hmm od dłuższego czasu zastanawiam się jak robi sie takie efekty??
Może ktoś wie??
może jakiś tutorial albo rady??
Wersja do druku
hmm od dłuższego czasu zastanawiam się jak robi sie takie efekty??
Może ktoś wie??
może jakiś tutorial albo rady??
przywołaj MMM do tablicy
chłopak robi ładne rzeczy :-)
Toż to HDR + blur tła :)
Swoją drogą fajne!
troche zabawy kolorem+ sztuczna go na 2 plan - nic skomplikowanego tu nie ma
Podobne efekty do tych z fake tilt-shift :) byly opisy jak swiatlo zrobic, kolory wyedytowac, glebie nadac. Ale glownego efektu tutaj nadaje zbyt duze rozmycie tla w stosunku do stosunkowo duzej GO obiektow ;) + zabawa kolorami itp Efekt jest taki dioramowy :)
no dobra ale jak tymi kolorkami sie bawić?? jakie narzędzia do tego służą??
GO i blurowanie to wiadomo ale jak zrobić takie malowane efekty??
... pst dobrze radził, MMM lekarstwem na Twe rozterki - toż to prościzna - to trochę mało :) Ja nie mam bladego pojęcia i spekulować nie będę, chętnie tez się zapoznam z przepisem na coś takiego. Najlepiej od kogoś świadomego takiego wykonania :)
no dobra postaram się sprowadzić tutaj MMM moze on zdradzi trochę tej tajemnicy :)
A swoją drogą, ciekawe ile czasu minie zanim ludziom się znudzi taki nachalny HDR. Parę lat temu była mania warstwa gaussian blur + soft light, teraz HDR i retusz portretów a'la Scott Kelby (ew. karykaturyzacja a'la Dragan)
Potrwa to dotąd, aż kompy w grach będą generować "naturalny" obraz. Takie fotki jak powyższa bardziej przypominają obrazek z gry (lub reneder w programu) niż rzeczywistość.
J.
macie racje pewnie czas takich obrazków tez kiedyś minie no ale skoro widzę coś takiego i zadaje sobie pytanie czy jestem w stanie to zrobić, to niestety ale musze odpowiedzieć nie co mnie wkurza :P
ps. MMM przywołany do tablicy zoabczymy czy się stawi :P
Oczywiście, Twoja postawa jest zdorwa :) Ja też lubię poznawać różne techniki, a jak poznam, to mogę świadomie wybierać.
Oby jak najprędzej :-)
Podobny efekt (bez blura) można osiągnąć wychodząc z tego presetu do LR:
http://inside-lightroom.com/presets/300.zip
Dodatkowo wygląda mi to na malowane na warstwach Dodge/Burn
Co dokładnie zrobił autor to ciężko jest odgadnąć, sposobów na uzyskanie takiego efektu jest sporo. Wygląda to jak użycie efektu 'tone mapping' z Photomatixa, pewnie jeszcze do tego ręczne poprawki w PS np. kontrasty czy poziomy poszczególnych elementów.
Na koniec aby rozmyć tło najprościej użyć efektu 'lens blur' z Photoshopa. Symuluje to małą głębię ostrości. Trzeba dokładnie zaznaczyć pierwszy plan i zrobić maskę głębi ostrości.
Kiedyś z nudów takie bzdety robiłem, tyle że bez użycia Photomatixa, wszystko w PS.
fajne, jeszcze tylko pokaz jak wygladalo oryginalne zdjecie ;)
a czy to czasem nie ma troche wspólnego z makietowaniem? gdzieś były już tutoriale na ten temat
MMM dzięki za obecność i krótkie wytłumaczenie :)
kiedyś widziałem twoje zdjęcia na innej stronie takich samochodów chyba na śmietnisku jeden na drugim i to robiło zajeb*** efekt :)
chyba będzie trzeba sie pobawić skoro mówisz ze wszystko da radę zrobić w PSie :)
MMM pisze o "wyższej formie" sztucznego GO. Podany w pierwszym poście przykład to bezczelny lens blur + maska.
Co do kolorów, ja bym nie przesądzał że to HDR. W sumie.. jak zwał tak zwał. Takie efekty można uzyskać np. przez nadawanie nowym warstwom masek "pobranych" z kanałów L a b (albo nawet RGB jeśli ktoś lubi) i późniejszej modyfikacji tych warstw (kolor, kontrast, levele, bla bla bla). Osobiście uważam to za kicz ale... kto co lubi. Dwa dni temu pokazywałem koledze "jak to można robić" i taki był "efekt". Kontrastowa podłoga, bezczelne kolory. Podkreślam, mnie "nie jara". :D
ja tu nie widze podobieństwa chyba że bluza jakas taka mega kontrastowa :P
jak MMM pokaże to zdjęcie z samochodami to zobaczysz o co mi chodzi :)
oki to czekam na oryginał jestem ciekawy różnicy :)
http://www.digart.pl/zoom/1275502/Szrot__1.htmlCytat:
jak MMM pokaże to zdjęcie z samochodami to zobaczysz o co mi chodzi
http://www.digart.pl/zoom/1277925/Szrot__2.html
:)
Polemizowałbym czy to jeszcze są fotki czy już nie...
J.
Efekt naprawdę subiektywny.
Mnie osobiście to też nie rusza.
Naście lat temu kiedy zaczynałem pracę jako grafik, wtedy było by to dla mnie coś naprawdę ciekawego, teraz to już standard. Poprostu zwyczajna edycja (wg. mnie poza granicami umownie przyjętymi w fotografii, czyli. dopuszczamy zmianę nasycenia barw, efekty typu sepia lub B&W, zmiana kontrastu, ect. A w tym przypadku ewidentnie wkraczamy w czystką grafikę komputerową.
Widać drobne niedociągnięcia w sposobie maskowania i blurowania w przytoczonych tu zdjęciach.
Osobiście nic przeciw nie mam, ale z klasycznym pojęciem fotografii ma to coraz mniej wspólnego.
Im mniej edycji w komputerze tym lepiej.
Jak ktoś nie ma szkła pięknie malującego bokeh, to posiłkuje się Photoshopem. Taki ręcznie wymaskowany sztucznie stworzony w PSzkopie bokeh.
Ot cała zblurowana i zfiltrowana filozofia.
Pozdrawiam ;)
Tylko pytanie - czy ta polemika wnosi coś do tematu? :)
A no właśnie ;)
Żaden qfa HDR.
Znajdujesz żuki, robisz im fot, wycinasz ich, wlepiasz rozmazane tło, żuki masakrujesz warstwami fragmentarycznie ujemnie inwertowanymi razem z paćkaniem i już.
Odswiezam temacik. Kolega pokazal mi taka strone:
http://canon-board.info/showthread.p...ght=Tilt-shift
Na dole jest napisane, jak mozna uzyskac efekt w PS-ie.
Tam do kata, zle wkleilem.
Nie ten link co powinienem.
Przepraszam za pomylke. Jako, ze juz za pozno na edycje postu, napisze tutaj:
http://www.joemonster.org/art/9894/T...cie_miniaturki
A jak juz jestesmy w temacie, to moje prace:
Niestety, ale aby yzyskac naprawde ciekawe efekty, trzeba miec odpowiednie zdjecia, robione z gory. Nigdy nie robilem takich, wiec wzialem co mialem. Ale na wiosne zaczne polowac na ladne krajobrazy robione z niskiego lotu ptaka.