Wiedziałem, ze to kiedyś nastąpi. Ale nie sadziłem, że SONY będzie tym kto to uczyni:http://www.dpreview.com/news/0509/05090801sonydscr1.asp
Dzisiaj na fotopolis podobno ma być test tego sprzętu.
Wersja do druku
Wiedziałem, ze to kiedyś nastąpi. Ale nie sadziłem, że SONY będzie tym kto to uczyni:http://www.dpreview.com/news/0509/05090801sonydscr1.asp
Dzisiaj na fotopolis podobno ma być test tego sprzętu.
ciekawe rozwiazanie - tego sie chyba malo kto spodziewal, tym bardziej po tym jak Sony wszedl w spolke z Minolta co do mocowania obiektywow... hmmm..
nie twierdze ze taki aparat nie znajdzie nabywcow - wrecz przeciwnie.. swietna jakosc zdjec, niskie szumy, obiektyw o (narazie teoretycznie) dobrych parametrach... czego moze chciec wiecej ktos kto do tej pory kupowal 300D z kitem i nie planowal wiekszej rozbudowy?
piękna sprawa taki aparacik, a jeszcze ten wyswietlacz na ktory mozna spogladac od gory, to by mi pasowalo do studia
jak dla mnie jest to dslr killer przynajmniej jesli chodzi o tanie lustrzanki w stylu 300D i zapowiadany przez canona 1000D
No no... Na CF'y... Ciekawe posuniecie ze strony sony :)
Ciekawe jak szybkosc tej zabawki...
szybka nie bedzie bo RAW'y maja po 20 MB :mrgreen:
ale histogram 'live' to jest naprawde niezla funkcja
Raczej chodzi o szybkosc AF - ciekawe jaka bedzie. Czy z polki dSLR czy kompaktow.
A co do jakosci zdjec czy szumow to mam watpliwosci - skoro ma live view to znaczy ze matryce jest ciagle odslonieta jak w kompaktach = grzeje sie ciutke i poziomu szumow wyjatkowo niskiego to bym sie nie spodziewal, chyba ze agresywnym software'owym odszumianiem.
Moim zdaniem to ciągle nie to. To jest naprawdę tylko kompakt z większą matrycą. Owszem, szumy, GO itp. - ale ciągle AF ustawiany przez komputerek analizujący obraz na matrycy. To na co naprawdę sporo ludzi czeka, to taki sam aparat, ale z prawdziwym AF. Choćby i z ruchomym lustrem. Albo po prostu dostosowana do dzisiejszych realiów kalka E10/E20 z układem półprzepuszczalnym i podglądem na matrycy :-)
teraz juz wiadomo, co nikon wmontuje do d200 :) ciekawe tylko jak uzasadnia roznice w cenie: d200 body 2000$ a soniak z optyka zeissa za 1000$, a dodatkowo zero problemu z paprochami na matrycy :)
To tylko kompakt. To prawda. Ale jesli wbudujemy mu AF z prawdziwego zdarzenia i lustro (czyli optyczny wizjer rowniez) to bedzie to juz lustrzanka nie kompakt. Tyle ze bez wymiennej optyki.Cytat:
Zamieszczone przez muflon
Sam pomysl natomiast nie jest zly. Moze w przyszlosci APS-C trafi do kompaktow a lustrzanki beda full-frame?
OT: ...a mnie sie ostatnio bardzo podoba Lumix DMC-LX1.
Walić lustro i optyczny wizjer - dla głodnej wyświetlaczy publiki mogłoby nawet być nieruchome lustro półprzepuszczalne tylko w kierunku matrycy (tył) i czujników (AF) a do podglądu EVF :-) Ale niech do cholery będzie porządny AF!.Cytat:
Zamieszczone przez djtermoz
Z moich skromnych doświadczeń z kompaktami wcale nie wynika, aby AF działał w nich gorzej niż w amatorskich lustrzankach. Mam na myśli procentowy udział zdjęć "nie wiedzieć czemu" nieostrych.Cytat:
Zamieszczone przez muflon
technicznie soniak odstaje od dslr'a ale marketingowo to jest killer... a to marketing sprzedaje towary a nie technika :-) wiec nadal twierdze to co twierdze
A ja bym chcial by mnie bylo stac na to :roll: :Cytat:
Zamieszczone przez djtermoz
http://www.leica-camera.com/produkte...l/index_e.html
Nie chodzi o precyzje AF a o szybkosc.Cytat:
Zamieszczone przez Jurek Plieth
tak naprawde szybkosc AF w takiej Minolcie z serii A jest niewiele gorsza od 300D z kitem... ulamek sekundy... tak wiec dla kogos kto nie robi zdjec super hiper sportowych obiektow poruszajacych sie baaaardzo szybko tak szybki AF o ktorym piszecie jest zbedny..
