Na razie jest zjawka :-)
http://www.usa.canon.com/consumer/co...&modelid=17499
http://gdlp01.c-wss.com/gds/4/030000...pp3.5-w-en.pdf
Gdyby ktoś wiedział, gdzie leży program, to sam bym chetnie zaciągnął :-)
Wersja do druku
Na razie jest zjawka :-)
http://www.usa.canon.com/consumer/co...&modelid=17499
http://gdlp01.c-wss.com/gds/4/030000...pp3.5-w-en.pdf
Gdyby ktoś wiedział, gdzie leży program, to sam bym chetnie zaciągnął :-)
ja też sobie chętnie zaciągnę :-)
I znowu nie ma możliwości obrotu obrazka :mad:
Z tego co widze, to doszly aranzancje okien (przed i po obrobce), automatyczne usuwanie pylkow, no i bede musial w 5D zmienic firmware z 1.1.0 na 1.1.1. zeby korecje szkiel canona mi dzialaly.
Dla zainteresowanych link z nowym DPP:
DPP 3.5.0
Właśnie ściągam, choć pobawię się najwcześniej wieczorem.
I jeszcze jeden tekst z forum dpreview:
Może to tłumaczy, dlaczego nie ma jeszcze oficjalnie dostępnej tej wersji softu?Cytat:
Running through some of my old 30D and some downloaded 1DMIII and 1DsMIII RAW files especially those shots above ISO 1600 and up I can confirm here that this year we got a whole new Noise Reduction algorithm on both the 50D and the DPP and probably the 5DMII. I still have the old version install on my other machine and the NR result is substantially different. In a good way I mean.
Pobawiłem się trochę i już jednego babola znalazłem. Jak w preferencjach ustawię sobie defaultowe odszumianie chromatyczne, to na otwartym rawie w toolboxie pokazuje mi włączoną redukcję szumu ale luminacji. I kicha. Chyba że to wczesna beta jest? I nie działa Auto Lighting Optimizer. Poprawili za to IMHO algorym wyostrzania, nie powstają juz tak bardzo widoczne artefakty. RAW z 30D. No i w EXIF-e są podane nawet ustawienia C.Fn. z body.:smile:
Auto Lighting Optimizer działa tylko dla 50D (nowy feature w puszce).
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Co do redukcji szumu - wszystko działa poprawnie. Instrukcja mówi, że defaultowe ustawienia nie zostaną przypisane dla RAWów, które już mają przypisaną formułę wywołania. Spróbuj wybrać Revert to shot settings, powinno ustawić wybrane wartości domyślne.
Co jednak ciekawe, faktycznie prawie wszystkie foty prosto z puszki mają ustawione odszumianie luminancji na 2 (z 20).
Szkoda
I to mne chyba zmyliło. Szkoda że nie można przypisać defaultowego odszumiania w zależności od wysokości ISO, W którejś wywolywaczce była taka możliwość. W Rawshoterze chyba? Np. poziom 2 dla ISO 400, a 3 poziom dla ISO 800, itd.
Hmmm, w 40D jest taka opcja jak High ISO NR, która stopniuje siłę odszumiania w zależności od czułości matrycy. To w połączeniu z opcją domyślnych ustawień z puszki powinno dać efekt, o jakim mówisz.
Niestety w 400D tego nie ma, więc mniemam, że w 300 też nie.
Cały czas zastanawia mnie ta domyślna dwójka. Czy to znaczy, że dane z matrycy są zawsze trochę odszumiane?
