Proszę o pomoc jak to zrobić prawidłowo.
Napisze tylko tyle ,że w Canonie zdjęcia robione w pomieszczeniach mają takie kolory że chce się płakac. Tak naprawdę tylko z uzyciem lampy są ok.
Pomocy kochane chłopaki i dziewczyny. :-(
Wersja do druku
Proszę o pomoc jak to zrobić prawidłowo.
Napisze tylko tyle ,że w Canonie zdjęcia robione w pomieszczeniach mają takie kolory że chce się płakac. Tak naprawdę tylko z uzyciem lampy są ok.
Pomocy kochane chłopaki i dziewczyny. :-(
Na jakich ustawieniach balansu bieli focisz? W pomieszczeniach i bez lampy ustawiam custom white balans (jpg). AWB bardzo dobrze radzi sobie z fotkami z lampą. Również RAW jest rozwiązaniem bo WB skorygujesz podczas obróbki.
A w ogóle masz instrukcję?
Instrukcje oczywiście mam i wiem jak zrobic próbne zdjęcie. Włączam custom WB , akceptuje wybraną na biało sfotografowana plaszczyznę - akceptuję przyciskiem Set. Potem przełaczam się na White balance i przestawiam z Auto na Custom. **** blada - dalej cholery wyłażą żółtawo-czerwone. Cos źle robię?????
Wiem że AWB radzi sobie ok ale tylko przy lampie.Ale niestety tylko przy lampie. Inne ustawienia (tunsten,fluore light) tez dają fatalną kolorystyke.
Custom też wychodzi źle?? Bardzo dziwne. W wielu podobnych okazjach było u mnie OK.
Aha, nie przełączasz się potem w programy tematyczne?
Nigdy nie ustawiam balansu bieli podczas focenia, zawsze jade na AWB - dopiero podczas "wywolywania" RAWa dobieram odpowiednia temperature bieli 8)
Nie robie na tematycznych. Praktycznie jedyne jaie używam to priorytety przeysłony lub czasu. Najczęściej jednak na manualu. Kavoo - czasem (np zawody) robie dużo zdjęć - w RAWie zrujnuję się na karty :)))))))
Kup sobie kartę do ustawiania AWB. Np. WhiballCytat:
Zamieszczone przez Szemrana
http://www.rawworkflow.com/products/whibal/index.html
Działa bosko aka czyni cuda :)
Dzieki.
Albo TO - kiedys czytalem na forum DPR ze naprawde dziala zajebiscie. No i zdecydowanie wygodniejsze w uzyciu od kart.
Chociaz niektorzy uwazaja, ze szkoda na to kase wydawac... Marek Lewandowski np. twierdzi, ze rownie dobre efekty daje dekielek od paczki Pringles :lol: :D
A ma ktoś może do sprzedania Whiballa? Nie mam żadnych doświadczeń w kupowaniu za granicą, a mam wielka ochote na te karteczki :D
Pomoże ktoś? Bo w Polsce to nikt chyba tego nie sprzedaje...
Rzeczywiscie awb dziala slabo w pomieszczeniach, chyba przy swietle zarowym, ale custom wb pomaga zdecydowanie. Mysle, ze po prostu dalej robisz na awb.
A ile tych RAWów wychodzi Ci średnio z takiej imprezy? Karty nie są już tak drogie jak kiedyś.Cytat:
Zamieszczone przez Szemrana
1GB CF ok. 250 zł. Dwie takie karty może załatwią sprawę? Ewentualnie databank za kilkaset złotych...
Mi kupił Amerykanin mieszkający w Rosji...Cytat:
Zamieszczone przez FotoZiutek
:shock: znam Polaka mieszkającego w Kanadzie - może tak się uda... Ale jakby ktoś miał możliwość "załatwić" to lokalnie - to nadal proszę o kontakt!Cytat:
Zamieszczone przez gietrzy
Do książki Scotta Kelby'ego Edycja Zdjęć jest dołączona tekturka w trzech kolorach: białym, szarym i czarnym, cos jak ten Whiball, o którym piszecie, tylko na jednej karcie.