Masz rację, przed lustrem cyfrowym miałem do czynienia z kilkoma hybrydami (Sony, Minolta, Canon) i w porównaniu z moim 350D w 90% wypadków różnica w szybkości pracy AF kompletnie nie ma znaczenia.Cytat:
Zamieszczone przez Czacha
Chyba, że spełni się jeden (bądź oba) z poniższych warunków:
1. fotografuje się naprawdę żwawy sport
2. jest się onanistą sprzętowym, nie fotografem.
Rzadko bywam na tym forum więc ciężko o rzetelną ocenę sytuacji, ale wydaje mi się że ludzi spełniających ten drugi warunek tu nie brakuje :-)
3. warunki oświetleniowe są innne-niż-bardzo-fajne. Przynajmniej takie mam wnioski z mojej chwilowej zabawy: Sony 828, Olkiem chyba 8080 i (trochę dłużej) Canonem S1 IS. Nie wspominając o moje G5-ce :-) Może to trochę nie fair, bo jestem przyzwyczajony do szybkości 17-40 albo 70-200/2.8, ale takie mam wrażenie.Cytat:
Zamieszczone przez Angmar
to bardzo nie fair ;) poza tym S1IS to klasa nizej niz hybrydy z matryca 2/3'' ;)
powtarzam - hybryda z tak duza matryca jak nowy Sony to swietny aprat dla kogos kto kupuje 300D/350D z kitem.. i na tym konczy sie jego przygoda ze sprzetem foto
Albo i dla zawodowca, który ma sesję w szczególnie trudnych warunkach i nic więcej mu się nie mieści "przy sobie". A poza tym, nawet jak zniszczy ten aparat, to jest do tyłu "tylko" na $1000Cytat:
Zamieszczone przez Czacha
3 podal muflon a ja podam 4 - fotografujesz kota/dziecko :roll: .Cytat:
Zamieszczone przez Angmar
Bawilem sie kolegi A1 na wystawie i na koty toto baaardzo ciezko sie nadaje podczas gdy 10D smiga.
Producent podaje, że opóźnienie bez uprzedniego złapania ostrości (czyli pstryknięcie bez przygotowania) to 0,25s. Po uprzednim złapaniu ostrości 0,008s.Cytat:
Zamieszczone przez Vitez
No i sam fakt, że podają taką konkretną liczbę dowodzi IMHO że to wszystko marketingowe blabla. Przecież to się tak nie da - zalezy od treści, światła itp.Cytat:
Zamieszczone przez tomalxx
Ale BTW - wczoraj bawiłem się chwile jakimś malutkim Ixusem (20, 40 albo coś takiego) - i muszę przyznać że byłem bardzo pozytywnie zaskoczony szybkością AF (impreza w dość ciemnym pomieszczeniu) - momentami niebezpiecznie zbliżało się to do mojego 24-70 ;-)
Pojawił się update na dpreview, gdzie porównywany jest szum do Canona 20D:
http://www.dpreview.com/articles/sonydscr1/page10.asp
Jest test rozdzielczości:
http://www.dpreview.com/articles/sonydscr1/page11.asp
Są wreszcie sample :) :
http://www.dpreview.com/articles/sonydscr1/page12.asp
Większość sampli przy ISO 160, photo10 - 800, photo 15-17 - 1600, photo 18-21 - 3200
Calkiem ciekawie, myslalem ze bedzie gorzej...Cytat:
Zamieszczone przez skrzat