Bawiłem się trochę tą wersją 3.5 i zauważyłem ciekawe anomalie w działaniu kompresora JPEG w porównianu z poprzednimi wersjami DPP. Otóż wynikowe jpegi to zwykle znacznie większe pliki (dla tych samych stopni kompresji) od tych z wersji poprzedniej. Liczba tych stopni nie zmieniła się i wciąż wynosi 10 (1-10), przy czym ustawienia 9 i 10 również zachowują się jak dotąd, czyli dają jpegi podobnej wielkości. Istotne jest to, że ustawienia od 1 do 8 włącznie zachowują się różnie w zależności od tego czy kompresowany plik jest rozpoznawany jako fotka EOSa czy dowolna inna. Owo rozpoznanie prawodopodobnie opiera się na danych EXIFa, gdyż usunięcie ich z pliku przywraca dawny algorytm kompresji JPEG w nowym DPP - nawet dla fotek pierwotnie "eosowych". Mamy zatem dwie krzywe spadku rozmiaru pliku JPEG w zależności od pochodzenia konwertowanych zdjęć - krzywa dla EOSa i krzywa dla całej reszty. Dla EOSa krzywa ta przypomina prostą i rozmiary plików wynikowych zmieniają się dość proporcjonalnie. Dla pozostałych zdjęć (oraz zdjęć EOSa ale pozbawionych exifa) powstaje krzywa kompresji przypominiająca hiperbolę - czyli mamy znacznie zwiększoną dokładność regulacji stopnia kompresji w zakresie mniejszych plików wynikowych (przy silniejszej kompresji).
Przyznaję, że najpierw mnie to trochę przeraziło, bo przyzwyczaiłem się do dotychczasowego stopniowania kompresji w DPP, ale przy założeniu że nie jest to przypadkowy bug tej wersji, ale świadome posunięcie programisty, dostrzegam w tym powoli (nieco przymuszony) również zalety. Okazuje się, że krzywa zmiany kompresji dla EOSa jest tak ustalona, że nawet w najniższym położeniu 1, zdjęcie nie traci tak bardzo na jakości jak poprzednio. Czyli widać tu troskę o jakość zdjęć eosa - przeniesioną niestety z użytkownika na program/-istę.
Dziwi mnie tylko, że owa właściwość DPP nie jest nigdzie wyraźnie udokumentowana. Przynajmniej ja nie znalazłem niczego prócz pewnego zastrzeżenia, że z wersji na wersje pliki wynikowe z DPP mogą się różnić, co wynika jakoby z ciągłego udoskonalania programu. - A może ktoś się natknął na coś bardziej konkretnego?
Porównanie rozmiarów wynikowych jpegów z obu ostatnich wersji DPP (3.4 vs 3.5) prowadzi do następujących zależności. (Podaję najpierw wartość stopnia kompresji wg starej krzywej a potem odpowiadającą jej wartość wg nowej. Równości są jedynie przybliżeniem zwłaszcza dla wartości poniżej 8 włącznie):
10=10
9=9
8=6
7=3
6=1
Teraz z innej beczki. Wypisałem sobie domyśle wartości nowych odszumiaczy (1-20) nowego DPP dla nowego EOSa 50d (pierwsza wartość to szum mono, druga kolorowy, trzecia to iso):
8 - 14 - 12800
7 - 13 - 6400
5 - 12 - 3200
4 - 10 - 1600
3 - 7 - 800
2 - 5 - 400
2 - 4 - 200
1 - 2 - 100
- Krótko mówiąc - wyszło szydło z worka. ;-) Nawet iso 100 wymaga kolorowego odszumiania! Chciałoby się powtórzyć: jak na kompakt świetne fotki! ;-)
Uwaga, RAWy z wszystkich Eosów oprócz 50d domyślnie będą odszumiane w DPP 3.5 o wartość mono 2, chyba że poprzednio zostały zapisane z receptą tej lub poprzedniej wersji DPP.
No to testujemy dalej...
Exify jpegów zapisanych przez wcześniejsze wersje DPP nie są już czytane przez wersję 3.5 natomiast zapisane przez wersję 3.5 owszem i nawet zachowują sekcję MakerNote włącznie z możliwością podświetlania punktów AF. Prawdopodobnie większy exif powoduje, że nawet pliki zapisane wg "starej" krzywej kompresji JPEG (patrz: powyżej/początek) różnią się nieznacznie rozmiarem od tych z poprzednich wersji DPP.
