Witam!
Zamierzam kupić 24-105 f4 L IS USM do mojego 350D.
I tu pytanie - czy jakość zdjęć będzie taka sama jak przy kombinacji 24-105 f4 L IS USM + 40D ?
Na ile sama puszka (a raczej matryca) ma wpływ na jakość zdjęcia?
Pozdrawiam
Wersja do druku
Witam!
Zamierzam kupić 24-105 f4 L IS USM do mojego 350D.
I tu pytanie - czy jakość zdjęć będzie taka sama jak przy kombinacji 24-105 f4 L IS USM + 40D ?
Na ile sama puszka (a raczej matryca) ma wpływ na jakość zdjęcia?
Pozdrawiam
Teoretycznie lepsza puszka lepsze fotki. Aczkolwiek wszystko zależy od fotopstrykacza. I ze słabszego aparatu można robić doskonałe fotki. Decyduje raczej dobra znajomość posiadanego sprzętu. A co do obiektywu - duży jest, a 350D raczej małym body jest, lecz fotki będą na pewno niezłe. Po podpięcu tego obiektywu do 400D na początku stwierdziłem, że ostrzy szybko jak oszalały i jestem ogólnie zdecydowanie zadowolony.
Bardzo dobry wybór.
Teoretycznie jakość przy tym samym użytkowniku:
350D + 24-105 < 40D + 24-105
Praktycznie różnica nie jest aż taka duża.
Wszystko zależy od pstrykacza... ble, ble, ble.... to po co firmy produkują sprzęt o różnych parametrach? Szkło 24-105/f4 LIS to kit do 5D. Wnioskować można, że czym lepsze body, tym lepiej będzie działało. I tyle. Kupuj, nie stracisz przy przejściu na 40D. A jak się kiedyś trafi FF to będzie jak znalazł!
aqratnie tak sie slada ze 24-105 to wlasnie JEST kit z zestawu z 5d.. "Kit" to znaczy "zestaw" a nie "cos taniego dodawanego prawie za darmo" :roll:
na forum nazbieralo sie troche niepochlebnych opini o 18-55 ale to nie znaczy ze kit kit'owi rowny :razz:
Dzięki za informacje!:grin:
Kupuję zatem, ale... w Poznaniu nie znalazłem tego obiektywu w sklepach. Jaka jest szansa zwrotu towaru przy zakupie przez internet w przypadku stwierdzonych ew. wad?
Możecie polecić jakieś sprawdzone miejsce?
Przy zakupie przez internet masz prawo do zwrotu w ciągu 14 dni
nie tylko ;-)
to samo mozna powiedziec o takich userach jak nowart, towers, michalmag czy Kristopheros - wszyscy sa sprawdzeni i godni polecenia :-)
Ha! Dzięki, już wysyłam maila do Cichego
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Dzięki wszystkim za pomoc!:-D
Pozdrawiam
Peter
Z 40D ostrzy szybciej ;). Większych różnic w obrazie nie zauważyłem. Ale wolę to szkło podpięte do 350D.
ja tak samo jak Kolekcjoner. nie wiem czemu ale jakieś ładniejsze fotki na 350D to szkło tobi - mam obie puszki i to szkiełko więc mam porównanie.. generalnie fajny zestaw.. zwłaszcza jako nastepne szkło zamiast kita.. nawet AF w 350 robi się jakiś taki lepszy ;)
Ang. znaczenie słowa kit jest mi znane :). Żeby być dokładnym przez słowo kit należy rozumieć zestaw czyli aparat z obiektywem a nie tylko obiektyw. Błędem jest nazywanie samego szkła kitem - jest to element kitu :). Może źle się wyraziłem podając wcześniej definicję. Chodzi o to, że nikt szkła 24-105 nie daje z aparatem za przysłowiową złotówkę ale trzeba za niego słono zapłacić. Faktem jest, że w zestawieniu z 5D daje on świetną jakość, zakres, do pełni szczęścia brakuje tylko f2.8 :).
ale faktem tez jest ze jakbysmy chcieli kupic oddzielnie 5d i 24-105 to by wyszlo duzo drozej, przynajmniej w usa.... a kit to po prostu zestaw....
ja ostatnio robiłem na zestawie 350d + 24-105 4L IS i opędziłem niemal cały ślub. Jestem z tego zestawu bardzo zadowolony, choć ideałem byłoby szkło z tym zakresem i stabilizacją, ale ze światłem 2.8, bo 4 to czasami jest zbyt ciemne i za mało rozmywa tło.
Widzę że temat nadal aktualny, więc zadam jeszcze 2 pytania:)
1.Jak to szkło radzi sobie w plenerze? (pejzaż, zbliżenia np.owadów i innych robali...)
2.Brak 2,8 przy słabym świetle może przeszkadzać np. na koncercie. Ale czy stabilizacja nie rekompensuje braku tej przesłony?
Pozdr.
Za kolekcjonerem - w plenerze radzi sobie doskonale, ale do robali to raczej obiektyw z funkcją Macro będzie bardziej odpowiedni.
Stabilizacja doskonale rekompensuje brak... statywu.Cytat:
2.Brak 2,8 przy słabym świetle może przeszkadzać np. na koncercie. Ale czy stabilizacja nie rekompensuje braku tej przesłony?
Zdarza mi się fotografować na koncertach z przysłoną f/4 (70-200).
Przy słabym oświetleniu na scenie nie mam problemu z utrzymaniem 200 mm przy czasie 1/15 sek. ze stabilizacją, ale to dużo za długi czas na zatrzymanie w kadrze ruchu.
Pisząc "zbliżenia" mam na myśli detale roślin, motyle, żaby...ale nie makro...
Mogę potwierdzić 350d + 24-105 to doskonały zestawik, praktycznie nie można mówić o nietrafionych AF, ładny obraz.
Do żabek, itp. nada się dobrze, ale do zbliżenia detali należy kupić coś do makro - np. canon 100 f2,8
Jeśli chodzi o jasność - 2,8 ze stabilizacją byłoby jeszcze lepsze, ale mam porównanie zdjęć koncertowych z tamrona 28-75 f2,8 oraz 24-105 f4 i stabilizacja bardzo dużo daje, można zejść z czasami.
mam to szkiełko na 40D... co do pleneru to jest baaardzo fajne... oczywiście najlepszy by było 10-400mm i po sprawie... pomazyc można... :-)
co do światła...zdaża mi sie ze brakuje światła... ale planuje zakup 35mm 1.4 i 16-35 2,8 wiec to mi rozwiązuje kwestie światła we wnętrzach...a co do pleneru i koncertu to 70-200 2.8 IS i po sprawie ;-)....aa no i ubezpieczenie na życie oraz od napadów i kradziećy..jhhehe
Na koncertach, to jasna stałka jest niezastąpiona.
Jak się uda blisko podejść, to ładne zdjęcia da się nimi zrobić.
Poniżej, fotki z ubiegłorocznego tournee Gaelforce Dance zrobione 85/1,8 :