Czy tego też można używać do ustawiania balansu bieli? I jak tego się uzywa, tak samo jak zwykłej białej kartki?
Bez urazy ale to jest syf.Cytat:
Zamieszczone przez marekbp
Po pierwsze jest nadruk z drugiej strony!
Po drugie nie ma kontroli jakości: każdy Whiball jest sprawdzany specjalnym urządzeniem i lepsza, "wierniejsza" strona jest zaznaczana nalepką
Po trzecie kartonik Heliona jest wrażliwy na porysowanie a WhiBall nie :)
Są cztery karteczki. Ciemniejsza szara służy do WB w rawie.Cytat:
Zamieszczone przez marekbp
Pozostałe używasz do jpg'a Służą do wyznaczania odpowiednich punktów w dolnym, prawym rogu okienka Levels w Photoshopie.
Chcesz zrobić fotkę dziecku: dajesz dziecku WhiBalla'a i robisz zdjęcie, potem robisz właściwe już bez WhiBall'a. Reszta w Shopie.
Mam to, nosze zawsze ze soba w plecaku... i jeszcze nigdy z kieszonki nie wyciagnalem :lol: :D Szkoda mi czasu na focenie wzorcow, jesli RAW pozwala mi na osiagniecie dokladnie tego samego. Tym bardziej, ze jeszcze nie zdarzyla mi sie sytuacja, w ktorej zabrakloby mi miejsca na karcie. A jesli zabraknie, to i tak bede wolal dokupic kolejne 1 czy 2 GB i miec wszystko w RAWach, z ktorymi moge w dowolny niemal sposob tancowac... niz strzelac w JPG, zamykajac sobie droge do swobodnego operowania parametrami zdjecia.Cytat:
Zamieszczone przez marekbp
Popieram Kavoo - robie tak samo :)
Nabiera to szczególnego sensu jesli przyjrzeć się nowemu PS CS2 i ACR.
Widać, że obróbka zdjęć idzie w tym kierunku - coraz więcej rzeczy można zrobić jeszcze z "surowym" zdjęciem w RAW.
kavoo, chętnie od Ciebie odkupię te nieużywane karteczki :D
Po hybrydzie dopiero poznaję uroki RAW-ów i jestem zachwycony tym niewywołanym cyfrowym filmem! To zupełnie nowa jakość w porónaniu z "zamkniętym" jpg-iem...
A nie masz szarej karty? Np z NG - okładka w każdej ich książce z serii Szkoła Fotografowania?. W ostateczności na Allegro karta szara Kodaka 18%.
Będziesz miał to samo - a dodatkowo mozliwość precyzyjnego ustawienia ekspozycji.
Ale albo ja Ciebie nie rozumiem albo TY nie zrozumiałeś Kavoo - on pisał właśnie , że przy RAW-ach jest to zbędne - balans ustawisz w kompie.
nie wiem skad u Ciebie sie biora problemy z WB... najlepiej uzywaj opcji CUSTOM WB, nawet bez kartek a wg danych zdjec, lepiej sie sprawdza w pomieszczeniach ze sztucznym swiatlem... a najlepiej przejdz na RAW i odrazu Cie oswieci :)
Ok zrobię jak radzicie ale......po jaka cholere jest funkcja AUTO?????
Ok zgoda że zdjęcia na zewnątrz wychodza ok. Zdjęcia we wnętrzach z fleszem wychodza ok ale na litośc boską dlaczego w pomieszczeniu bez flesza wychodzą do bani???? Dlaczego maja diabelsą czerwonawo-żółtą kolorystykę. Czy to taki problem jesli byle przeciętny cyfrak nie ma z tym problemu?? Czemu mój chłop ma gębe jak po wypiciu flaszki gorzały, a meble i ściany mają mahoniowy odcień. Czy ja naprawdę muszę kombinowac jak ustawić by było dobrze. Juz wiem że można to wszystko ustawić tylko teraz to ja juz się pytam - dlaczego?? Niedoróba?? Mam wyjatkowy i niepowtarzalny kolor żarówek w chałupie?? Zasłony maja dziwny kolor?? Chłop i syn nadużywają napojów wyskokowych??Gdzie leży przyczyna?? Problem jest tylko w moim aparacie czy u innych osób też?? RAW ok. Ale moim zdaniem to jakas wpadka. Czytałam juz w postach że ludzie mają problem ze zdjęciami w pomieszczeniach z 350D. Temat coraz częsciej jest poruszany na zachodnich portalach. Wrrrrrrrr.