CDN... (a może nie ;-))
Szwayko gdzie ty widzisz automatyczne usuwanie pylkow matrycy ze zdjec?
Pozdrawiam.
W instrukcji obslugi do nowego DPP. W starym tym 3.4.1. bylo tylko w trimming tool - repair light (dla jasnch pyslkow) i czesciej uzywane repair dark. Trzeba recznie pedzlem zaznaczac pylki. W instrukcji do nowego dpp czytalem ze jest funkcja automatyczna, ale jeszcze nie instalowalem nowej wersji.
- Raczej Stamp tool?
Pewnie chodzi o Dust Delete Data? - Funkcja obecna w DPP już od czasu pojawienia się EOSa 400d. - Po wykonaniu zdjęcia wg specjalnej procedury (z paprochami na matrycy) aparat zapisuje dane o umiejscowieniu zabrudzeń w każdym kolejnym pliku RAW, które są potem wykorzystywane przez DPP do szybkiego retuszowania plam.Cytat:
...W instrukcji do nowego dpp czytalem ze jest funkcja automatyczna, ale jeszcze nie instalowalem nowej wersji.
Jeszcze uzupełnienie do mojego wcześniejszego wpisu o zależności charakterystyki kompresji JPEG w DPP od zawartości EXIFa fotki. Okazuje się, że nie chodzi tu wyłącznie o specjalne traktowanie fotek z EOSa, ale szerzej - wszystkich zdjęć Canona! Rozpoznanie tego przez DPP sprowadza się do odszukania w sekcji Model oraz Make (EXIFa) słówka Canon.
Pewnie chodzi o Dust Delete Data? - Funkcja obecna w DPP już od czasu pojawienia się EOSa 400d. - Po wykonaniu zdjęcia wg specjalnej procedury (z paprochami na matrycy) aparat zapisuje dane o umiejscowieniu zabrudzeń w każdym kolejnym pliku RAW, które są potem wykorzystywane przez DPP do szybkiego retuszowania plam.
Czyli w 5D nie uzywalna:( A szkoda.
Co do kompresji w nowym DPP, to w procentach wygląda to tak:
skala wg DPP 3.5 = jakość obrazu JPEG
10 = 100%
9 = 99%
8 = 98%
7 = 97%
6 = 96%
5 = 95%
4 = 93%
3 = 92%
2 = 86%
1 = 80%
Padius, skąd wziąłeś te procenty?
Dane na temat stopnia kompresji zapisane są w jakiś tam metadanych w jpg. Procenty są wynikiem doświadczenia jakie postanowiłem z czystej ciekawości przeprowadzić ;)
Wziąłem plik raw, wywołałem go DPP 3.5 po kolei, na wszystkich ustawieniach jakości od 1 do 10. Później w innym programie mającym opcję, dzięki której można odczytać wartość jpeg quality - odczytałem tę wartość. Aby uwiarygodnić wyniki, doświadczenie powtórzyłem jeszcze na innym pliku raw. Wartości "jpeg: quality" dla obu plików jpeg utworzonych z różnych rawów, na tych samych ustawieniach "image quality" w DPP (1...10) były takie same i przedstawiłem je powyżej. Mam nadzieję że wyczerpująco odpowiedziałem na pytanie i nie jestem w błędzie ;)
Wczoraj jeszcze zacząłem się zastanawiać, jak przedstawiał się stopień kompresji w poprzedniej wersji DPP, którą mam na płycie dostarczonej z aparatem (2.0.1.4). Zainstalowałem ją i przeprowadziłem analogiczne "doświadczenie" :D
Jego wyniki przedstawiam poniżej:
skala wg DPP 2.0 = jakość obrazu JPEG
10 = 100%
9 = 90%
8 = 80%
7 = 70%
6 = 60%
5 = 50%
4 = 40%
3 = 30%
2 = 20%
1 = 14%
Tak więc moje wnioski są następujące: Canon w swoim nowym sofcie - niczym w reklamie TV sieci Lidl - "ceni jakość" :D
http://www.usa.canon.com/consumer/co...&modelid=16307
Trzeba wybrać system.
