Witam.
Znalazłem w sieci taką grafikę i zastanawiam się jak zrobić takie coś - może ktoś ma namiary na jakiegoś tutka - będę wdzięczny.
Kwestia tylko ile w tym zdjęciu jest sprzętu a ile photoshopa ;o)
Pozdr. WM
Wersja do druku
Witam.
Znalazłem w sieci taką grafikę i zastanawiam się jak zrobić takie coś - może ktoś ma namiary na jakiegoś tutka - będę wdzięczny.
Kwestia tylko ile w tym zdjęciu jest sprzętu a ile photoshopa ;o)
Pozdr. WM
Ze zwykłego RAW'a w Lightroom'ie tyle wyciągniesz...
Albo więcej nawet: http://forums.dpreview.com/forums/re...hread=33031600
RAW: http://www.iki.fi/leopold/090718-102850.jpg
RAW + (lokalnie) 5.5EV http://www.iki.fi/leopold/090718-102850_2.jpg
najwięcej od fotografa...
A zapytaj autora Marcin Stawiarz :)
Marcin Stawiarz używa jakiś filtrów o skomplikowanych nazwach :) Ale akurat na tym zdjęciu jest dość duże bogactwo szarości, ładnie skomponowanych względem czerni. Akurat na tym zdjęciu wg mnie efekt daje 80% PS a reszta dobre oko przy foceniu, od sprzętu nie za dużo bo to nie są żadne ekstremalne warunki.
Spokojnie bez szopa da się zrobić i sprzęt też nie musi być specjalnie wyrafinowany.
Toż to jest wyciągnięte niebo coby bardziej kontrastowe było potem duplikat warstwy na trybie multiply e to wsio. W dużym skrócie.
Wystarczy założyć na szkło czerwony filtr i on wykona 3/4 roboty... Tak jak swego czasu robił to Ansel Adams ;-)
nie wiele tu zależy od obróbki, a jeszcze mniej od sprzętu - najważniejsze jest dobre ustalanie ekspozycji
Ja nie widzę w tym zdjęciu nic nadzwyczajnego. Wręcz brak szczegółów w cieniach sprawia nieprzyjemne wrażenie. Podejrzewam, że szczegóły wcięło przy manipulowaniu krzywą lub levelami, chociaż słońce za modelką mogło spowodować dużą różnicę tonalną. Przejście na B&W. Dalej jest za mocne wyostrzenie co widać na tych kamieniach które za bardzo ściągają wzrok ponieważ tylko tam coś jest widoczne.
Ale ja się i tak nie znam.
Zdjęcie za to mi się nie podoba i nie dążyłbym żeby takie robić...