Bo to lustro jest :mrgreen: Kompakty maja w/b z matrycy ktora jest w kolorze, non stop naswietlana i ma duzo mpix.... DSLR jest nieco inaczej skonstruowany.
Tak naprawde to dslr bardzo dobrze oddaje kolory we wnetrzu :D Widmo z zarowek i rzeczywista barwa jest najczesciej bardzo blisko tego zoltego... To twoje oko sie dostosowywuje do kolorystyki i wydaje Ci sie ze biala sciana jest biala :D Jest jeszcze pare innych trikow tego typu.
Dslr jest bardzo neutralny. To nie kompakcik gdzie sa ustawienia pod publike... Tutaj sie nie jedzie na auto bo to drogi i duzy aparat i ma byc lux. To jest drogi i duzy aparat ktorym sie robi co ty chcesz... Ty musisz wiedziec co chcesz i poinformowac o tym aparat. On oddaje kolory dokladnie. To co ze ty chcesz biala sciane mimo zoltego swiatla... Musisz to "powiedziec". Na lux auto co sie zdjecia widza cioci i dziadkowi to sa kompakciki.
W kazym aparacie ktory mialam w reku w trybie auto po wylaczeniu Flesza Balans bieli byl nadal taki jak przy świetle lampy a wiec mniej wiecej taki jak dla swiatla dziennego ... i wymaga to do robienia zdjec bez flesza do przelacznia balansu na swiatlo sztuczne (zarowka) lub zdefiniowania manualnego (np na biala kartke).
Pozdrawiam: Piotr Lutynski
Lutek... a wywolywales kiedys RAW'a? Sproboj, to sie przekonasz, ze kolory wedlug swiatla dziennego a swiatla z lampy zdecydowanie sie rozniaCytat:
Zamieszczone przez Lutek
:confused:
A o kompaktach to "pietro" wyzej :mrgreen:
Roznica nie jest taka zdecydowana... bo widac to nawet w doswietlaniu twarzy na sloncu... kolorystyka twarzy jest prawidlowa.....
\Mi chodzilo bardziej o to ze ABW nie pokrywa w 98% aparatow zakresu swiatla sztucznego gdy wylaczy sie flesz... to tak jakby automatyka nie przestawiala sie na swiatlo sztuczne gdy wylaczy sie flesz...
Pozdrawiam
RAW w AWB i po temacie :D
a jesli nie RAW to custom WB lub kareczki
Celem wyjaśnienia przyczyn róznych kolorów przy róznym oświetleniu proponuję poczytać o temperaturze barwowej. Na zewnątrz również kolory powinny być inne o wschodzie słońca, w środku dnia i o zachodzie. Jeżeli WB i to uśrednia do "prawidłowych" barw to wcale nie jest dobrze. Ja osobiście lubię te żółcie. Podobnie przy świetle żarowym. Np. zdjęcia w kościołach, zwłąszcza drewniacnych w świetle lamp i świec dają przyjemne ciepłe zabarwienie, a nie krystalicznie wierne odwzorowanie kolorów. :)Cytat:
Zamieszczone przez Szemrana
Ja ostatnio kupiłem COŚ TAKIEGO i się sprawdza :-)
Ile to coś kosztuje igdzie mozna to kupićCytat:
Zamieszczone przez Tomasz1972
Pozdrawiam wladbur
Niestety nie pamiętam ile kosztowało :-( a można kupić TUTAJ I TO WYSYŁKOWO:-)Cytat:
Zamieszczone przez wladbur
Kavo wyjasnisz proszę jak TO działa?