1. Changes for Digital Photo Professional 3.5.1
1-1. Supports the EOS 5D Mark II.
1-2. Supports luminance noise reduction for sRAW images taken with the EOS 5D Mark II and EOS 50D
1-3. Now displays movie icons for movie files (.MOV) on the thumbnail list screen.
1-4. Added one lens that is supported by the lens aberration correction function
Supports the EF 24mm f/1.4L II USM
1-5. Fixes malfunctions
Fixes a malfunction where the setting of Toning effect (Sepia/Blue/Purple/Green) in the Picture Style setting Monochrome cannot be reflected or changed if Highlight tone priority under the C.Fn II-5 is set to 1: Enable when shooting RAW images with the EOS Kiss X2/EOS DIGITAL REBEL XSi/EOS DIGITAL 450D cameras.
2. Changes for Digital Photo Professional 3.5
2-1. Now supports the EOS 50D and PowerShot G10.
Lens aberration correction and automatic dust removal cannot be performed on images that were taken with the PowerShot G10.
2-2. Equipped with Auto Lighting Optimizer (supported by the EOS 50D and later EOS cameras)
When shooting results are dark or in low contrast, brightness and contrast can be compensated automatically.
It is possible to adjust them with the NR/LENS/ALO tabs on the tool palette.
2-3. The adjustment range of the noise reduction function has been expanded from the conventional 11 levels to 21 levels.
The adjustment range of the noise reduction function has been expanded to 21 levels for both RAW and TIFF/JPEG images. In addition, effects gained at levels 0-10 are the same as those for version 3.4.
2-4. Added Apply camera settings to Default noise reduction level setting.
You can make the setting with Default noise reduction level setting from the Tool Palette tab.
2-5. Displays the AF point that was selected during shooting
It can be set by selecting AF point from the View menu in the quick check window, edit window, and edit image window.
2-6. Added 25 lens supported by the lens aberration correction function
Please check the supported lens in the Help file or in the instruction manual.
2-7. Shooting information for image files that were converted and saved can now be retained.
Szkoda, że nie poprawili zachowania domyślnych ustawień NR, bo to 2-0 to totalnie bez sensu jest.Cytat:
1-1. Supports the EOS 5D Mark II.
1-2. Supports luminance noise reduction for sRAW images taken with the EOS 5D Mark II and EOS 50D
1-3. Now displays movie icons for movie files (.MOV) on the thumbnail list screen.
1-4. Added one lens that is supported by the lens aberration correction function
Supports the EF 24mm f/1.4L II USM
1-5. Fixes malfunctions
Fixes a malfunction where the setting of Toning effect (Sepia/Blue/Purple/Green) in the Picture Style setting Monochrome cannot be reflected or changed if Highlight tone priority under the C.Fn II-5 is set to 1: Enable when shooting RAW images with the EOS Kiss X2/EOS DIGITAL REBEL XSi/EOS DIGITAL 450D cameras.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
eh, gietrzy mnie uprzedził...
FastStone Image Viewer, mi bardzo przypadł do gustu i używam go od dłuższego czasu. Co poza funkcjonalnością było dla mnie istotne - jest na licencji freeware ;)Cytat:
Zamieszczone przez ewg
Tutaj strona projektu:
http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm
Ja robiłem trochę "na około", pewnie da się prościej: otwierałem wywołany do jpg w DPP plik raw i wybierałem z menu kontekstowego "zapisz jako". Tam, w okienku gdzie nadajemy nazwę plikowi, który chcemy utworzyć, w dolnej jego części mamy "jpeg: quality = XX%".
Pozdrawiam i program przy okazji polecam.
a może oni tak zwlekają z premierą nowej piątki, bo się zorientowali, że nie byłoby softu do obróbki fotek ? :mrgreen:
Chyba poprawili również szybkość korekcji zniekształceń obiektywu. Przynajmniej u mnie się szybciej otwiera okno edycji.
