Witam, od paru miesięcy zajmuje się fotografią sportów rowerowych i prosił bym o wszelką krytykę, opinie i jakieś sugestie. Pozdrawiam :-P
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Wersja do druku
1. Aż by się prosiło trochę więcej dołu i lekko dopalić z lewej flashem. Rider byłby bardziej odseparowany od tła (teraz trochę się zlewa).
6. Też trochę więcej dołu.
7. Jak dla mnie zbyt dużo ujęć. Jedno nachodzi na drugie.
Za to 3 i 4 naprawdę udane.
W szczególności 3.
Osobiście moja rada brzmi ;)
oglądaj jak najwięcej zdjęć bike'owych ;)
wtedy zauważysz różnice(kadry, oświetlenie itp.)
A z ciekawości, jakimi szkłamy robiłeś fotki?
bo w 1 zdjęciu sotrość poszła na drzewa[?]
pozdr
amok ;)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
szkłami *
Wszystkie fotki robiłem kitem 17 - 85 f/ 4-5.6.
to dziwne, że usm nie nadążył...
do sportu lepiej kup rybie(falcon 8mm) i np. 85 1.8 usm :)
chociaż na początek to ten 17-85 powinien Ci starczyć-oglądaj tyko więcej zdjęć:)
Nie znam się kompletnie na takich zdjęciach, ale nie podchodzą mi... Kadrowo, oświetleniowo. Widzę, że próbujesz błyskać, ale na 2. na ziemi plama, a biker chyba jednak niedoświetlony trochę. Rybka by tu wszędzie fajnie zagrała... 3. naj, ale dużo wszystkiego w kadrze jest, szczególnie przeszkadza ten dom...
Fish eye`a kupię bardzo chętnie, tylko akurat myślałem na Samyang 8 mm (nie wiem czym się różni do Falcona, chyba tylko nazwą :p) tylko boje się w nim braku AF. :-|
Amok, może napiszesz jak to się sprawuję. :D
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
zaitsev:
wiem że dom przeszkadza, ale niestety domu nie wyburzę ;p
w fishu af nie jest potrzebny.
tam granica nieskończoności jest na ok 1m wiec dajesz jeden metr i odpowiednia przysłonę = wszędzie jest ostro
Samyang 8mm ma nieskończoność na nieco ponad 3m, ale i tak wystarczy.
Na tych dwoch ostatnich, ten krzyz - nie dosc ze zwraca uwage, to jeszcze jakos tak niesmacznie wyglada - jakby jezdzil po cmentarzu jakims...
na początek trzymaj sie prostej zasady, kadr ma uwidaczniac rodzaj spota i trik,