia, gdzie jakbym nie napisał, to nie wiem czy ktoś by zgadł skąd są te zdjęcia )
55. Mnie się bardzo podoba. Aczkolwiek można zrobić było by to na pewno lepiej, bo w rzeczywistości było tam bajecznie ( na te kilka chwil przez zachodem słońca )
60. Mnie tu nie gra kadr. To takie zdjęcie na pocieszenie, bo świetny kadr był z samych murów, ale już nie było słońca - na picasie o tym napisałem.
61. Robione o wschodzie słońca - stąd może te kolory.
66 i 67 - wyprane z kolorów. Otóż, wspominałem, ze zdjęcia przez szybę robione były. Ale tam nie było zasyconych kolorów. Krajobraz był taki dość hmnn... pastelowy, kolory niemrawe i delikatne. Można w obróbce nasycenie znacząco zwiększyć, co nawet spróbowałem zrobić, ale byłoby to nieprawdziwe. Nie chcę przekraczać tej granicy, za którą zdjęcia będą raziły taka właśnie nachalną obróbką.
golek
3 i 4 świetne moim zdaniem noi 11 tez całkiem spoko;) pozdrawiam
Bardzo fajne zdjęcia, mój faworyt to 74,75,82 niestety w najwyższych górach świata z powodu mgły nie było mi dane oglądać takich pięknych widoków.