Nie trafiłem nigdzie, czy jest polska instrukcja DPP?
Dotąd obrabiałem Rawy w ACR i chciałbym spróbować DPP, dziś zainstalowałem 3.5.1
Dzieki.
Tak przy okazji DPP wersji 3.5.x: (choc byc moze odrobine OT) pamietam ze dawniej (w 3.0 bodajze?) DPP mialo bardzo uzyteczna -dla mnie- funkcje automatycznego zapisywania zmian wprowadzonych do .raw w formie oddzielnych plikow receptur, umieszczonych w ukrytym podkatalogu. Umozliwialo to b. wygodna mozliwosc synchronizowania receptur pomiedzy komputerami (zamiast przenosic gigabajty samych "obrobionych" .raw-ow pomiedzy laptopem, komputerem, itd., wystarczylo przekopiowac kilkadziesiat kilobajtow receptur).
Sam plik .raw (o ile pamietam, niestety nie moge tego sprawdzic) nie zmienial sie w trakcie edycji wcale (jak przystalo na elegancki "cyfrowy negatyw").
Czy ktos z Sz. Forumowiczow pamieta (i uzywal) tego? Czy mozna to zachowania jakos "wlaczyc", czy ten feature zostal usuniety przez Canona w nowszych wersjach DPP? Czy moze nowe funkcje wprowadzone w DPP od tego czasu (de-noising, korekta aberracji optyki itp) spowodowaly, ze zachowywanie zmian w oddzielnym niewielkim pliku stracilo sens?
Witam,
Mam pytanie do uzytkowników DPP. Nie wiem którą opcję powininiem wybrać w ustawieniach w zakładce Color Menagment a następnie Color Matching Setings: czy sRGB, Use the OS settings, czy Monitor profile? Monitor mam skalibrowany więc chyba profil?
Z drugiej strony w przypadku PhotoShopa po kalibracji profilu nie trzeba załączać bo go widzi.
Jak jest z DPP?
Ok. wybrałem sRGB ale co to jest ZTCP? I gdzie się toto wybiera bo nie mogę zlokalizować?
Jeszcze jedno pytanie: w ACR gdy chciałem pracować na wybranej grupie zdjęć po prostu zaznaczałem je przez Shitf, w DPP troche gorzej jest ro rozwiązane bo albo select all albo select te z mark 1, 2. Muszę więc wcześniej je markować, nie mozna prościej?
ZTCP - z tego co pamiętam
Kto-To - sposób użycia "recept" nie uległ zmianie i wciąż obowiązuje w wersji 3.5
Renes - Shift i Ctrl działają jak zwykle również w DPP (z wyjątkiem pracy z bocznym paskiem miniatur) - niedawno doszła też możliwość tworzenia "kolekcji" fotek znajdujących się np. w różnych folderach...
Oto przykład jak niektóre "skróty" wydłużają.
Czy w DPP jest narzędzie do prostowania zdjęć bo jakoś nie odnajduję takowego?
Takowego brak. :(
jak koledzy napisali - nie można. Ja zdjęcia prostuję (i poddaję bardziej skomplikowanej obróbce) w LightRoomie.
Mam z kolei inne pytanie - przepraszam, jeśli to oczywiste i nie doczytałem...
Czy w DPP można "z automatu" wstawić dane do EXIFa obrabianych zdjęć (bądź znajdujących się w katalogu), tak jak to się robi w LR? Chodzi mi o umieszczenie autora,adresu email itp...
Spotkał się ktoś z polskim manualem? Wcześniejsze linki nie działają...
Niestety powyższy link też już nie działa. Może ktoś wkleić aktualny link do polskiej instrukcji obsługi DPP, najlepiej w wersji 3.7.2.0 8)
http://www.usa.canon.com/consumer/co...&modelid=17662
...wybierasz system operacyjny z menu i masz
Bardziej zależało mi na polskiej instrukcji, ale dzięki.